Kjøpe iPhone i USA?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

skal du ha deg iphone?

ja
119
84%
nei
22
16%
 
Antall stemmer : 141

Kjøpe iPhone i USA?

Innleggav applefan » man 12.02.2007 11:54

Tenker på å kjøpe en iphone i statene til sommeren..

tror dere det vil være mulig å bruke den på norske telefon nett da?
Hva tror dere det vil koste å få den med inn i landet?
Tror dere det vil være mulig for å få norsk språk og æøå?
dersom ikke, tror dere det bil være mulig å få norsk språk og æøå når den er lansert i norge?

Moderert av admin
Endret tittel. Les reglene på Mac1 før du poster.
http://mac1.no/regler :bitchin:
medlem i 211 måneder
 

Innleggav NyZeta » man 12.02.2007 12:27

Personlig synes jeg telefonen var for stor og mest sannsynlig blir den også for dyr. Har en smartphone pr i dag som jeg er veldig fornøyd med. Den neste blir mest sannsynlig også en smarting og da gjerne en som er litt mer kompatibel med OSX enn det Windows Mobile 5.0 er. Ut fra det man får lov til å produsere på egenhånd til ipod osv så tviler jeg på at man får særlig mange alternativer til programmer på iPhone og det er et must når man snakker om en smartphone. Selv venter jeg i spenning i denne uka. 3GSM går av staben i barcelona nå, og allerede har Sony Ericsson hintet til mange høyst interesange nyheter for de kommende månedene... :)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone i USA?

Innleggav NuSkool » man 12.02.2007 12:50

applefan skrev:tror dere det vil være mulig å bruke den på norske telefon nett da?


Ja, så fremt den ikke er sperret til Cingular (Noe som er høyt sannsynelig at den kommer til å bli desverre! (Hvertfall i flg. Pogue)) så skal de gå siden det er en GSM modell.

applefan skrev:Hva tror dere det vil koste å få den med inn i landet?


Den skal jo koste $499 og $599 med to års kontrakter med Cingular, hva den vil koste uten er det bare å vente å se. (Bare for å gi en ide så koster Palm Treo 680 $199 med Cingular og $399 uten, så jeg vi må nok beregne hvertfall $200) Så det blir jo gode 5000,- for 8GB modellen (med en kurs på 6.5) før fortolling.
Jeg kan ikke reglene for fortolling av varer man tar med seg så det får noen andre svare på.

applefan skrev:Tror dere det vil være mulig for å få norsk språk og æøå?
dersom ikke, tror dere det bil være mulig å få norsk språk og æøå når den er lansert i norge?

Norsk språk på den amerikanske modellen har jeg ingen tro på, men æøå vil nok gå ann å skrive, men via et symbol keyboard e.l.
Norsk språk og æøå er nødvendig på evnt. Norsk modell, men om det er mulig å reinstallere eller oppgradere en Amerikansk modell til dette er vi nok også bare nødt til å vente å se om blir mulig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav turimblar » man 12.02.2007 12:52

etter hva jeg har fått inntrykk av, så er det nok smart å vente til telefonen blir lansert i Europa ettersom funksjonaliteten er tilpasset Europa, og kanskje noen av "barnesykdommene" er kurert med både ny software og hardware. jeg kommer uansett til å vente til Europa-release og så se om telefonen vil passe for meg, og at den er lett å håndtere.

foreløpig, og for en stund fremover, vil det holde med min k800i til mitt bruk :-)
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ArneArts » man 12.02.2007 12:54

iPhone vil i USA være bundet til Cingular, og vil ikke kunne brukes med noen annen operatør. Dermed er det liten sannsynlighet for at den vil funke i norge med norsk simkort.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav hawk » man 12.02.2007 14:11

Uansett... Jeg er i Boston 2. juni og kommer til aa kjoepe iPhone da. Skal vaere i USA i 3mndr, og gleder meg som en unge til aa leke med telefonen i den perioden 8-)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav fredarn » man 12.02.2007 14:30

ArneArts skrev:iPhone vil i USA være bundet til Cingular, og vil ikke kunne brukes med noen annen operatør. Dermed er det liten sannsynlighet for at den vil funke i norge med norsk simkort.


Det er jo mulig å låse opp telefonen, og det er lovlig i Norge! Vet ikke om de vil gjøre det på amerikasnke tlf, noen?
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » man 12.02.2007 14:40

Snakket med noen som selger Mac-maskiner her i byen, og de mente at med norske avgifter etc vil telefonen havne på en pris mellom 5000 og 6000 kroner.

Kjøper du den i USA i juni, slipper du unna med å betale 3000 - 4000 kroner for telefonen, men da er du bundet til Cingular, og det å skulle sende en sms fra Norge, gjennom USA, og så tilbake til Norge igjen til kameratens telefon, kan fort bli dyrt! For ikke å snakke om å ringe!

Hadde planer om å bestille fra USA jeg også, men med mindre det går an å få den til 500 dollar usubsidiert, legger jeg de planene på is.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav veroåtteca » man 12.02.2007 15:44

fredarn skrev:Det er jo mulig å låse opp telefonen, og det er lovlig i Norge! Vet ikke om de vil gjøre det på amerikasnke tlf, noen?


Joda, det er mulig, men om du kjøper en subsidiert telefon så skriver du vel kontrakt med Cingular regner jeg med? Hvordan skal man snike seg unna den etterpå? Får man i det hele tatt "lov til" å skrive kontrakt med Cingular om man ikke har adresse i USA? Du får ihvertfall ikke gjort det i Norge (altså, om du ikke har en Norsk adresse å skrive på kontrakten.)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Mr Mac » man 12.02.2007 15:48

Tror de sa at uten subsidier ble det rundt 1000$ :-!

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » man 12.02.2007 16:05

Hvem er "de"? Tviler på den blir så dyr.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav fredarn » man 12.02.2007 16:25

ja, for 1 000$ vil si rundt 8 000 kr i Norge! Og da hadde ikke engang jeg kjøpt den. :(
medlem i 217 måneder
 

Innleggav NyZeta » man 12.02.2007 16:40

Dollaren ligger på rundt 6.2kr nå da.. så det blir ikke fullt 8 store...
Med mindre man tenker på å importere den da..
Tar vel mer i betrakning vedkommende som hadde planer om å kjøpe den i usa og drasse den over grensen selv :)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » man 12.02.2007 17:00

Hadde den kostet 1000$ hadde det nok fort blitt 80000 kroner med avgifter.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Spoink » man 12.02.2007 17:05

Den må jo ikke bli for billig heller...
Gidder ikke gå rundt med en råkul telefon, som alle andre svinser rundt med. :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]