Telehuset 7 grunner til å la være å kjøpe iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav limbo » man 28.05.2007 22:21

Kajac skrev:Jeg sier bare det jeg mener utifra alt apple selv har sagt om telefonen.

Javel? Hvorfor tar du da og vrir om på alt sån som dette:
kajac skrev:Og at iPhone har OSX er lureri. Den har et system som bruker omtrent samme kjerne som OSX, men OSX i den grad man kjenner den, har den ikke.


Apple har vel aldri sagt at den kjører OS X, men en "striped-down" versjon.

OSX vi kjenner i dag:
Safari
Widgets
Darwin
En god mail klient
Genial utførelse
Bruker vennlig
God medieavspiller

Ut i fra dette så er vel dette en striped down versjon.

Hvor er lureriet?

Selv om du vil gå litt i mot bølgen, men da må du være saklig!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav larsf » man 28.05.2007 22:33

Jeg sendte like godt en e-post til Telehusets kundesenter:

Telenor Telehuset A/S

Jeg vil gjøre oppmerksom på og protestere mot en famøs artikkel i markedsføringen av Telehusets tjenester på web-stedet deres. Det gjelder denne artikkelen:

http://www.telehuset.no/article.php?art ... d1da38c4bd

(hvis linken ovenfor ikke åpner til siden pga problemer med e-postleser og lange linker, kan denne linken benyttes:

http://tinyurl.com/38yaeu .)

Det linkes også til denne artikkelen fra forsiden til Telehuset.no, med tittelen: "Vente på Apple iPhone?"

Denne typen negativ markedsføring er ulovlig etter Markedsføringsloven, jfr. Paragrafene 1, 2 og 3, og vil kunne medføre erstatningsansvar. En annen mulighet er at mange oppfatter Telehuset som så "barnslig" og "totalitær" -- for å benytte Telehusets egne uttrykk -- at Telehuset kan måtte gulpe på sin egen råtne hensikt.

Med vennlig hilsen

XXXXXXX
XXXXXX@XXXXX.com

.......
Uautorisert bruk av denne e-mailen eller biter av den til intern opplæring, strategiutvikling el.l., er gebyrpliktig og vil bli fakturert etter egne satser. Vennligst ta kontakt på en høflig måte dersom slik bruk er ønsket.

....
EDIT: Hvis andre skulle få lyst å maile dem, er adressen denne: kundesenter@telehuset.no
Sist endret av larsf den man 28.05.2007 22:37, endret 1 gang
medlem i 214 måneder
 

sendte noe tilsvarende

Innleggav siljedal » man 28.05.2007 22:36

Jeg sendte noe tilsvarende:

Jeg vill bare opplyse om at denne artikkelen, kan regnes som ulovelig markedsføring.

http://www.telehuset.no/article.php?articleID=440

Den bryter disse paragrafene i markedsføringsloven:
paragraf 1, 2 og 3

mvh,
En som går rundt i barnslig spenning og venter på å teste iPhone (før jeg gjør opp en mening om et produkt man vet lite om)


Edit:
oppfordrer alle som kan å sende tilsvarende eposter ;)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav larsf » man 28.05.2007 22:42

Siljedal, glimrende. Det er grenser for hvor arrogant en bedrift som er kontrollert av den norske staten kan tillate seg å være. Det verste er at det ikke er overraskende fra den kanten.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav segrov » man 28.05.2007 23:01

Hahaha!!! Den artikkelen er en slik artikkel som alle kommer til å le av om noen år - på linje med "derfor vil ingen bruke internett" etc...
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Twinrehz » man 28.05.2007 23:07

Øh, hæ??

iPhone har elendig lagringskapasitet. Apple har ennå ikke klart å skvise inn mer enn 8GB i den største modellen. Dette er knapt nok til Rolling Stones albumene i middelmådig oppløsning. Hva hjelper det med en stor og lyssterk skjerm, når oppløsningen må være minimal for å få med mer en to filmer på ferie?

Den med filmene skjønte jeg, men hva mener de egentlig med Rolling Stones-albumene i middelmådig oppløsning? Når noen snakker om album, tenker jeg automatisk lyd-CDer. Jeg har ikke snøring på hvor mange album Stones har gitt ut, men du skal likevel ha seriøse fritidsproblemer om du klarer å bli lei av 8GB musikk. (Som i middelmådig oppløsning er sykt mye).
medlem i 219 måneder
 

Mobilisering

Innleggav jonny_booe » man 28.05.2007 23:18

Har aldrig opplevd denne formen for mobilisering nokon gong. Elsker dette forumet og bidragsyterene her.

Fortsett med dette.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav segrov » man 28.05.2007 23:20

PS: Oppfordrer heller folk til å sende melding til telehuset om "hæ? skal dere ikke selge iphone? – flott at dere sier i fra for jeg kan jo bestille den et annet sted".

Når telehuset finner ut at de kanskje miste masse kunder på dette oppslaget, får de kalde føtter og dermed forsvinner artikkelen fortere en svint.
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Bringsverd » man 28.05.2007 23:34

Synes det var rart av Telehuset å skrive en slik artikkel.
Skal nok bytte ut telefonen min til vinteren og tenker: Hvorfor ikke en iPhone? iPoden kunne også tregt å bli pensjonert.
Hører på ca. 2 gb av de 16 gb jeg har inne på iPoden, og tror neppe at jeg blir å ha mer en 1 film inne igangen. Tror nok iPhone blir å synkronisere via blåtann, men jeg har lagt meg til den vanen å sette iPoden min i docken når jeg kommer hjem, både for å synkronisere og for å ladde.

Har hatt telefonen min i snart 4 år og da betalte jeg 2 000 for den, vi får bare håpe at iPhoen blir å holde ihverfall så lenge.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav haartufs » man 28.05.2007 23:41

"Apple har ennå ikke kommet opp med verken ripefritt kvartsglass eller noen annen tolerererbar løsning på problemet."

Flott å sammenligne med iPod på denne måten, alle skjønner vel at en touchscreen kommer til å ha en helt lik overflate.
De har vel også pratet om at den skulle være ripebeskyttet, hvis jeg ikke husker feil.

Virker virkelig som om telehuset har mistet en eller annen deal på iphone hvis man ser på denne artikkelen.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Daniel » man 28.05.2007 23:51

Ja helt enig med flere her inne. De har nok mistet avtalen, og om de ikke har gjort det, så gjør de det snart.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav segrov » tir 29.05.2007 0:00

Apropos riperfritt glass: iPhone kommer med et glass i zirkonia, og det er mer ripebestandig en vanlig glass.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zirconia
medlem i 250 måneder
 

Innleggav nicho » tir 29.05.2007 0:05

kajac skrev:Dette er vel hva jeg har sagt hele tiden. Iphoen er ikke så veldig smart. Kjøp heller fra en erfaren produsent. Og at iPhone har OSX er lureri. Den har et system som bruker omtrent samme kjerne som OSX, men OSX i den grad man kjenner den, har den ikke. Og multitouch (det er ikke apples oppfinnelse) er vel strengt tatt ikke nødvendig?


Du.. Hvem bryr seg egentlig om hva du "sier"? Alt er jo bare babbel uansett.
Trode du virkelig at iPhone ville ha et "OS" på mangfoldige gigabyte? Og om multitouch er Apple's oppfinnelse er vel likegyldig, var kanskje Joystick'en Ericssons oppfinnelse?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Twinrehz » tir 29.05.2007 0:20

Kall det gjerne 7 grunner til å ikke handle hos Telehuset. (:)

Jeg kan legge til noen fler:

8: Telenor suger på kundebehandling, det eneste de virkelig bryr seg om er aksjonærene.

9: De er generelt håpløse

10: Internettet de leverer er hva jeg vil kalle mildt sagt ustabilt.

11: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=52673

12: Du blir tilknyttet Telenor og betaler faktisk dette "selskapet" for å drive med sin selsomme aktivitet
Sist endret av Twinrehz den tir 29.05.2007 0:21, endret 1 gang
medlem i 219 måneder
 

Innleggav mdanielsen » tir 29.05.2007 0:22

Jeg slang meg på e-post bølgen:P
Telenor Telehuset A/S

Refererer til deres artikkel:
http://www.telehuset.no/article.php?articleID=440

Jeg må bare komme på banen, som helt sikkert en del andre sjokkerte mennesker har gjort før meg.
Hva for slags oppslag er dette?! Vi kan da forvente noe MYE bedre fra en så seriøs mobil aktør i Norge, i år 2007.

Ikke bare har dere brutt markedsføringsloven på mange punkter, men dere har faktisk
7(les: SYV ) misvisende punkter som ikke inneholder annet enn feil fakta.

Dere burde skamme dere, som en butikk og seriøs aktør, ovenfor deres (potensielle) kunder.


Med vennlig hilsen

xxxx xxxxxxxxx

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]