iPhone lansert

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav dusa » lør 13.01.2007 19:38

Dersom Apple kommer med flere varianter av telefonen, noe de sannsynligvis må, hvordan tror dere de vil skille dem fra hverandre (navnemessig)?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav NikolaiFjagesund » lør 13.01.2007 19:39

iphone 1g - iphone 2g - iphone 3g og så en intel utgave e.l. haha :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Daniel » lør 13.01.2007 19:55

dusa skrev:Dersom Apple kommer med flere varianter av telefonen, noe de sannsynligvis må, hvordan tror dere de vil skille dem fra hverandre (navnemessig)?


iPod fra 2001 - fortsatt kun iPod idag.
iPhone 2007 - kommer fortsatt til å bli iPhone, men kanskje med undermodeller akkurat som med iPod nano, og Shuffle.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav eirikaav » lør 13.01.2007 19:57

Iphone shuffle: Intet display. Tilfeldighetene bestemmer hvem du ringer til :-!
medlem i 211 måneder
 

Innleggav ping0per » lør 13.01.2007 20:44

Håper det kjem nye versjoner seinare..
Hadde våre kjekt med 3G i neste iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » lør 13.01.2007 20:47

3G. Hva skal man med det?

Jeg hadde alle de første 3G modellene til Nokia, og jeg brukte aldri 3G.
3G kvaliteten er skikkelig dårlig!
...en 3G telefon bruker mer batteri enn en "vanlig" telefon, selv om du ikke bruker 3G.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav eirikaav » lør 13.01.2007 20:50

Utrolig hvor mange ganger i tråden dette har skjedd.

En stakkar sier: Jeg håper det kommer en modell med 3g...

Og så kommer det en annen og forklarer hvorfor det ikke er noe vits og hvor dumt det er.

Like artig hver gang.

Jeg forholder meg nøytral i debatten om 3g er bra eller ikke.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav LOOM » lør 13.01.2007 21:17

magnerlu90 skrev:3G. Hva skal man med det?
Jeg hadde alle de første 3G modellene til Nokia, og jeg brukte aldri 3G.

...en 3G telefon bruker mer batteri enn en "vanlig" telefon, selv om du ikke bruker 3G.


Det finnes flere brukere som bruker telefonen sin på en helt annen måte enn din. I tillegg bor ikke alle i Norge heller.

For det første. 3G foretrekkes av f.eks bedriftskunder som bruker mobilen sin til å hente filer, eposter eller bruker mobilen til applikasjoner som bruker mer båndbredde enn SMS.

I Japan er det helt andre nettstandarder her (:) , og de ligger flere år foran oss. Der er det faktisk få plasser du faktisk får brukt en vanlig GSM-telefon fordi man faktisk må ha 3G for å bruke en telefon på nettet.

Jeg vil tro at grunnen til at Steve faktisk nevnte at den kommer med 3G etterhvert, er fordi den skal lanseres i Asia senere, og da vil den nok også komme som en 3G-telefon.

Uansett, om 3G er bra eller ikke kommer an på hva du skal bruke telefonen til, derfor er det likegyldig at enkelte hevder det er dumt bare fordi man personlig ikke har bruk for det..

(Beklager hvis noen følte at jeg ikke holdt meg saklig nok, er ikke meningen å henge ut andre)

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav dusa » lør 13.01.2007 23:19

Her er resultater fra en undersøklese om 3G-bruk::

"I følge en britisk undersøkelse har telebransjen imidlertid langt igjen før de har overbevist publikumet at 3G er noe du kan bruke også.

Hele 73 prosent av de spurte i udnersøkelsen som eier en 3G-telefon bruker den ikke, eller nesten aldri, til 3G-funksjoner. I alt 28 prosent har ikke prøvd en eneste 3G-tjeneste.

Spørreundersøkelse er gjort av YouGov har for Netonomy. Nesten 2.000 mobilbrukere deltok.

Mer komplisert

Ifølge undersøkelsen sliter mobilbransjen på flere områder. Ny teknologi skal gjøre bruken enklere, men hele 79 prosent av respondentene svarer at de synes mobilbruk har blitt mer komplisert.

Under halvparten av de som ikke hadde 3G-telefon (47 prosent) tror at 3G og 3G-tjenester er enkle å betjene. Bare åtte prosent av dem uten 3G-telefon vurderer å kjøpe en i nærmeste fremtid.

- Denne undersøkelsen må være en skuffelse for mobilindustrien. Det er fremdeles lite etterspørsel etter 3G-telefoner, sier John Hughes i Netonomy."

Jeg forstår den store prosentandelen her. Men mye vil snu seg nå når epletelefonen kommer. Det handler jo ene og alene om at ting skal være enkelt ;)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Giltvedt » søn 14.01.2007 1:38

Jeg håper at iPhone vil få videokamera foran slikt jeg kan kommunisere med andre døve. Da er det kjekt å ha 3G for å kunne bruke tegn med venner.

I det siste dagene har familien min, mor og far, snakket om hvor flott mobilen er. Virker sannsynligvis at mor kommer til å ha iPhone en gang i fremtiden.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Daniel » søn 14.01.2007 2:45

xagits: Familien din er ikke alene ;)

Kan hende at min mor og meg kjøper en hver når den kommer ut. Samt en kompis eller to.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav eirikg » søn 14.01.2007 6:10

seff skal jeg det :D har ventet i år på den tlf :D

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav mingebretsen » søn 14.01.2007 15:46

"Steve Jobs" var på Saturday Night Live nå nylig og viste fram iPhonen. Se klippet her

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav jp_tix » søn 14.01.2007 23:02

xagits skrev: Da er det kjekt å ha 3G for å kunne bruke tegn med venner.


Hm, jeg er spent på hvordan Apple kan løse det. Med den plasseringen kameraet har nå vil det jo ikke være mulig å se på skjermer samtidig som man filmer seg selv. Tok ikke Apple ett patent på en skjerm hvor kameraet lå bak / i selve displayet? Hadde vært tøft om de fikk til det på telefonen...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav eisa01 » søn 14.01.2007 23:14

xagits skrev:Jeg håper at iPhone vil få videokamera foran slikt jeg kan kommunisere med andre døve. Da er det kjekt å ha 3G for å kunne bruke tegn med venner.

I det siste dagene har familien min, mor og far, snakket om hvor flott mobilen er. Virker sannsynligvis at mor kommer til å ha iPhone en gang i fremtiden.

Har du prøvd dette i praksis eller hørt om andre som har gjort det? Hvis ikke, har jeg store tvil om dette er mulig. Prøvde en videosamtale i går med en kamerat, og bildekvaliteten er under en vær kritikk. Mulig det skyldtes dårlig dekning (var på et hotell i Tromsø), men bildet var veldig blokkete. Kan ikke huske at det har vært særlig bedre når jeg har prøvd det i Lillestrøm.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]