Flytter spillelister seg?

Diskuter iTunes for Windows

Flytter spillelister seg?

Innleggav TheNittah » ons 25.07.2012 15:44

Heisann, har en pc med itunes og godt med sanger. Har bestilt en macbook, som jeg skal legge over musikken på når jeg får, og funnet ut at jeg skal bruke harddisk til å flytte musikken. Men det jeg lurte på: Får jeg med spillelistene, når jeg flytter musikken? Eller legger all musikken seg bare inn i "musikk", uten noen av spillelistene jeg hadde på pc-en?
medlem i 150 måneder
 

Re: Flytter spillelister seg?

Innleggav vikingbear » ons 25.07.2012 18:25

Kommer an på hvordan du gjør det.

Dersom du åpner iTunes på din nye Mac, klikker "legg til i bibliotek", finner alle filene med musikk fra din gamle PC, så vil kun musikken flyttes over. Spillelister, album artwork osv blir ikke med.

Skal du ha med spillelister og alt annet, må du flytte hele biblioteket, altså ta med både selve musikkfilene, album artwork filer, apps osv i tillegg til selve bibliotekfilene.

Når du flytter fra en Mac til en annen, er dette fantastisk enkelt. Man kan bruke Migrasjonsassistent, eller ganske enkelt ta hele den mappa som heter "iTunes music" og flytte den over på den nye maskinen (erstatte den "iTunes music" mappa som ligger der). Jeg forutsetter da at du har musikken lagret i iTunes music mappa og ikke valgt en annen posisjon.

Å flytte fra PC til Mac er litt mer klønete. Dette fordi PC versjonen av iTunes bruker enkelte andre bibliotekfiler. Prinsippet er det samme, du flytter over hele iTunes music mappa, men i tillegg må du inn og fjerne noen Windows spesifikke bibliotekfiler. Jeg har aldri gjort dette, men du finner grei forklaring dersom du Googler/ søker på forum som dette eller på Apple Communitis/ Apple support.

Ikke vanskelig, men det må gjøres akkurat på en bestemt måte.
medlem i 176 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]