iPhone på Telenors nett!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

visual voicemail

Innleggav ArneØ » ons 10.01.2007 15:27

Lurer på om telenor eller andre norske operatører kommer til å støtte visual voicemail teknologien som cingular har utviklet. Er dette copyrighted til Cingular forresten? Typisk at amerikanerne får flere og fetere funksjoner på saker og ting (i.e itunes store, HD tv etc.)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iPhone på Telenors nett!

Innleggav Rory » ons 10.01.2007 15:30

Jedi Tooka Barf skrev:Har fått bekreftet i fra Telenors kundeservice at iPhone kommer til å kunne brukes på Telenors nett.

Hvor har du hørt dette fra? Ringte du dem? Kjenner du noen i Telenor?
Edit: Leste det du sa på nytt og ser at du skrev "kunne brukes Telenors nett" Det er vell ganske selvsagt, mht. simkort, quadband GSM :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav MacPetrus » ons 10.01.2007 15:31

Åsmund skrev:
I Norge derimot, selges de fleste telefoner også som bindingsfrie og operatørfrie telefoner. Det vil være noe helt nytt hvis f.eks. Telenor får eneretten til iPhone. :)


men det er det som kommer til aa skje..

diskusjonene gaar allerede i Uk feks om hvilken operator som faar egenretten der...

er vi riktig uheldig, blir det europa avtale med feks vodafone, som ikke er tilgjengelig i norge i det hele tatt engang..


og ja... norge er saa lite marked internasjonalt, at det bekymrer apple lite i den store sammenheng..
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Sequele » ons 10.01.2007 15:34

Mulig denne mannen er helt på jordet også.....

http://www.bladet-tromso.no/nyheter/article69366.ece

8-)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav MacPetrus » ons 10.01.2007 15:36

tidenes daarligste artikkel...

lo meg skakk...
medlem i 227 måneder
 

Innleggav owik » ons 10.01.2007 15:40

Sequele skrev:Mulig denne mannen er helt på jordet også.....

http://www.bladet-tromso.no/nyheter/article69366.ece

8-)


særlig med tanke på at macoffice nettopp har lagt ned i Tromsø.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 10.01.2007 16:02

MacPetrus skrev:
Åsmund skrev:
I Norge derimot, selges de fleste telefoner også som bindingsfrie og operatørfrie telefoner. Det vil være noe helt nytt hvis f.eks. Telenor får eneretten til iPhone. :)


men det er det som kommer til aa skje..

diskusjonene gaar allerede i Uk feks om hvilken operator som faar egenretten der...

er vi riktig uheldig, blir det europa avtale med feks vodafone, som ikke er tilgjengelig i norge i det hele tatt engang..


og ja... norge er saa lite marked internasjonalt, at det bekymrer apple lite i den store sammenheng..



Nei, det tviler jeg på at de gjør. Nordmenn er en særdeles pemgesterk kjøpegruppe sammenlignet med mange andre europeiske land og Apple som varemerke står veldig sterkt her. Dette har definitivt noe å si. Og selv om det diskuteres i UK så er det ingen som vet noe mer der enn her. Ja, de er redde for at iPhone kun blir tilgjengelig fra en leverandør. Dette anser jeg fremdeles som usannsynlig i Norge. USA har egne måter å gjøre ting på. Sony Ericsson selger telefoner på den måten i USA, men ikke i Europa. Skal Apple inn på et marked nytter det ikke å forsøke å definere markedet, men heller tilpasse seg de "regler" som eksisterer. Husk, Apple vil ha deg som kunde.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav MacPetrus » ons 10.01.2007 16:12

men for aa kunne gjore det Apple vil, trenger de tilpasninger i nettverket, alsaa man maa inngaa alianser...

man huske paa aplles historie: naar apple naa gaar inn i et for seg nytt marked, redefinere de som alltid en del spilleregler. slik de gjorde med macintoshen og med ipoden.

en del av de tingene som ble vist som funksjoner i gaar, er resultat av endringer i infrastruktur....og her kommer slik jeg ser det desverre alliansen(ene) med operator(er) inn i bilde..

jeg vil fortsette og ytre og veldig gjerne diskutere disse synspunktene, haaper ogsaa personlig at jeg kan kjope en iPhone uten noe som helst binnig, tilknytning og hva det naa heter for noe alt sammen, til en operator.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Incrediboy » ons 10.01.2007 19:24

MacPetrus skrev:
og ja... norge er saa lite marked internasjonalt, at det bekymrer apple lite i den store sammenheng..


Er ikke Norge et av de landene i verden med størst iPod tetthet per innbygger...? Syns jeg hørte det et sted. Slike ting er jo artige og betyr sikkert noe for de som distribuerer Apple produkter

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav sparks » ons 10.01.2007 19:31

Jeg er så utrolig sikker på at dere bare kan roe ned og glede dere til neste vinter, fordi iPhone vil nesten garantert kunne finnes i butikkene. Med abonnement og uten.

Dog, det er bare min mening, men skulle ikke dette skje har ikke bare Apple skapt et revolusjonerende produkt, men en revolusjonerende dårlig jobb i å distribuere og selge sitt produkt.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav jp_tix » ons 10.01.2007 19:33

Kunne vært interessant å vite om hvordan norsk lov forholder seg til ting som bindingstid. De fleste forhandlere selger så og si hele sortimentet sitt også uten abonnement, er dette noe man er forpliktet til ifølge norsk lov?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Twinrehz » ons 10.01.2007 19:35

Åsmund skrev:Det vil være noe helt nytt hvis f.eks. Telenor får eneretten til iPhone. :)

Da skulle de fått så hatten passer. (Eventuelt kan jeg håpe på at selv om de har enerett blir det mulighet til å kjøpe den uten binding).
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Daniel » ons 10.01.2007 20:05

Om Telenor skulle fått enerett (noe de ikke gjør) så blir jeg virkelig skuffet. Nok med at telefonen koster mye, jeg trenger ikke 2x høyere ringepriser og 9-10x abb. pris.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav fredarn » ons 10.01.2007 20:10

Husk at i Norge er det fullt lovlig å fjerne operatørlåser, så det er nok ikke aktuelt å gi et firma enerett på iPhone..
medlem i 217 måneder
 

Innleggav messo » ons 10.01.2007 20:31

Så vidt jeg vet har mobilselskap som f.eks Nokia og SE IKKE lov til å selge mobiler i USA uten å være knyttet til en operatør. Høl i hue regel spør du meg.

Tror nok ikke det skjer i norge. Det med voicemail tror jeg er ganske enkelt, og beror lite på mobilnettet. Kanskje. Hehe. Det kan være det er så enkelt som at mobilen har en innebygget mobilsvarer som tar opp en beskjed om du ikke svarer innenfor en gitt tid.

Det med konferansesamtaler, og å sette på hold finnes jo i dag også. Er bare snakk om å gjøre det mer brukevennlig og tilgjengelig. Vet ikke om dette er forskjellig fra norge og usa rent teknisk sett. Kanskje også en grunn til at det tar lengre tid før den kommer til europa.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere