iPhone lansert

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav Giltvedt » man 15.01.2007 0:55

eisa01: Om jeg har prøvd å kommunisere med døve med videosamtale? Javiss jeg har prøvd det og har snakket med noen en par ganger. Det varierer naturligvis fra mobil til mobil og dekningen. En god del døve foretrekker å kommuniserer slikt enn SMS når begge har 3G og videokamera.

Får vel se om Apple kommer til å gjøre dratisk endringer slikt som f.eks ha videokamera foran. Eller forhåpenvis annengenerasjons iPhone.

Det er bare ønsketenking fra meg som kunne tenk meg en mobil som jeg kan snakke med andre døve med tegnspråk.

EDIT: Har til og med prøvd i sverige og snakket med norske og det motsatte. Også med varierene kvalitet og dekning.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav dusa » man 15.01.2007 1:01

Det er smule merkelig, nei det er veldig merkelig at de ikke har kamera også på framsiden av telefonen.

Som i ditt og mange andres tilfelle vil telefonen bli benyttet til å kommunisere i form av video i fremtiden. Skulle f.eks. tro at iChat ble integrert i telefonen...

Da må kamera være på framsiden (eller man kan benytte speil.... ;) )

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Rory » man 15.01.2007 1:04

Tror dere det er mulig at Nike+ funker med iPhone med tanke på at det er flash basert..

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Gjertsen » man 15.01.2007 2:22

må bare si at etter å ha sett introen til iphone for 3. gang nå, jeg er forelska i den! den er rett og slett et MÅ HA!!!!

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Macniac » man 15.01.2007 2:35

Lei av dette maset om mangelen på 3G. USA er ikke Europa, og har en helt annen markedssituasjon og infrastruktur. Derfor ingen 3G i iPhone nå.
Husker for noen år siden da WAP ble hypet til det hinsidige av teknokåte skribenter, som et "must have" på telefonen. Resulatet? De fleste kjøpte telefoner med WAP, men ante ikke hvordan WAP skulle brukes, hva de skulle bruke det til, og slett ikke hvordan de aktiviserte tjenesten. Jeg kjenner svært få som bruker eller har brukt WAP-tjenester den dag i dag. Jeg gjør det heller ikke.

Men, 3G kommer når iPhone skal lanseres i Europa og Japan. Da er det hensiktsmessig. Da kommer også kamera på fronten, siden det naturlig hører sammen med 3G-muligheter. Så får vi se om iPhone kanskje er en av de telefonene som faktisk kan få folk til å utnytte 3G....

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav youdecide » man 15.01.2007 2:49

Huffda...LG sin var veldig lik Apple sin iPhone:
http://www.digi.no/php/art.php?id=364541

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav jp_tix » man 15.01.2007 2:58

xagits skrev:En god del døve foretrekker å kommuniserer slikt enn SMS når begge har 3G og videokamera.


Dette minner meg forresten om en annen ting som har blitt trukket fram etter lanseringen - iPhone vil være et håpløst produkt for blinde. Uten hverken taktil respons eller talestyring blir telefonen nærmest ubrukelig.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Winston Smith » man 15.01.2007 3:53

youdecide skrev:Huffda...LG sin var veldig lik Apple sin iPhone:
http://www.digi.no/php/art.php?id=364541

den kritikken der skjønner jeg ikke. når begge mobiler består hovedsaklig av en stor skjerm (noe som ikke er en direkte banebrytene tanke) er det da måte på hvor forskjellige de kan se ut. rammen rundt og alt er jo helt ulikt! må også si at bakgrunnsbildet på lg sin var veeeldig likt det som er standard i os x :)
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Daniel » man 15.01.2007 23:40

youdecide skrev:Huffda...LG sin var veldig lik Apple sin iPhone:
http://www.digi.no/php/art.php?id=364541


Tviler på at de [Apple] har jobbet på iPhone i litt over 2,5 år også under 1mnd før Keynoten så "stjeler" de designed fra LG.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav youdecide » man 15.01.2007 23:42

Hei. Nei det tror jeg heller ikke, men var bare litt uheldig timing.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Mr. Kyosho » lør 03.02.2007 21:59

Noen som hvet når iPhone kommer ut, og til hvilken pris? :-)

Sikler litt på den :-D

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Daniel » lør 03.02.2007 22:28

Den kommer vel ut i USA i juni. Men leste at den kanskje kommer så tidlig som april (til USA). Juni i USA vil da si høst/starten av vinteren her.
April i USA vil da si kanskje sommeren her.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav mingebretsen » tor 01.03.2007 1:20

Mener Steeve sa at iPhone ville nå Europa til høsten jeg da... Mente det var ett eller anna kvartal som jeg regnet meg fram til at var noen høst måender. Prøvde å spole meg rundt omkring i keynoten nå, men fant ikke stedet hvor han snakker om realese daton.

Noen som har no peiling på hvor mye en sånn mobil ver. av os x vil ta? HVor mye av de 8gb vil jeg ha mulighet til å bruke på min musikk/bilder/video osv?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Peacock8 » tor 01.03.2007 1:30

Det var vel i siste kvartal for Europa. 3 siste månedene. oktober, november, desember jeg vedder på desember siden alt tar så lang tid med å komme hit!! Irriterende nok!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » tor 01.03.2007 2:14

Jeg vet ingen av dere kan gi noe nøyaktig svar på dette. Egentlig spekulerer jeg bare for å få tiden til å gå til iPhone endelig kommer :P
Her er spekulasjonene og undringene mine likevel:

Bilde fra "Playlist"-menyen på iPhone:
Bilde
Jeg ser ingen knapp for å lage nye spillelister. Tror dere det kun vil bli mulig å gjøre dette fra iTunes? I så fall er dette faktisk en degradering fra dagens iPod! :-!

Bilde fra "Videos"-menyen på iPhone:
Bilde
Det ser ikke ut som videoene er delt inn i spillelister. Alt kommer opp under hverandre i en lang liste på en side. Filmer, serier, musikkvideoer og podcaster er bare separert med en skillelinje. Dette virker jo utrolig upraktisk hvis man har mange filmer. Tror dere det vil bli sånn på den endelige telefonen? Eller tror dere man kan trykke på f.eks. "TV Shows"-linja for å komme til en oversikt over serier (at det som vises på bildet her kun er de siste filmene som er lagt til)?

Jeg gjentar: dette er bare tanker jeg lufter for å få tiden til å gå. Fremdeles lenge igjen til fjerde kvartal vet dere!
medlem i 226 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]