Telehuset 7 grunner til å la være å kjøpe iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav larsf » ons 30.05.2007 15:04

Ja, der kom den. Fint at så mange hengte seg på.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav KuaJmC » ons 30.05.2007 15:31

Dere er så søte :) Minner meg om Mao og kulturrevolusjonen..

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Mr Mac » ons 30.05.2007 15:47

Du sammenligner oss altså med Mao fordi vi stopper en artikkel som bryter loven. En lov som er skrevet i et demokratisk land, av en demokratisk regjering... o_O

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav nitron » ons 30.05.2007 16:08

Men altså.. Når Apple selv sier at iPhone vil ha Wi-fi 802.11 b/g, vil den da ikke kunne synkroniseres via det, eller tar jeg helt feil her?

«6. Hvorfor gidde å drasse på dokken? iPhone støtter ikke trådløs synkronisering over WLAN eller Bluetooth. Produktet må synkroniseres via en ledningbasert dokkingstasjon. Det blir alt for tungvint nå som kabelspaggettien faktisk begynte å bli en løselig floke.»

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav iBjorn » ons 30.05.2007 18:05

Det kunne jo vært interessant å vite hva hensikten da kan ha vært...

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav larsf » ons 30.05.2007 18:14

Jeg tror det er rimelig klart: (:)
medlem i 214 måneder
 

Innleggav hellfire » fre 01.06.2007 17:21

Artikkelen var rimelig useriøs, men mest typisk og morsomt er hvordan Apple-fanatikerne tar helt av :-D

Kommer ikke til å kjøpe iPhone selv. Den blir rett og slett for stor og tung. Greit med 8GB minne, men Apple bør vel også lansere en mindre og lettere telefon hvor fokus er primært på musikkavspilling.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav macrules » tor 14.06.2007 17:49

Enda en grunn til at telehuset var så negativ.

Sammen skal aktører som Telenor og Nokia stoppe Apple med en felles iTunes-konkurrent.

En slik felles satsning har IT og telebransjen nesten ikke sett før -

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Mr Mac » tor 14.06.2007 17:54

Da blir det nok NetCom som får iPhone i Norge hvis den kommer da. Synd, da blir det ikke noen iPhone på meg. :'( Gidder ikke å gå til NetCom.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav modin » tor 14.06.2007 18:23

Må bare nevnes at Telehuset ikke har noe som helst med Telenor og gjøre, bortsett fra at de kjøpte navnet telehuset av Televerket i sin tid. Min far som er telemontør hadde selv erfaring med dette på jobben da mange klienter meldte feil på telefonene sin etter å ha kjøpt inkompatibelt telefoni utstyr etter råd hos Telehuset, for så å fortelle ham: "Men vi kjøpte det jo av dere." hvorpå han da måtte forklare at telehuset ikke hadde noen forbindelse med Telenor, og selgerne har like lite kompetanse på telefoni som en hvilken som helst selger i en annen elektrobutikk.

Selv har jeg bare hatt dårlig erfaringer med telehuset, husker jeg kjøpte en scanner av dem, og når jeg reklamerte på den ga de meg bare et annet eksampler de hadde liggende med feil. Det interesante var jo det at ved neste reklamasjon fikk jeg jo tilbake den scanneren jeg opprinnelig hadde med den samme feilen. Tredje gangen fikk jeg tilbake den scanneren jeg fikk første gangen jeg reklamerte osv. Sånn fortsatte det 5-6 ganger helt til jeg innså at de bare ville fortsette å gi meg de to ødelagte scannerne annenhver gang helt til jeg ga opp, noe jeg også gjorde.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav iHaraldM » tor 14.06.2007 18:29

Mr Mac skrev:Da blir det nok NetCom som får iPhone i Norge hvis den kommer da. Synd, da blir det ikke noen iPhone på meg. :'( Gidder ikke å gå til NetCom.


Ikke noe hadde vært bedre enn at iPhone ble solgt med NetCom-abonnement. Ja, de har litt dårligere dekning og om de er billigere vet jeg ikke, men aldri i verden om jeg selger sjelen min til Telenor.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » tor 14.06.2007 18:50

modin skrev:Må bare nevnes at Telehuset ikke har noe som helst med Telenor og gjøre, bortsett fra at de kjøpte navnet telehuset av Televerket i sin tid.


Dette er absolutt ikke sant :-P . Bare sjekk her: http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=966774908

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav eirikaav » tor 14.06.2007 18:54

Jeg mener da virkelig at Telehuset og Telenor har en liten forbindelse? Hvertfall et partnerskap, for det er en Telehuset-forretning inne på det store Telenorbygget på Fornebu, sentralt i bygningen.

EDIT: De hører sammen. Se nederst på denne siden på telehuset sine hjemmesider hvor det er ssignert under med

Hans-Henrik Merckoll


Administrerende direktør,

Telenor Telehuset AS

Link:http://www.telehuset.no/category.php?categoryID=12

Og selvfølgelig det faktum at selskapet heter Telenor Telehuset AS, noe det står i tittelen på http://www.telehuset.no
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tor 14.06.2007 19:04

Jeg blir sjeleglad om Apple dropper Telenor til fordel for Netcom! Har ikke hatt så gode erfaringer selv fra Telenor...

Netcom har da virkelig ikke noen merkbare forskjell i dekning lenger. Det var et aktuelt spørsmål for 10 år siden.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav iHaraldM » tor 14.06.2007 19:29

Nei, ingen praktisk betydning. Mener at Telenor har litt bedre dekning i fjellområder, samt at de har større 3G-dekning. Likevel, vil aldri velge Telenor.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]