Elendig standby-tid på iPhone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Elendig standby-tid på iPhone?

Innleggav fredarn » lør 20.01.2007 20:07

Uff! Dette er jo rett og slett forjævlig dårlig, i følge folka på podcasten "net@nite" (nr. 10) er standby-tiden på iPhone kun 16 timer!

Til sammenligning har Nokia E61 en standby-tid på ca 240 timer, det er sjukt stor forskjell!

Men iPhone skal jo ha 5 timer taletid, og Nokia E61 har 4-7 timer.
Hvordan kan da standy-tiden være så sinnsykt forskjellig?
Skal ikke skjermen på iphone slå seg av når du har den i lomma eller mot øret?

Hvis dette er riktig vil den jo ikke engang holde en hel dag med vanlig bruk, og hva skal man med all disse funksjonene om man ikke kan bruke dem?

*skuffet*
Sist endret av fredarn den lør 20.01.2007 20:39, endret 1 gang
medlem i 216 måneder
 

Innleggav haartufs » lør 20.01.2007 20:11

Hvor har disse på net@nite folkene funnet ut dette?

Folk må huske at iPhone fortsatt er på beta-stadie. Ville ikke klaget på noen på noen funksjoner før apple kommer ut med offisiell info.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » lør 20.01.2007 20:14

For ikke å snakke om at det er musikklytting som har 16 timer. standby er nok en god del mer. Men Steve/Apple har da ikke nevnt standbytid i det hele tatt, etter hva jeg har fått med meg.

Video, Browsing, Talktime: 5 hours
Music: 16 hours

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav kolby » lør 20.01.2007 20:15

Det blir litt for dumt å skrike og hoie over batteritiden på en prototype. Jeg har liten tro på at de antall timene som de sier, i tillegg bryr jeg meg lite over tall som andre enn Apple selv sier. Særlig før den er ferdig.
Steve har nok liten lyst å lade mobilen sin så ofte, så derfor vil det ikke være noe problem.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav svar » lør 20.01.2007 20:15

16 timer er det som de sa under noten skulle være musikkavspillings tiden også, så standby tiden kan neppe være det samme.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav fredrikhl » lør 20.01.2007 20:15

Nei, 16 timer er vel batteritiden hvis man browser telefonen eller hører på musikk.

Det sa i alle fall Steve.

edit: Oj. Ble svar nummer 4 :/
Sist endret av fredrikhl den lør 20.01.2007 20:16, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav macalao » lør 20.01.2007 20:16

Dette blir jo for dumt.
Hvordan i helv... kan man teste et produkt som ikke har kommet på markedet, og som et fåtall personer har holdt i hånden.
Som i tillegg er på betastadiet.
Vær tålmodig og vent til det kommer på markedet.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav deepcore » lør 20.01.2007 20:32

Enig! Lurer på hvor mange tråder som dette som har dukket opp i det siste. Telefonen er ikke FERDIG!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav fredarn » lør 20.01.2007 20:38

Kanskje de rett og slett sa feil, og mente musikkavspilling...

Her er forøvrig mer info om podcasten: http://www.twit.tv/ITN

Twit har forøvrig mange bra podcaster, anbefaler dere å sjekke ut MacBreak Weekly...
medlem i 216 måneder
 

Innleggav ping0per » lør 20.01.2007 20:47

Eg håper bateritiden blir betre når den ferdige versjonen kjem ut til salg.

:-)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav fredarn » lør 20.01.2007 21:14

Jeg å, men det burde jo vært mulig å ta ut batteriet - Når man kjøper en så dyr mob skal man ha den en stund - og batterier blir dårligere, mange som bytter batterier på mobilene sine.

Og hvis jeg skal sitte lenge på fly etc. så burde jeg ha med meg et ekstra batteri...
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Eriksson » lør 20.01.2007 21:24

Hvis du sitter lenge på fly blir du vanligvis bedt pent om å slå av telefonen hos de fleste flyselskaper :p Så da trenger du ikke så mange batterier.

Det er såklart en ulempe at batteriet ikke kan skiftes, men samtidig så er det mest sannsynlig ikke umulig å skifte.
Litt det samme som iPoden. Det er ikke lagt opp til å enkelt skifte ut batteriet, men det kan godt gjøres, og det finnes forhandlere som selger batterier, og som også kan gjøre det for deg.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav SandraPernille » lør 20.01.2007 21:35

pris?
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Twinrehz » lør 20.01.2007 21:37

Foreløpig spekuleres det i priser opp under 5000-6000 kroner, for en telefon uten abbonement.
medlem i 218 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere