Kommer Iphone til Norge?(artikkel)

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav vir » fre 25.05.2007 15:53

En jeg jobber med som møtte en Nokia representant i Praha i helgen som vistnok "viste at iPhone skulle selges i Apple-butikker uten avtale i Europa". Vanskelig å tro på men kan jo håpe..

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ksvens1 » fre 25.05.2007 16:06

Hvilke mobilselskap bruker dere da og evnt hvorfor? Selv har jeg Telenor, men liker egentlig ikke telenor, vurderer bytte. Sender mye sms så må ha ett ab hvor det lønner seg

Håper da iphone kommer hit ogaå, el så blir jeg skuffa

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav admin » fre 25.05.2007 16:09

Jeg har fått høre oktober/november er tidspunktet iPhone blir tilgjengelig i Norge. Jeg har også hørt at det i deler av Europa som ikke er dekket av en av de store nettverkene (Orange, 3 osv.) blir telefonene solgt i Apple-butikker uten binding/abo/låsing. Om det stemmer vil tiden vise.

Benytter meg av Onecall som neppe blir de som får iPhone først :) Billige er de dog..

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav argelebs » fre 25.05.2007 16:35

Onecall for det er billig selvsagt ;)

Vet noen ca pris på de 2 iPhone modellene ?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav ksvens1 » fre 25.05.2007 16:38

Onecall, er det kontantkort greier?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav argelebs » fre 25.05.2007 16:43


Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav ksvens1 » fre 25.05.2007 16:43

Takk jeg så det(optimus)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Sperre...

Innleggav devo » lør 26.05.2007 13:30

Angående sperre så tror jeg ikke det er noe en bare "låser opp" som en hvilken som helst HD-DVD kryptering...
Alle som har bytta abonnement på en låst telefon vet at dette stikker dypt i software og hardware. Du må inn og betale i dyre dommer for å få kodene som skal til for å låse opp telefonen.
Men jeg kan se for meg at en kan bruke iPhone i en slags no-phone mode uten simkortet satt i. Og den er jo grei nok, folk ville jo lett betalt 6 lapper for en "Widescreen iPod with touch controls" for noen år siden ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav argelebs » lør 26.05.2007 13:34

Telenor Operatørlås

Netcom Operatørlås



# For Sony Ericsson:
Slik taster du inn operatørlåskoden på Sony Ericsson telefoner:

* Trykk "pil venstre"
* Trykk 2 ganger på *
* Trykk "pil venstre" igjen
* Velg "NCK eller NSCK"
* Trykk inn operatørlåskode


# For Nokia:
Slik taster du inn operatørlåskoden på Nokia telefoner:
#pw+operatørlåskoden+1# alternativt #pw+operatørlåskoden+7#
For å få frem +, p og w på telefonen taster du stjernetasten henholdsvis to, tre og fire ganger. Vi gjør oppmerksom at noen Nokia modeller krever at koden slås inn i et raskt og jevnt tempo - ellers hopper skjermen tilbake til den originale feilmeldingen
Slik går du frem:

* Slå på telefonen
* Tast inn pin koden som kom med det nye SIM-kortet (dette punktet er ikke nødvendig hvis SIM-kortet ikke står i telefonen)

Nå skal koden slås inn, dette må gjøres i et jevnt og raskt tempo...

* Trykk # tasten en gang.
* Trykk tre ganger på * tasten (en p kommer opp i skjermen) vent et kort øyeblikk.
* Trykk så fire ganger på * tasten (en w kommer opp i skjermen) vent et kort øyeblikk.
* Trykk så to ganger på * tasten (en + kommer opp i skjermen)
* Tast de femten sifrene som står oppgitt mellom plusstegnene i koden ovenfor.
* Trykk to ganger på * tasten (en + kommer opp i skjermen) tast inn et ettall (ett 1 tall kommer opp i skjermen)
* Tast # tasten en gang
* Tast til slutt UTFØR /MENY knappen (knappen du bruker for å få tilgang til telefonmenyen)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav devo » lør 26.05.2007 13:41

Jada, når du HAR koden er det ikke noe problem. Men om du kjøper en telefon i USA og tar den med til Norge så har du et problem med å få låst opp telefonen vil jeg si ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav argelebs » lør 26.05.2007 13:42

Du må nok ut med 2-400 kr på et verksted da.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Låser og voicemail

Innleggav devo » lør 26.05.2007 13:49

Er dette egentlig lov? Altså ja amerikanske lover gjelder jo ikke i Norge, så det er vel mulig ;)

Uansett, la oss glemme denne problemstillingen, siden iPhone skal selges i Norge uten bindinger og låser ;) (det er ihvertfall mitt håp)

En trenger heller ikke gjøre noen "endringer i nettet". Hvis jeg forstår problemet rett handler det om voicemail funksjonalitetene iPhone får i USA med et Cingular abonnement. Det er bare en funksjon og etter nøye vurdering har jeg kommet frem til at vi lever i 2007 og Telenor eller hvem det er kan lett implementere en slik funksjon, hvis de bare vil. Man trenger neppe endre på selve iPhone.

Så er det jo et spørsmål om Telenor (eller andre) vil tilby kundene sine dette da...

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav alexo89 » lør 26.05.2007 13:57

JEg gleder meg til lanseringen i Norge i Desember.. Tror den kommer jeg da. Apple selger jo alle sine produkter til Norge nå, og tror de vil ha pengene fra oss

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]