Overføre sanger fra itunes til iphone er UMULIG

Diskuter iTunes for Windows

Overføre sanger fra itunes til iphone er UMULIG

Innleggav tottlefree » man 30.11.2015 14:19

Gir snart opp dette her! Gud hvor inni gamperaua tungrodd dette skal være da.

Ønske: En simpel ussel overføring av en spilleliste fra itunes til iphone OG at den kan spilles av på iphone uten å være tilkoblet nett. Altså jeg ønsker alle sangene liggende på min telefon.

Problem: Jeg har lagd en spilleliste med sanger på itunes. La oss kalle den "party" Den inneholder 50 sanger. Den lista ønsker jeg å overføre til min iphone. Jeg høyreklikker på spillelista i itunes, men der glimrer valget med å overføre den til min iphone med sitt fravær. Jeg prøver å finne en løsning høyt og lavt i itunes...men ingenting lykkes. Jeg leser på google, men finner kun oppskrifter på eldre itunesversjoner. Det er simpelthen komplett umulig å få til denne enkle operasjonen uten å tydeligvis kjenne til alle kriker og kroker rundt itunes.

Jeg ser det er en spilleliste som heter "party" på min iphone 5s. Men når jeg har synkronisert er det selvsagt ikke en jævla låt i den lista. Det er SÅÅÅ frustrerende!!!

Jeg er så fette lei nå at det er like før mastern dras for å kjøpe en samsung, og ikke oppgraderingen til 6s som var planen.

Hvorfor må det være så inni granskauen skjult og "hemmelig" hvordan man utfører disse simple enkle handlingene Apple??????????? Hvorfor kan det ikke bare være slik at man oppretter en spilleliste, legger sanger inn i den, for deretter å dra og slippe hele lista over til iphone i itunes?

Men jeg trenger hjelp selvsagt. Så om noen er så snille å fortelle meg hvordan denne "svært kompliserte operasjonen" skal utføres med dagens versjon av itunes, så hadde jeg satt veldig stor pris på det :-)
medlem i 100 måneder
 


Re: Overføre sanger fra itunes til iphone er UMULIG

Innleggav tottlefree » man 30.11.2015 14:53

Sikkert en flott brukerveiledning. Problemet er at når jeg klikker på musikk i itunes for min iphone, for å få frem synkroniseringsvalgene, så ser jeg KUN ett valg for å velge synkronisering av taleopptak.

Så jeg mangler altså valget mellom å synkronisere hele musikk biblioteket mitt. Ganske stilig :-D

edit: Ok til slutt løste jeg det selv. Det viste seg at jeg måtte slå av icloud musikkbibliotek for å få tilgang til å huke av deling av musikk. Hahaha for det stod jo så lett forklart at jeg måtte gjøre.

Nei seriøst, jeg vurderer faktisk å skrote iphone og itunes nå. Maken til kembo tungrodd system har jeg aldri vært borte i.

edit2: Og der røk hele sulamitten av alle sangene jeg hadde lagt i spillelista fra Apple music. For de fikk jeg ikke lov å synkronisere så lenge icloud var slått av. Alle sangene var slettet når jeg gikk tilbake til mappa i itunes for å sjekke at de enda var der før jeg slo på icloud igjen for å synkronisere på nytt med den påslått.

MEN når icloud musikk på iphone var slått på igjen, var valget for å synkronisere musikk borte på nytt, så å synce Apple music filene fikk jeg ikke gjort likevel. Dermed var jeg like langt.

For et system sier jeg bare. Og ikke minst går det nå rett i søpplekassa. Jeg reiser på butikken etter jobb for å kjøpe meg Samsung S6. Iphone har fungert greit, men nå var det takk og farvel for denne gang. Maken til elendig overføringssystem har jeg aldri aldri aldri vært borte i.
medlem i 100 måneder
 

Re: Overføre sanger fra itunes til iphone er UMULIG

Innleggav vikingbear » man 30.11.2015 19:10

Kjøp deg den telefonen du er mest fornøyd med.

Jeg skjønner ikke hva som er så tungvint. Dersom du velger å aktivere iCloud musikk bibliotek på telefonen, har du hele ditt musikkbibliotek tilgjengelig på telefonen inkl alle spillelister du har laget i iTunes. Og dersom du ønsker å ha deler av dette lagret lokalt på telefonen, markerer du spillelisten og huker av for "gjør tilgjengelig i frakoblet modus". Hva er så vanskelig med det?

https://support.apple.com/no-no/HT204839
medlem i 175 måneder
 

Re: Overføre sanger fra itunes til iphone er UMULIG

Innleggav tottlefree » man 30.11.2015 23:25

Om det var så enkelt som du proklamerer her, så hadde vel aldri innlegget mitt blitt skrevet i utgangspunktet? Det forstår du vel.

Poenget er at det er et rent helvete å styre spillelister mellom telefon og maskin når det kommer til iphone og itunes. Du må ha lest et leksikon på størrelse med biblioteket i New York, for å problemfritt oppnå dine ønsker med musikklister.

Hvorfor kan ikke Apple gjøre det hele særdeles enkelt med dra og slipp metoden? Jeg trodde (og i grunn vet med mine andre Apple produkter) Apple var den produsenten som fokuserte mest på brukervennlighet?

Men når det gjelder akkurat dette, er de fullstendig på bærtur. Faktisk katastrofalt dårlige!!

Stakkars de eldre som kjøper en iphone og tenker at alt fikser seg selv pga Apple mht å organisere musikk. Easy? NOOOOT.

Edit: "Ok til slutt løste jeg det selv. Det viste seg at jeg måtte slå av icloud musikkbibliotek for å få tilgang til å huke av deling av musikk" - tipper ei bestemor hadde funnet ut av dette uten hjelp fra barnebarnet.
medlem i 100 måneder
 

Re: Overføre sanger fra itunes til iphone er UMULIG

Innleggav vikingbear » tir 01.12.2015 10:47

De fleste bestemødre er sannsynligvis betydelig mer oppegående enn deg hva gjelder datakunnskap.
De aller fleste fikser dette uten problemer. At du ikke får det til bør få deg til å tenke på hvor problemet egentlig ligger. Når du er den eneste som går i takt, bør det kanskje begynne å ringe bjeller.
Tror egentlig ikke du egner deg for Apple sine produkter. Du trenger sikkert noe som er litt enklere
medlem i 175 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere