Låse opp Apple Phone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Låse opp Apple Phone?

Innleggav Jedi Tooka Barf » tir 09.01.2007 7:16

Hvis, og det er et stort hvis, Apple kommer med en mobiltelefon så er det to ting som virkelig bekymrer meg nå 12 timer før det braker løs.

At Apple Phone kun blir lansert i USA og/eller den blir låst til ett teleselskap.
I USA virker det som om det er Cingular som er det hotteste tipset.

Det jeg lurer på er om man klarer å få hendene på en US versjon av Apple Phone, kan den da brukes i Norge, og kan man låse opp telefonen slik at man fritt kan velge f.eks Telenor i stedet?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav endorphine » tir 09.01.2007 7:37

Det andre du må tenke på er om telefonen blir tri- eller quadband. Hvis ikke, vil den (sannsynligvis) ikke fungere i Norge.

En kompis av meg som hadde en Cingulair-branded telefon fikk den ikke til å fungere i Norge... :s

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Jedi Tooka Barf » ons 10.01.2007 12:40

Ok, nå vet vi bl.a. at den blir quadband.
Hjelper det på spekulasjonene om det blir mulig å låse opp en US versjon her i Norge?

Har forresten fått bekreftet fra en stor teleoperatør at iPhone kan brukes på deres nett her i Norge, når iPhone kommer til ordinært salg her i Norge til høsten.

Vil ikke si mer før jeg har fått tillatelse fra dem til å navngi det selskapets navn
Sist endret av Jedi Tooka Barf den ons 10.01.2007 14:14, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav admin » ons 10.01.2007 12:58

Uansett om det blir mulig å låse den opp, så vil man jo fortsatt være bundet til en Cingular deal i USA - på to år hvis jeg forstod Steve rett.

Jeg antar også at iPhonen vil fungere bra i et norsk nett (med unntak av voicemail saken).

Jeg tipper gråsonemarkedet for denne telefonen blir stort. Det dukker nok opp en god del telefoner som "utro" tjenere i Cingular og Apple vil selge uten noen tilknytning på eBay.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav macalao » ons 10.01.2007 13:14

Jedi Tooka Barf skrev:Ok, nå vet vi bl.a. at den blir quadband.
Hjelper det på spekulasjonene om det blir mulig å låse opp en US versjon her i Norge?

Har forresten fått bekreftet fra en stor teleoperatør at iPhone kan brukes på deres nett her i Norge, når iPhone kommer til Norge.
Vil ikke si mer før jeg har fått tillatelse fra dem til å navngi det selskapets navn


Nå kan du vel si navnet på selskapet.
Det er jo enten Netcom eller Telenor.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Jedi Tooka Barf » ons 10.01.2007 13:45

Se ny post --> iPhone på Telenors nett!

Burde forresten ikke Mac1 nå lage en underkategori i forumet som heter iPhone?
Sist endret av Jedi Tooka Barf den ons 10.01.2007 13:48, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Hugin » ons 10.01.2007 13:46

admin skrev:...bundet til en Cingular deal i USA - på to år hvis jeg forstod Steve rett.


Jeg tolket det med to år å gjelde for å få den prisen Steve snakket om på andre telefoner. Underforstått at Apple skulle være tilsvarende, eller helst bedre, dvs kortere bindetid.

Nå er det vel ingen tradisjon i Norge og Skandinavia for at operatører kjøper enerett til en mobil? Når den først kommer til Norge, så blir den nok åpent tilgjengelig, men at en del av de bedre tjenestene stiller krav til abbonnement.
medlem i 233 måneder
 

Innleggav pastorn » ons 10.01.2007 14:05

Nope, på keynoten står det tydelig under prislappen på iPhone "2-years contract".
medlem i 225 måneder
 

Innleggav admin » ons 10.01.2007 14:31

Jedi Tooka Barf skrev:Burde forresten ikke Mac1 nå lage en underkategori i forumet som heter iPhone?


Mac1/iPod1 har nå en iPhone kategori.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]