JOHN DVORAK sitt syn på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

JOHN DVORAK sitt syn på iPhone

Innleggav macrules » ons 28.03.2007 23:00

Artikkel her.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav segrov » ons 28.03.2007 23:29

Haha! Kostelig!

Denne MÅ dere lese!

Om noen lurer på hvem Dvorak er, så finner dere litt her:

http://en.wikipedia.org/wiki/John_C._Dv ... e_Computer
medlem i 250 måneder
 

Innleggav DarkDog » ons 28.03.2007 23:31

Blir jo spennede å se om han får rett i det han sier. Nå har vel strengt tatt denne fyren skrevet en del useriøse negative artikler om apple før.
Men at det er et vanskelig marked å komme inn på, er vel ikke usant. Og tror heller ikke at det blir mobilen "alle skal ha"

Men når jeg ser iPhone så tenker jeg ikke mobil heller, mer en pocet PC. Som vil gå mer på bedrifts markedet.

Virker jo heller ikke så usant det han sier om at flere modeller må komme fortøpende. På et marked da det nyeste er gammelt dagen det kommer ut i butikken, så må det jo komme model oppgraderinger ganske fortløpende. Men vist iPhone kommer ut og er feilfri og stabil, så veier dette ofte det som det viktigeste argumentet for en bedrift i allefall da.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav segrov » ons 28.03.2007 23:35

Joda, SE og nokia dropper nye modeller i nedre prisklasse med jevnt mellomrom. Men jeg tror egentlig ikke det er nøkkelen til suksess for iPhone, snarere tvert i mot savner jeg en telefon som faktisk er i butikkene den dagen jeg skal kjøpe den. Slik det er nå, blir telefoner lansert, og så venter man i en evighet på at den skal komme og så ender man med å kjøpe noe helt annet. Det har skjedd meg litt for ofte :/

Dette håper jeg apple kan gjøre annerledes:)
medlem i 250 måneder
 

Innleggav DarkDog » ons 28.03.2007 23:40

Jo du har vel rett i det. Når du sier det så er det jo sant at nokia og det andre har hurtig oppgraderinger av "billig telefoner" Men "pro"telefonene de dyreste flaggskipene deres er det jo ikke så ofte oppgradering av.

Og det med å vente på noe når man skal kjøpe har vist aldri fungert for meg heller. Pussig. Tror det er en genfeil eller noe som er veldig utbret blant mange av oss
medlem i 218 måneder
 

Innleggav dusa » ons 28.03.2007 23:46

Selv om det kommer nye modeller til stadighet så betyr jo ikke det at en telefon av typen iPhone blir ubrukelig for den som har kjøpt den. Jeg har en K600i som jeg har hatt i 2 år (grusom sak, men jeg har den likevel....i påvente av noe annet).

Jeg tror vi innfinner oss med at utviklingen går videre. Og jeg tror også at Apple evner, og vil, komme med nye modeller i samme tempo som mange andre der ute.

Jeg lurer på om jeg for min del skal vente til over jul, for da kommer sikkert iPhone nano :-D

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav tjodolv » ons 28.03.2007 23:48

Jeg tviler på at han får rett. Han tar utgangspunkt i at iPhone skal være "enda en telefon", i et marked hvor modeller er utdaterte så snart de er i butikkene. Nettopp her er det jo Apple så langt har vist at de kan holde skuta flytende. Det å finne en formel som virker, og så holde seg til den - selvfølgelig med pen innpakking - er jo nettopp det som gjør at 5% holder seg lojale til Apple. Jeg kjenner INGEN som sier at de er glade i pcen sin, stort sett forbanner de Microsoft. Alle jeg kjenner som har en Mac (vi er to stk i den næreste omgangskretsen, pluss en jeg kjenner via jobb) "elsker" macen sin. Det samme tror jeg kommer til å skje med iPhone. De som liker den, kommer til å holde fast på den til de går i graven, mens resten ikke bryr seg :p

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav dusa » ons 28.03.2007 23:51

Godt sagt :-D

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav macrules » ons 28.03.2007 23:54

En annen ting som er genialt med denne telefonen er at Apple hele tiden kan komme med software oppdateringer som vil gi brukeren følelsen av å få ny smartere telefon. Akkurat som med oppdateringer av osx.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Bringsverd » tor 29.03.2007 0:05

En ting jeg tenker på når det gjelder mobiltelefoner og iPhone og alt slikt.
Vil det bli sånn at iPhone er state of the art i 3mnd så kommer Apple med en ny iPhone pga. at Nokia og SE lanserer nye telefoner som overgår alle hele tiden. Eller blir det sånn som med Macer og iPoder, at det kommer 1-2 nye i året?
medlem i 214 måneder
 

Innleggav inken » tor 29.03.2007 0:32

det er ingenting nytt med mobiltelefoner.

eg ringer og skriver sms. eg tar aldri bilder, sender aldri MMS surfer aldri på nett med 3g.

det apple gjør er at de lanserer ein mobil som du kan ringe og sende sms bedre med. de gjør det lett å instalere tillegsprogam. som er umulig med dagens javadrit.

ringe+sms på iphone > alle andre.
iphone mp3 spiller > alle andre
tillpassa gui med program på iphone > alle andre
pris iphone < alle andre

eg trur iphone blir starten på ein ny generasjon mobiler. det blir multituch i framtida. mange knotter er ut.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav fredrikhl » tor 29.03.2007 0:35

Det første som slår meg, er at denne fyren ikke virker særlig smart eller reflektert.


Dvorak skrev:Apple does what it does best. It produces a jazzy product and promotes it like any good business should do.

Apple does what it does best; Lager god software til sin egen hardware.

Dvorak skrev:Even Microsoft itself has troubles with its attempts to get into a small sub segment of the handset business with its operating system.
^.^

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav stormx » tor 29.03.2007 0:41

Det med at de må oppdatere telefonene ofte er jo ikke helt nødvendig etter min mening. En mobiltelefon har hatt temmelig like spesifikasjoner det siste året hvertfall, med variasjoner i kamera, tilbehør, skjerm og design - i bunn og grunn er det de samme vitale komponentene som gjør grunnlaget for telefonen.

Om apple lanserer iPhone i år trenger de jo ikke oppdatere selve hardwaren før det kommer en ny viktig teknologi som de mener man må ha i telefonen. Det er jo ingen vits i å bruke alle ressurser på å utvikle nye telefoner som kun har en liten forbedring fra den forrige, eller litt annet design - da er det bedre å bruke ressursene på forbedring av software på eksisterende modell, samt å lage en ny modell som er mye bedre enn den forrige.

Apple slipper jo heller ikke nye versjoner av MacBook og de andre maskinene så ofte som typiske Windows-maskin leverandørermos Asus, Acer osv. Det betyr jo ikke at de havner i et "bakevje", men at de tar litt mer merkbare og alvorlige oppdateringer når det trenges.

Selvfølgelig er ikke en mobiltelefon helt sammenlignbar med en PC, men jeg ser helt ærlig ikke poenget i at Nokia og SE lanserer et dryss nye telefoner hvert kvartal. Det blir jo bare et virvarr av halv-gode telefoner med tilnærmet likt "OS" og litt forskjellig utseende fra hverandre...

Jeg håper iPhone blir så god som jeg forventer at den er etter å ha sett keynoten. Da kommer jeg ikke til å kjøpe ny telefon 3-4 ganger i året fordi jeg er lei den forrige telefonen. Hvis jeg virkelig får en fullgod iPod, videospiller, mobiltelefon, epost leser og nettleser i en og samme dings som i tillegg ser fantastisk bra ut. Da tror jeg Apple har lagt gullegget!

EDIT: Selvølgelig mener jeg også at muligheten til å utbedre/tilpasse iPhones funksjoner vil være banebrytende innen mobilmarkedet slik det er nå. Det er kun Windows mobile, og tildels Symbian som har greid å få litt ordentlige tilleggsprogrammer til, men jeg tror Apple vil trekke det opp til et helt nytt nivå!
medlem i 210 måneder
 

Innleggav macrules » tor 29.03.2007 0:50

Mitt poeng over.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Jokerman » tor 29.03.2007 3:59

Jeg syns Dvorak skriver en kvass, men veldig bra kommentar til iPhone. Hvem lager en top of the class mobil uten g3 nå til dags?
medlem i 230 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]