2 itunes kontoer på samme maskin

Diskuter iTunes for Windows

2 itunes kontoer på samme maskin

Innleggav tronnis » ons 10.10.2012 19:09

Hei, min samboer har netteopp tatt til fornuft og bestilt seg sin første iPhone. Vi skal ha hver vår apple id og konto, men har jo mye den samme musikken.

Spørsmålet er, kan man ha flere apple id er på samme itunes program (windows) slik at hun kan logge seg på og se sin konto, sine apps og sine spillelister, men jeg kan kan logge meg på å se mitt oppsett?

PCen hennes er såpass dårlig at vi egentlig ha alt på den samme, og det ligger jo i tillegg all musikken jeg har lagt inn...
medlem i 169 måneder
 

Re: 2 itunes kontoer på samme maskin

Innleggav Nikoraisan » ons 10.10.2012 20:10

spillelister er ikke linket til apple ID. itunes-biblioteket er per bruker. det kan switches mellom apple-IDs ved å logge ut og inn, men det er ikke hensikten. det nest beste er å holde shift-tasten nede hver gang dere starter itunes, slik at dere kan ha hver deres biblioteksfil. det aller beste er å ha to forskjellige brukerkontoer på PC-en.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: 2 itunes kontoer på samme maskin

Innleggav tronnis » ons 10.10.2012 20:36

Takk, oppdatert spørsmål:

Hva skjer hvis jeg kobler til en iphone (med en annen appleid enn min egen og andre apps enn det jeg bruker) til "min" itunes?

Vil programmet begynne å synkronisere i vei så alle apper og kontakter osv blir het tullball? Eller vil det ikke skje noe annet enn at den nye vises? Da kan jeg vel bare legge over spillelister jeg ønsker siden dette ikke er avhengig av appleID?

Det eneste hun tenger itunes til er musikk biten.

Kan man koble til en iphone og hindre synkronsering av alt annet enn valgt musikk?
medlem i 169 måneder
 

Re: 2 itunes kontoer på samme maskin

Innleggav Nikoraisan » ons 10.10.2012 21:21

Maskinen vil spørre deg når du kobler til. Sørg for å lese dialogboksen. :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere