Widget for iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Widget for iPhone

Innleggav hansingehagen » ons 10.01.2007 1:45

Jeg håper det blir mulig å lage/installere Dashboard Widgets på iPhone.
Det ville vært utrolig kult.

- hans

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Wolfgang » ons 10.01.2007 1:46

ja, jeg også :-!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav jp_tix » ons 10.01.2007 5:03

Det er egentlig veldig spennende i det hele tatt hvor «åpen» iPhone kommer til å være for tredjepartsprogramvare. Alternativene er vel enten kun Apple-softvare (fullstendig lukket), at de lisensierer ut muligheten til å utvikle for plattformen (halvåpen), eller at de slipper SDK/API (helt åpen).

EDIT: Leste litt rundt, og det ser ut som de fleste mener at den er fullstendig lukket, at iPhone kun vil kjøre førstepartsprogramvare.

EDIT2: TUAW bekrefter at iPhone ikke vil la deg installere softvare selv.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » ons 10.01.2007 8:19

Men vil det være mulig å installere egne widgets på den? Ut fra det jeg leste på TUAW tyder det på det.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav glorious » ons 10.01.2007 8:25

Han sier at en "booth attendant" sa det. Altså ikke nødvendigvis noen som har med Apple å gjøre. Da blir det fort en antakelse. Og som man vet: "assumption is the mother of all fuck-ups". ;-)

Om det allikevel skulle være en Apple-ansatt som stod der, så er det nok riktig å tro at det mennesket ikke har alle detaljene rundt dette flunka nye produktet.. Hvor høyt oppe er du dersom du er "booth attendant", anyway? Den slippes jo ikke før i juni, og siste hånd er nok ikke lagt enda.

Dessuten strider det kraftig imot Apples policy på tredjepartsutviklikng i forhold til Mac OS X, eller hur? Hva hadde egentlig Apple og Mac vært uten sin fanbase og tredjepartsutviklere? Apple lager svært få programmer sjøl. Stort sett kjøper de opp ting og setter sitt eget navn på (Logic, Final Cut etc etc).

Nei, at den tlf skal være helt lukka har jeg ikke tro på. Med Core Graphics osv? Når man tilogmed kan installere spill på iPod? Nei... Den tror jeg ikke på... ;-)

Siterer første kommentar på den artikkelen på TUAW:

Eli Hodapp skrev:The monkeys guarding the iPhone are about as reliable as kids on the back of the school bus when it comes to "inside information" of any kind.
:-D

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav jp_tix » ons 10.01.2007 9:07

Hvis jeg skal tippe, tror jeg Apple kommer til å holde den fullstendig lukket i første instans, for så å åpne den gradvis opp over tid.

Engadget har også en artikkel som toucher innpå temaet.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron