Blir berøringsskjermen en velsignelse for mange?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Blir berøringsskjermen en velsignelse for mange?

Innleggav dusa » lør 13.01.2007 1:00

Det gjelder den nye eple-telefonen.

Min første tanke var at den kan bli en smertefull opplevelse. Det meste skal betjenes av en fingertupp, og mulighetene telefonen tilbyr gjør at man sannsynligvis blir sittende å "peke" mye.

Men vil det føre til større sjanse for musesyken?

Mange får plager av å bruke mus på PCen. Et mønster der er at mange (jeg sier ikke alle) sitter å småbeveger musepekeren på skjermen selv om det ikke er nødvendig. Man følger på en måte det man leser på en nettside.

Så begynte jeg å tenke på hvordan det ville vært om jeg kunne benytte samme teknikk som på telefonen, da på min egen laptop-skjerm. Fikk en følelse av at dette ville redusere problemet. I alle fall føltes det lettere å flytte vekk fingeren fra skjermen så fort du hadde utført det du skulle utføre.

Kan brukerteknikken som følger eple-telefonen og berøringsskjermen bli en fordel eller ulempe, hva tro du?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav kulvik » lør 13.01.2007 1:03

Hei :)

Jeg tror man må være temmelig ivrig for å klare å dra på seg "musesyke" av å bruke iPhone :P Bevegelsene er så små og mindre statiske enn når man sitter og bruker en mus.

Det eneste jeg har å si er at jeg gleder meg som en liten unge (og det må jeg dessverre gjøre veldig lenge, fy Apple, friste folk såå lenge før den kommer i salg).

-Thomas
medlem i 215 måneder
 

Innleggav dusa » lør 13.01.2007 1:16

Ja, du er ikke alene om å glede deg :) Det vi kan håpe på er at Apple så fort som svint forsyner oss med en snerten liten bærbar med samme prinsipp - null tastatur, bare berøring :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav veroåtteca » lør 13.01.2007 1:30

Nei! Slike mennesker som jeg hadde fått panikk av å ha berøringstastatur :P Sitter ofte og "halvklikker" eller tapper på taster mens jeg hører på musikk eller leser noe, så det kunne blitt en del kluss.

Om ikke apple hadde klart å gjøre tastaturet veldig smart, da ;)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav eirikaav » lør 13.01.2007 1:48

veroåtteca:

Eg sitter også og trykker på knappar i lag med musikken. Ganske morosamt eller kva?
medlem i 211 måneder
 

Innleggav veroåtteca » lør 13.01.2007 14:01

Definitivt! ;)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav dusa » lør 13.01.2007 19:33

Hva med å implementere en egen "rytmeplass" på en av sidene på boksen?

Du behøver jo ikke absolutt sitte å slå takten mot skjermen da ;)

Men spørsmålet var jo om berøringsskjermen kommer til å gjøre noe fra eller til i forhold til museplager?

Takker for innspill :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]