Hvor hen kjøpe MBP intern harddiskkabel?

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Hvor hen kjøpe MBP intern harddiskkabel?

Innleggav casablanca » ons 29.03.2017 23:33

Min MBP ser ut til å være en av de maskinene som er plaget med en dårlig intern harddiskkabel.
Kablene selges på eBay for rundt hundrelappen, men jeg ser at disse ikke anbefales da de ikke er dårlige kopier som går istykker etter kort tid. Alternativet er en originalkabel fra PBparts.com med en prislapp på kr. 650,- (pluss fortollingsgebyr/moms). Litt vel drøyt syns jeg.

For iallefall å slippe de høye portoutgiftene fra USA samt importavgift, finnes det noen butikker her til lands som selger slike deler til en rimeligere penge?
medlem i 221 måneder
 

Re: Hvor hen kjøpe MBP intern harddiskkabel?

Innleggav Morse » tor 30.03.2017 2:21

Spør pent på Eplehuset eller en annen autorisert reseller.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Hvor hen kjøpe MBP intern harddiskkabel?

Innleggav Helge Hafstad » tor 30.03.2017 14:29

Har selv fått dette byttet uten vederlag som reklamasjon - på 2 forskjellige maskiner. Hvis maskinen din er et privatkjøp og innenfor 5 års reklamasjonsrett så prøv deg på fx Eplehuset. Men du kan risikere å måtte betale for feilsøk om det ikke er kabelen.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Hvor hen kjøpe MBP intern harddiskkabel?

Innleggav casablanca » tor 30.03.2017 14:42

Maskinen ble kjøpt ny i butikk (Expert) for mindre enn 5 år siden. Jeg har kvittering, og maskinen er veldig lite brukt (ser helt strøken ut, i tilfelle Apple påstår at den er "herpet" og det er min egen skyld) ;)

Det er en tydelig brett/knekk på kabelen og selv om den ser ut til å fungere nå er det vel bare en tikkende bombe...
Harddiskproblemer er ofte kompliserte etter min erfaring -i ett øyeblikk fungerer den ikke ordentlig, i det øyeblikket man skal feilsøke fungerer den. Ettersom kabelen uten tvil har en fysisk knekk, vil dette gå under reklamasjon, eller tester de maskinen grundig først og bare skifter i siste instans om ting (i øyeblikket) ser ut til å fungere?
medlem i 221 måneder
 

Re: Hvor hen kjøpe MBP intern harddiskkabel?

Innleggav Helge Hafstad » tor 30.03.2017 23:32

Hvis de finner feil på kabelen bytter de den som reklamasjon. Med mindre det er helt tydelig at bruker har skadet den selv. I tilfelle der ikke er feil og du ønsker den byttet pga at du er redd den skal ryke - så må du ev spørre dem om pris på dette. Du får antageligvis kun kjøpe den ved at de bytter den for deg.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Hvor hen kjøpe MBP intern harddiskkabel?

Innleggav meridian1979 » tor 30.03.2017 23:59

Eplehuset selger ikke deler til mac. Det har de ikke lov til.
medlem i 176 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]