Flytte itunes til ny pc / re-installasjon

Diskuter iTunes for Windows

Flytte itunes til ny pc / re-installasjon

Innleggav Svupp » tir 24.01.2012 11:44

Heisann!
Jeg sitter og planlegger re-installering av datamaskinen min (pc)
Har gjort det tidligere, men ikke etter jeg installerte itunes i fjor sommer.

for at itunes etter re-installering skal komme i konflikt med ipadden og iphonen, er det nok å ta hele itunes sin medie-mappe i sin helhet over til den nye installasjonen?
Er det noen som har gjort dette og vet at det fungerer??
Sånn at jeg ikke risikerer at itunes ikke vil gjenkjenne mediebibliotekene på ipadden og iphonen etterpå.
medlem i 150 måneder
 

Re: Flytte itunes til ny pc / re-installasjon

Innleggav Sundseth » tir 24.01.2012 12:58

Jeg har gjort dette selv noen ganger, oppdaget ved en tilfeldighet at det faktisk funker. Det jeg gjorde var bare å kopiere hele musikk-mappa over på en ekstern harddisk før formateringen, og la den tilbake på samme plass etterpå, og når jeg åpnet iTunes, så var hele biblioteket der og både iPod, iPhone og iPad kjenner igjen biblioteket.

Tror nok at det holder med å bare kopiere iTunes-mappa, men jeg tok hele musikk-mappa fordi jeg hadde musikk utenfor iTunes mappa.

Jeg har gjort dette tre-fire ganger de siste årene uten problemer.
medlem i 161 måneder
 

Re: Flytte itunes til ny pc / re-installasjon

Innleggav Svupp » tir 24.01.2012 13:09

Da håper jeg det funker, for jeg har valgt å "konsolidere" biblioteket, og har alt som legges inn av musikk på enhetene, også i itunes-mappa.
I tillegg ligger itunes-mappene på en disk som ikke vil bli berørt av re-installeringen, så da er det vel bare å gå inn i innstillingene på itunes igjen etterpå, å angi samme mappe igjen.... håper jeg.
medlem i 150 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]