Får ikke lagt inn mp4 filer

Diskuter iTunes for Windows

Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Referee » ons 08.05.2013 22:41

Hei!

Dette har jeg sliti med lenge, å håper nå at noen her inne har en løsning til meg.

Jeg har Apple TV 3gen. som jeg har satt opp mot et iTunes bibliotek på en egen Windows7 maskin. Maskinen er mer enn kraftig nok, iTunes er iste versjon og Windows er 100% oppdatert.

Jeg har lenge kunnet laste ned MP4 filer, og har ikke hatt noe problem med å legge de inn i iTunes. F.eks. serier som Castle, CSI, The Big Bang Theory etc etc.
Her for en stund siden fikk jeg ikke lagt inn disse som MP4 filer, men de måtte konverteres til M4V filer. Det er jo helt håpløst klønete og tar veldig lang tid.

er det noen som har noen forslag, eller løsning på hva dette kan være for noe? Vil jo helst slippe å konvertere absolutt alt jeg laster ned. :)
medlem i 138 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Dr.Pepper » tor 09.05.2013 4:24

Siste Apple TV støtter

  • H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High or Main Profile level 4.0 or lower, Baseline profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
  • MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
  • Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

Kan hende du har lastet ned filmer som for eksempel har 60fps. Eller at lyden ikke støttes.

Hvis det kun er iTunes som nekter å importere filmene, kan du bare lagre filmene i .MOV container. Dette krever Quick Time X, eller Quick Time pro for windows.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Referee » tor 09.05.2013 12:24

Greia er jo at den nekter å importere MP4 filer. Konverterer jeg til M4V så gjør den det.
Og jeg tror ikke problemet er med filene, da det er bare noen uker siden jeg fikk importert MP4 filer til iTunes. Det er med andre ord noe som har skjedd nå nylig at jeg ikke får importert MP4 filer til iTunes biblioteket mitt lenger.

De MP4 filene jeg har fått importert tidligere får jeg spilt av, de ligger fortsatt i iTunes biblioteket som bruker mot Apple TV´n, og de fungerer.
medlem i 138 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Dr.Pepper » tor 09.05.2013 12:40

Og jeg tror ikke problemet er med filene,
Jo, det er det. Du har lastet ned piratfilmer med ukjent codec. Problemet ditt ligger der. Har selv komprimert egne DVD'er med NERO med fil endelsen MP4, filmene funket derimot ikke i iTunes. Og du har helt rett, det er fullstendig klønete.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Referee » tor 09.05.2013 13:02

Dr.Pepper skrev:
Og jeg tror ikke problemet er med filene,
Jo, det er det. Du har lastet ned piratfilmer med ukjent codec. Problemet ditt ligger der. Har selv komprimert egne DVD'er med NERO med fil endelsen MP4, filmene funket derimot ikke i iTunes. Og du har helt rett, det er fullstendig klønete.


Så hvorfor får jeg ikke lov til å legge inn MP4 filer i iTunes nå da, som jeg tidligere har lagt inn der? Hvorfor må filer som jeg tidligere har lagt inn som MP4 filer først konverteres til M4V format nå da?
medlem i 138 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Dr.Pepper » tor 09.05.2013 13:03

Fordi du laster ned piratfilmer med ukjent codec, derrfor!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Referee » tor 09.05.2013 13:10

Dr.Pepper skrev:Fordi du laster ned piratfilmer med ukjent codec, derrfor!


Dette skal jeg gjøre veldig enkelte for deg.

I mars lastet jeg ned en epsiode av The Big Bang Theory. Denne episoden lastet jeg ned i et MP4 format. Denne importerte jeg inn i iTunes som en MP4 fil. Ingen problem.

Nå i mai, så forsøker jeg å laste inn akurat den samme nedlastede filen med The Big Bang theory som jeg i mars lastet ned og importerte i iTunes. Denne filen (som er akkurat den filen jeg tidligere importerte uten problemer), må nå konverteres til M4V før jeg kan laste den inn i iTunes.
medlem i 138 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Dr.Pepper » tor 09.05.2013 13:13

Og nå sier jeg det for n'te gang, du laster ned piratfilmer! Det finnes ingen garanti for det er samme fil engang. Og det jævlig greit at du kommer med info ved første post, istedenfor å leke smart. Du er åpenbart en komplett idiot!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Referee » tor 09.05.2013 13:22

Dr.Pepper skrev:Og nå sier jeg det for n'te gang, du laster ned piratfilmer! Det finnes ingen garanti for det er samme fil engang. Og det jævlig greit at du kommer med info ved første post, istedenfor å leke smart. Du er åpenbart en komplett idiot!


Du kølla.. Det ER samme fil. Den filen jeg la inn i mars, er nøyaktig den samme filen som jeg nå har forsøkt og laste inn. Hvordan jeg vet det? Fordi jeg ikke slettet den etter jeg la den inn i mars. Jeg har ikke lastet den ned på nytt nå. Jeg har tatt vare på den filen jeg la inn i mars. Forskjellen er at når jeg la den inn i mars, så virket det. Nå virker det ikke.
medlem i 138 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Dr.Pepper » tor 09.05.2013 13:26

Ved neste post kan du for eksempel si: "Hør her, disse filmene har jeg lastet ned fra iTunes". Også kan du slette første post, den er rævva!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Referee » tor 09.05.2013 13:32

Dr.Pepper skrev:Ved neste post kan du for eksempel si: "Hør her, disse filmene har jeg lastet ned fra iTunes". Også kan du slette første post, den er rævva!


1) jeg har ikke lastet ned i fra iTunes
2) jeg har tatt vare på filen jeg lastet ned, som er MP4 format, i mars.
3) den gikk fint å importere inn i iTunes i mars.
4) den samme filen, fortsatt filen som jeg lastet ned i mars og tok vare på, går nå ikke ann og legge inn i iTunes.
medlem i 138 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav hanharal » tor 09.05.2013 23:02

Det hjelper lite å fortelle hva slags filnavn filene har.

Hva slags video- og audio-codec er det i MP4-filen(e) du ikke får importert inn iTunes?
medlem i 158 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Referee » fre 10.05.2013 20:51

hanharal skrev:Det hjelper lite å fortelle hva slags filnavn filene har.

Hva slags video- og audio-codec er det i MP4-filen(e) du ikke får importert inn iTunes?



x264 står det på alle filnavnene. MPEG-4.
Er det noe mer informasjon du trenger? Og fortell meg gjerene i så tilfelle hvordan jeg kan finne den informasjonen du ønsker :)
medlem i 138 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Dmasta1 » lør 11.05.2013 10:10

Prøvd å bare rename filene til .m4v?
medlem i 176 måneder
 

Re: Får ikke lagt inn mp4 filer

Innleggav Referee » man 13.05.2013 18:44

Dmasta1 skrev:Prøvd å bare rename filene til .m4v?


Ikke forsøkt det nei, men det kan jeg jo alltids forsøke :)
medlem i 138 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron