De første Iphone videoene

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav Per-Kristian » man 04.06.2007 20:51

Skal til USA, men reiser tilbake den 28. juni >:-o >:-o

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav kajac » man 04.06.2007 20:53

ch_knapp skrev:iPhone fyller et behov vi egentlig ikke hadde i utgangspunktet, som alt annet.

Jeg er helt enig der.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Giltvedt » man 04.06.2007 21:00

Glemte å nevne at jeg er i NY når det lanseres. Blir definitivt en tur innom Apple World Store. :D

Egentlig trenger jeg en nytt mobil siden nåværende er blitt dårligere og dårligere i det siste med joysticken. Er snakk om SE K750i.

EDIT: Skal jo se enn bare iPhone så jeg vil gjerne ha tips til hva jeg kan gjøre i New York.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav lamoy » man 04.06.2007 21:17

kajac skrev:
ch_knapp skrev:iPhone fyller et behov vi egentlig ikke hadde i utgangspunktet, som alt annet.

Jeg er helt enig der.

Og jeg er fundamentalt uenig. Hvorfor trenger vi ikke en mobil som er vanvittig mye mer brukervennlig enn alt vi har sett tidligere? Det blir det samme som å si at "Mac OS X fyller et behov vi ikke hadde i utgangspunktet"" fordi vi kan muligens kan få til det samme på Windows også bare mye mer kronglete.

Det eneste som bekymrer meg ang. iPhone er; har den alarm/vekkeklokke funksjonalitet?? Har ikke sett noe om dette enda og personlig kan jeg ikke ha en fon uten dette. Det burde jo ligge i iPod-delen slik at man kan sette låter som vekking.

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 

Innleggav kolby » man 04.06.2007 21:19

Det er vel ikke akkurat den funksjonen som man markedsfører med. :) Ettersom den har iCal så har den garantert en alarmfunksjon.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav lamoy » man 04.06.2007 21:24

He-he, nei - det er jo obligatoriske ting på en mobil. Det samme gjelder forsåvidt "speed-dialing" også. Skal bli artig å se hvordan Apple har løst det ettersom det ikke er noen taster å trykke på (på første nivå).

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 

Innleggav quadra800 » man 04.06.2007 21:31

Kanskje de gjør det sånn at du skal tegne et tall i standby.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav iHaraldM » man 04.06.2007 21:31

lamoy skrev:
kajac skrev:
ch_knapp skrev:iPhone fyller et behov vi egentlig ikke hadde i utgangspunktet, som alt annet.

Jeg er helt enig der.

Og jeg er fundamentalt uenig. Hvorfor trenger vi ikke en mobil som er vanvittig mye mer brukervennlig enn alt vi har sett tidligere? Det blir det samme som å si at "Mac OS X fyller et behov vi ikke hadde i utgangspunktet"" fordi vi kan muligens kan få til det samme på Windows også bare mye mer kronglete.


Tipper han mente at iPhone ikke dekker livsnødvendige behov. Sånn som mat, luft og vann, den typen ting. Det kommer litt an på hvordan man snur og vender på det.

Ellers avslører jo ikke videoene noe nytt, iallefall ikke for dem som har fulgt med litt. ;) Får håpe at den blir like bra som lovet, men aller viktigst, at den kommer til Norge.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kajac » man 04.06.2007 22:35

lamoy skrev:
kajac skrev:
ch_knapp skrev:iPhone fyller et behov vi egentlig ikke hadde i utgangspunktet, som alt annet.

Jeg er helt enig der.

Og jeg er fundamentalt uenig. Hvorfor trenger vi ikke en mobil som er vanvittig mye mer brukervennlig enn alt vi har sett tidligere?

Hvordan vet du at den faktiks blir så vanvittig mye mer brukervennlig?
Om Steve sier det, behøver det ikke å stemme.
Uansett, jeg vil ikke starte en diskusjon. skulle gjerne hatt en iphone, men den er for dyr og mangler ting jeg trenger. At den har video og coverflow og html-mail, gjør den ikke "bedre" enn alt annet.
Men jeg skal naturlig vis se nermere på iphone når den kommer (når den kommer til norge, går jeg på skole midt i byen, så da er det rett til eplehuset etter skolen :)). kanskje jeg ender opp med en iphone. Jeg hadde bare håpet den hadde erstattet pdaen min. (kanskje den gjør det)

Vi får se. ingenting er klargjort enda.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav lamoy » tir 05.06.2007 0:14

Hvordan vet du at den faktiks blir så vanvittig mye mer brukervennlig?

Fordi med multitouch og dette GUIet kan jeg bruke 1 minutt på å vise min mor (en gang) hvordan hun kan sjekke mail, skrive sms, se på bilder, høre på musikk etc - og hun vil huske det. Gi meg den mobilen som passerer den testen. En annen ting er at vi nå får et grensesnitt som vil føre til at hvermansen faktisk kommer til å bruke mail, web på mobilen i mye større grad enn før, rett og slett fordi dette ikke blir komplisert lengre.
Om Steve sier det, behøver det ikke å stemme.

Brukergrensesnittet har jo ikke vært noen hemmelighet siden januar. På en annen side, om Steve ikke syns det er brukervennlig, ser ikke produktet dagens lys.
At den har video og coverflow og html-mail, gjør den ikke "bedre" enn alt annet.

Jeg tror den kommer til å gjøre mye av det samme som andre mobiler gjør i dag men på en mye-mye mer effektiv måte (zooming av bilder, f.eks) - og det er dette som teller for folk flest - de driter i tech spes men ser på hvordan den fungerer i praksis. Det virkelig store spenningsmomentet blir jo tilgjengelighet og pris her hjemme.

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 

Innleggav kajac » tir 05.06.2007 21:31

Na vil jeg klare opp i ting her.Jeg høres kanskje ut som en apple-hater, men jeg er bare realistisk.

INGEN av dere her har testet iPhone, så selv om den ser kul ut, behøver den ikke å være brukervennlig. Apple prøver å presse seg inn i et marked som allerede var fullt, med en ting som ikke kan by på noe spesiellt.

iPhone kan ikke få samme suksess som iPod da ipod ble lansert da det var få gode mp3spillere. nå finnes det mange gode telefoner.

Om Steve Jobs sier at de vil revolusjonere mobilmarkedet, det bety at det er sant? Vær litt realistiske, fanboys. Om telefonen har multitouch og ordentlig webleser, coverflow og video, er den vel ikke verdens mest avanserte og brukervennlige telefon? Det er INGEN av dere som har testet iPhone, men alle vet merkelig nok at den er bedre enn ALLE andre telefoner i verden, ja alle andre telefoner råtner i forhåld til iPhone.

iPhone mangler ting som MMS, Java, 3G og godt kamera.
Få det inn folkens: iPhone (med de spesifikasjonene vi kjenner idag) er en utdatert telefon, som er pimpet opp med mulitouch og fint GUI.

Oi, folkens. Steve sier at iPhone har komplett OSX, da må det være sant. Nei, det må det ikke, og det er det sansynligvis ikke. En iPhones OSX er som en PocketPCs Windows CE. iPhoneOSX er basert på samme kjerne som OSX, akkurat som WinCE er basert på samme kjerne som WinXP.

Så kommer spørsmålet: Er iPhone, en utdatert telefon (min PDA fra 2004 har alle funksjonene som iPhone+flere) noe alle må ha? Kommer lamoy's mor til å foretrekke iPhone med en gang, og kan den utenat etter et par minutter?
Tror DERE virkelig blindt på alt apple sier? Apple har laget mange flopper opp igjennom årene, og jeg tror iPhone blir den neste.

PS:Jeg kan installere Opera Mobile (komplett opera for telefoner) på pdaen eller mobilen, og vips: Jeg har iPhones webfunksjonalitet!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav bambini » tir 05.06.2007 21:36

Thihi, fra tid til annen er det faktisk morsomt å lese innleggene dine :-*

Du har forresten helt rett, ingen av oss har fått prøve den, men vi har lyttet intenst etter, og en av de tingene jeg selv hørte allerede 9. januar var at den bl.a. skulle leveres med 3G.

For min del er dette mitt syn på en drømmetelefon for fremtiden, så å si "utdatert" blir litt drøyt <_<

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav mingebretsen » tir 05.06.2007 21:37

kajac, ja kanskje folk ikke vil ha de beste specsa, men de VIl ha bra gui å sånn. Kanskje ikke alle trenger mms, eller 3g. Kanskje speccsa ikke er de beste, men folk vil ha den pga utifra det vi har sett til nå har sett veldig bra ut, ikke nødvendigvis speccsa, men interfacen.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav kajac » tir 05.06.2007 22:58

hvis de ikke trenger alle teknologiene, får man telefoner til halve prisen som gjør samme jobben.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav lamoy » tir 05.06.2007 23:09

kajac, du har ikke skjønt et ord av hva jeg har sagt. iPhone kommer til å bli en suksess pga. GUI og multitouch alene. Ingen andre mobiler har denne komboen + den feteste musikkspilleren innebygd. Du kan installere Opera, sier du? Ja, for du er et tech-head, poenget med Apple produkter er at alle kan ta i bruke avanserte ting som ikke virker avanserte. MMS? Who cares. MMS er en flopp og det blir ikke iPhone (med mindre den blir så dyr at ingen "vanlige" kan ta seg råd til den).

Jeg er ikke entusiastisk fordi Steve ditt og Steve datt. Jeg er det fordi jeg holdt på å falle av stolen når jeg så interfacet presentert i januar.

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]