iPhone på Telenors nett!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone på Telenors nett!

Innleggav Jedi Tooka Barf » ons 10.01.2007 13:46

Har fått bekreftet i fra Telenors kundeservice at iPhone kommer til å kunne brukes på Telenors nett.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav kajac » ons 10.01.2007 13:48

Betyr det at jeg kan kjøpe en iPhone uten abonement, og bruke mitt eget simkort som jeg har nå (det er telenor)?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Twinrehz » ons 10.01.2007 13:50

Hva med Netcom?
medlem i 219 måneder
 

Innleggav macalao » ons 10.01.2007 13:57

Bør vel ikke være noe problem å bruke den på Netcom´s nett.
Om de låser seg til en leverandør så mister de jo fort et kunde grunnlag på ca 1 million kunder i Norge.
Tror nok den vil fungere på begge nett, ihvertfall rart om den ikke gjør det.

Forresten så virker den helt rå... :-D

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav pakstar » ons 10.01.2007 13:58

Mine fordommer ovenfor Telenors kundeservice tilsier at de ikke kan si dagen etter en lansering av iPhone at de vil kunne tilby nett for iPhone her i Norge. Jeg tror neppe at Telenor kundeservice tok dette opp på parolen i dag tidlig, samt at Apple Inc. har sendt et nyhetsbrev til alle tlf. operatører i verden dagen etter keynote. Og de har nok helt klart ikke sendt et nyhetsbrev før lanseringen skjedde i går, med tanke på lekkasjefare.

Men som sagt..det er mine fordommer ovenfor kundeservicen på Telenor ;)

Men som vi vet, så er Telenor og Netcom de to operatørene som har størst domene i Norge, og at en av disse vil få avtale med iPhone er det stor sannsynlighet for. Det er bare vente å se.

Edit: en annen viktig ting er at de fleste andre tlf operatører "låner" nettet fra Netcom og Telenor siden de har dekket hele Norge. Det vil si at Telenor og Netcom er med i "gamet" uansett på en måte. Jeg bruker p.t Chess og de låner nettet av Netcom. Tidligere hadde de en avtale med begge operatørene.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Twinrehz » ons 10.01.2007 14:04

Strengt tatt så driter jeg i avtaler. Skal jeg ha en kjøper jeg den uten noen form for binding. (Vet ikke om jeg faktisk skal ha den, men har litt lyst på den).
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Flaggerkatt » ons 10.01.2007 14:06

Ikke så rart om Telenor er ivrig etter å si "ja da, denne vil vi støtte når den kommer"; iom. de forsøker alt de kan å selge "sitt" push-epostsystem som en motvekt til at CrackBerry skal slå an i Norge.

Bli ikke overrasket om Telenor og Netcom begge med glede ønsker denne velkommen; den har ikke 3G (særlig bra for NetCom, vil jeg anta); klarer de å selge en subsidiert telefon som støtter deres respektive Push-emailsystemer, og får denne i handel FØR Blackberry blir ordentlig tilgjengelig for privatbrukere, så bør både Apple og NetCom/Telenor være svært fornøyde...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav pakstar » ons 10.01.2007 14:07

Er ikke sikkert at man kan "drite" i avtaler. Som jeg forsto så er det en 2års bindingstid med Cingualar i statene når man kjøper 4GB eller 8GB iPhone. Stor sjanse for at det vil også være en bindingstid i Norge ved kjøp av ny iPhone. Man kan jo alltids kjøpe en brukt uten bindingstid, men den vil nok koste MASSE.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav H-town » ons 10.01.2007 14:11

men i Norge er det vell en regel som tillsier at du ikke kan binde deg for mer enn ett år ?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » ons 10.01.2007 14:20

Det stemmer H-town, bortsett fra i firmakjøp tror jeg.

Spørsmålet blir hvor sperren ligger i forhold til Cingular, enten i telefonen eller i nettet. Om selve telefonen er sperret kan det bli vanskelig å importere.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav PerIndre » ons 10.01.2007 14:26

De nyeste telefonene som kommer i salg, er ofte åpne telefoner, det tar ofte litt tid før de "låste" versionene kommer. Dessuten så er det ikke noe problem for mobilbutikkene å bestille inn åpne telefoner, vist kunden ønsker en åpen telefon. Tviler sterkt på at iPhone bare kommer i "låst til telenor"-version.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Twinrehz » ons 10.01.2007 15:14

pakstar skrev:Er ikke sikkert at man kan "drite" i avtaler. Som jeg forsto så er det en 2års bindingstid med Cingualar i statene når man kjøper 4GB eller 8GB iPhone. Stor sjanse for at det vil også være en bindingstid i Norge ved kjøp av ny iPhone. Man kan jo alltids kjøpe en brukt uten bindingstid, men den vil nok koste MASSE.

HVIS jeg skal kjøpe en sånn (egentlig tvilsomt før jeg får meg en skikkelig jobb), skal jeg kjøpe den uten binding, uten operatørlås eller lignende. Fordelen med det er at jeg ikke blir tvunget til å ta i mot et tilbud jeg ikke vil ha. Ulempen er at jeg må betale fullpris, men det ser jeg selv som en liten pris å betale når jeg slipper å plundre med operatører. Kjøper heller Apple Care Protection Plan, så er jeg sikret for de første 3 årene.

Men det er dermed ikke sagt at jeg kjøper den så fort den kommer ut.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Mars » ons 10.01.2007 15:19

...en eller annen form for abonnement må man strengt tatt ha, ellers får man ikke ringt. Er det så fryktelig om telefonen er bundet i ett år?



ð

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav ThomasV » ons 10.01.2007 15:25

Er du sikker på at den er forsikret i 3 år med AppleCare? De klarer jo å levere aTV med 2 års iPod-plan, så skulle ikke forundre meg om også iPhone vil gjelde i to år med AppleCare.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Åsmund » ons 10.01.2007 15:25

I USA er det vanligere med binding, og operatørlåste telefoner enn her i Norge. Det er ofte slik at en telefonmodell kun selges med binding, og operatørlås med kun én operatør som mulighet.

I Norge derimot, selges de fleste telefoner også som bindingsfrie og operatørfrie telefoner. Det vil være noe helt nytt hvis f.eks. Telenor får eneretten til iPhone. :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]