Delt bibliotek på NAS disk med flere PCer/MAC(er)

Diskuter iTunes for Windows

Delt bibliotek på NAS disk med flere PCer/MAC(er)

Innleggav barabass » søn 17.07.2011 20:06

Dette er sikkert ett dumt spørsmål, men jeg finner ingen konkrete svar så hvis noen kunne opplyst meg hadde det vært fint.

Jeg tenkt og bestille en QNAP NAS boks med "innebygget" iTunes server. All min musikk består av CD-rip's som jeg har gjort selv, ingenting er kjøpt gjennom iTunes. Jeg skal alltids få musikken inn på boksen på riktig måte og på riktig plass i ett bibliotek, men så har jeg mistet oversikten.

I vårt hjem så har vi kablet nettverk med to PCer (og snart en MAC). Hver PC brukes mot en iPhone og en iPod hver, og alt av backup av kontakter og slikt fungerer meget bra i dag. Jeg vet også hvordan jeg kan dele ett iTunes bibliotek fra NAS boksen over nettet slik at jeg på hver enkelt PC kan spille av musikken fra det felles biblioteket jeg har laget meg.

Men hvordan er det å kopiere musikk fra ett felles (NAS basert) bibliotek til enheter koblet til hver sin PC/MAC. Er det mulig ? Eller er det bare mulig å spille av musikk fra det felles biblioteket.

Jeg drømmer nemlig om ett sentralt bibliotek på NAS boksen som lett kan brukes på iPhonene til meg og min fru og på arvingen sin iPod.

Tips og erfaringer tas imot med glede.
medlem i 153 måneder
 

Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]