Hjelp til å forstå iTunes!!

Diskuter iTunes for Windows

Hjelp til å forstå iTunes!!

Innleggav sandemann » man 24.10.2011 8:28

Hei

Vet ikke om dette ligger under riktig forum, men prøver her:)
Har en iPad og en iPhone (jobb). Synker tlf kun med laptopen som jeg har på jobben og iPad'n på en av laptopene hjemme.
Etter oppgradering til IOS5, så har jeg nå på vær enhet huket av for synkroniser programmer og huket av synkroniser nye programmer automastisk.

Men så installerte jeg noen spill for unga på iPad'n i går og det var jo fint:) Kom på jobb i dag og laget en ringetone som jeg synket mot telefonen, og da fikk jeg også de 4 spillene jeg hadde installert på iPad'n dagen før.
iPad'n har ikke vært tilkoblet laptopen på jobben!

Jeg bruker jo samme iTunes Konto på begge enhetene, men den må jo skille på enheter alikevel?

Merker jeg ikke liker iTunes:)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp til å forstå iTunes!!

Innleggav KBiPhone » man 24.10.2011 9:04

Men hallo! Ikke skyld på iTunes at du ikke har satt deg i hvordan ting virker da! Du sier jo selv at du har huket av for automatisk nedlasting av nye programmer, og synkronisering av programmer. Og at du er innlogget med samme konto både hjemme og på jobb. Da vil altså alle nye programmer legge seg på alle enheter som er logget inn med samme konto. Du har altså selv stilt inn enhetene dine til å ha likt innhold, men du skylder det på iTunes...Dvs: med en iPhone og en iPad logget inn med samme Apple id så vil ett program du kjøper på iPad legge seg inn på iPhone også, og omvendt. Selv så liker jeg ikke dette da det ofte ikke er hensiktsmessig å ha samme programmer på begge enhetene, så jeg har ikke huket av for dette.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hjelp til å forstå iTunes!!

Innleggav sandemann » man 24.10.2011 9:24

Håper du så :) etter at jeg skrev at jeg ikke liker iTunes:)

Men det jeg synes er veldig dumt da, er at den ikke skiller på enheter.
Jeg ønsker jo at programmer på telefonen skal synkes automatisk. Det samme med iPad'n. Men ikke over til hverandre.
Men hvis jeg fjern den "synkroniser nye programmer automatisk", så vil den vel ikke synke nye programmer på iPhone'n heller, når jeg har det?
Er derfor jeg har holdt synkingen på 2 forskjellige PC'er, men det hjelper ikke det da.

Det jeg vil er at, alle nye apps som installeres på iPhone'n skal synkes for den og det samme for iPad'n.
Er ikke dette mulig?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp til å forstå iTunes!!

Innleggav KBiPhone » man 24.10.2011 9:29

Ta vekk synkroniser programmer du så er problemet løst... Den innstillingen der betyr jo at du skal synke mellom enheter, det betyr ikke den andre du hadde huket av for... :-) Synkroniser nye programmer betyr at når du f.eks har kjøpt en app på iPhone så synkes den mellom iPhone/iTunes/iCloud. :-)
Sist endret av KBiPhone den man 24.10.2011 9:33, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hjelp til å forstå iTunes!!

Innleggav sandemann » man 24.10.2011 9:32

Ok

Så når den er tatt bort, så vil fortsatt nye Apps som blir lastet ned på iPhone'n synkes til iTunes? Eller må jeg sitte å velge manuelt en gang i blant?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp til å forstå iTunes!!

Innleggav KBiPhone » man 24.10.2011 9:35

Hehe, endret visst mitt siste innlegg mens du skrev svar, så se mitt forrige innlegg du! :)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hjelp til å forstå iTunes!!

Innleggav sandemann » man 24.10.2011 9:41

Testet også:)
Lastet ned en App til telefonen og den kom over til iTunes:)

Da håper vi det fungerer sånn nå da:) Må bare gjøre det samme med den andre PC'n som styrer iPad'n:)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp til å forstå iTunes!!

Innleggav KBiPhone » man 24.10.2011 9:54

Nå har du det! :)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]