Telehuset 7 grunner til å la være å kjøpe iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav modin » tor 14.06.2007 20:15

Var nok bare jeg som rotet er mulig det var snakk om telebutikken.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav mingebretsen » tor 14.06.2007 21:01

Jeg bryr meg ikke stort om vilken operatør det blir, bare de har grei dekning og ikke er svindyre.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Daniel » tor 14.06.2007 23:24

Tele2 takk. Da er jeg fornøyd.
Håper det kommer et tilbud som du betaler feks 150kr mnd og kan surfe så mye du vil.
Så Cingular hadde et iPhone tilbud til 100kr mnd, surf så mye du vil og ring gratis i tror det var 60 min.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Hopen » søn 24.06.2007 21:12

datagutten skrev:
7. iPhone har elendig lagringskapasitet. Apple har ennå ikke klart å skvise inn mer enn 8GB i den største modellen. Dette er knapt nok til Rolling Stones albumene i middelmådig oppløsning. Hva hjelper det med en stor og lyssterk skjerm, når oppløsningen må være minimal for å få med mer en to filmer på ferie?


Dette er ikke noe å klage på. Selv om iPod video har større plass fordi den har harddisk, bør man ikke forvente dette av iPhone. Man må velge mellom batteritid og lagringsplass, hvor apple her har valgt batteritid, noe som er viktig på en mobiltelefon. Det er heller ingen andre smartphones som har mer.

5. iPhone funker ikke for proffbrukere. Den mangler nemlig masse essensiell funksjonalitet. Apples smartmobil kan for eksempel ikke åpne PowerPoint-, Word- og Excel-filer. Synkronisering mot Outlook støtter den heller ikke. Men kanskje aller værst: iPhone leveres uten støtte for Java.

Word og excel støtte kunne man godt hatt, men de sier ingen ting om den kan åpne keynote filer og synkroniseres mot mail og ical.



Hvis ikke dette er svart på eller feil, så kan vel Word og Excel-filer osv leses av på iPhonen? Det sies i alle fall på den siste iPhone-reklamen/20 minutter introduksjonsvideoen :-)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav kajac » søn 24.06.2007 21:33

de kan visst bare åpne de filene hvis de er sendt med epost.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Hopen » søn 24.06.2007 21:36

Foreløpig... Vi får vente i spenning ;P

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Mr_MacBookPro17 » man 25.06.2007 7:50

kajac skrev:
kbmannen skrev:Jeg kan ikke fatte hvordan du kan utale deg om et produkt som ikke er lansert enda! Noen ganger burde man holde meningene sine for seg selv og ikke komme med ekstrem synsing som du gjør nå!

EDIT: Den var til Kajac


Please, si det til telenor også :-P

Jeg sier bare det jeg mener utifra alt apple selv har sagt om telefonen. Jeg kan ikke fatte at denne telefonen skal overta like mye som ipod. Da selger design EKSTREMT bra. Apple kan prøve seg, men jeg tror ikke de klarer det.

Jeg er ikke medlem i Apple-religionen, som svært mange andre her er. Jeg bruker mac fordi jeg liker det, synes det er brukervennlig og bedre enn Windows. Jeg synes f.eks at apples produkter er overpriset, apple skryter for mye om dem, og at steve jobs oppfører seg uforskammet på scenen på keynotene.

Så jeg er ikke fanatiker på noen som helst måte. Man må få si meningene sine selv om de strider imot applefanatismen. Ellers er dette et veldig "religiøst" forum.



Hey hey! endelig en ureligiøs bror her! Trodde jeg var den eneste.. he he...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav proximity » man 25.06.2007 9:46

1. Jeg jobber i Telebutikken, Selskapet eies av "MTU-gruppen" - og har ingenting med Telenor å gjøre. - Jeg skal ikke si for sikkert for 10 år siden, men jeg har jobbet der i 3 år, og har aldri hørt noe lignende. Telebutikkens nærmeste samarbeidspartnere er Netcom og Chess.

2. Telehusets hets mot iPhone vitner til idiotisk holdning mot kunder. Det bør være i butikkens hensikt å avdekke kunders behov å tilby produkter tilpasset disse. Å lage en liste over grunner til å ikke kjøpe et produkt (som de en gang ikke har testet) hadde vært på sin plass dersom det var tydelig at dette produktet dekte ingens behov, men det vet vi da vel mange er feil. Jeg har selv lyst på iPhone.

3. Telebutikken blir selvfølgelig å selge iPhone. Fy faen vi gleder oss.

4. De har vel fjernet artikkelen nå?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav iHaraldM » man 25.06.2007 9:50

Det er forskjell på Telehuset og Telebutikken. Førstnevnte selger kun telefoner med Telenor abonnement. Det er Telehuset som har blitt diskutert her.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Henrik Christiansen » man 25.06.2007 11:07

kajac skrev:de kan visst bare åpne de filene hvis de er sendt med epost.

Når den klarer å åpne fra en email, er jeg rimelig sikker på at den klarer å åpne vanlig også. :)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

iHaraldM

Innleggav proximity » man 25.06.2007 11:21

iHarald
Nettopp. Men hyggelig at du gjentar poenget mitt. Mitt innlegg var et svar for å oppklare fra brukeren "modin":

"Var nok bare jeg som rotet er mulig det var snakk om telebutikken"


Angående dekning med netcom:

https://netcom.no/kundeservice/dekningogutland/kart.html

...Så er det svært uproblematisk se bort fra enkelte steder med liten bebyggelse.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]