Får ikke autorisert PC i forbindelse med synkronisering

Diskuter iTunes for Windows

Får ikke autorisert PC i forbindelse med synkronisering

Innleggav Penelope » lør 12.03.2011 12:48

Hei

Jeg får ikke synkronisert programmer mot iTunes, dvs. programmer som er lastet ned fra App Store direkte til iPhone.
Jeg får beskjed om at PCen ikke er autorisert, og når jeg forsøker å autorisere den, får jeg hver gang beskjed om at det er problemer med tidsavbrudd/nettverkstilgang.

Jeg har 2 apple-id'er, men det skulle vel ikke være noe problem?

Hva kan jeg gjøre?

Tusen takk for tips!
medlem i 157 måneder
 

Re: Får ikke autorisert PC i forbindelse med synkronisering

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » lør 12.03.2011 21:29

Du kan bare bruke 1 Apple-ID på samme iPhone. Det er sikkert feil ID du forsøker å bruke.
medlem i 164 måneder
 

Re: Får ikke autorisert PC i forbindelse med synkronisering

Innleggav Penelope » lør 12.03.2011 22:02

Kan jeg bare bruke en apple-ID på iphonen?

Historikken er slik:
Har hatt iTUNES på PC i flere år i forbindelse med bruk av iPOD. La oss kalle denne Apple-id nr 1.

Har nå fått iPhone og har lastet ned noen gratis apper med apple id nr 2.

Når jeg prøver å synkronisere med PC, forsøker jeg å autorisere PCen for apple-id nr 2.
Meldingen i iTUNEs viser hvilke applikasjoner som vil bli slettet fra iphonen hvis jeg synkroniserer, og de er alle lastet ned med id nr 2.

Hva gjør jeg galt??

Jeg har kontrollert at både PC og telefon er pålogget med appleid nr 2. Ved forsøk på synkronisering fås meldingen:
"This computer is already authorized. Including this one, you have authorised one computer out of your available five"

Jeg taster deretter "OK", og deretter kommer meldingen
"Maskinen er ikke lenger autorisert for programmer som er installert på iphone-enheten .... Vil du autorisere denne maskinen for objekter som er kjøpt på Itunes store? Hvis du ikke autoriserer denne maskinen, vil 21 programmer og tilhørende data bli slettet fra iphone-enheten.

Jeg velger deretter Autoriser.... hvorpå den "kontakter iTune store"

Så kommer meldingen:
"vi kunne ikke fullføre iTUnes store forespørselen din. Nettverksforbindelsen ble tidsavbrutt. Kontroller at nettverksinnstillingene er riktige og at nettverksforbindelsen er aktiv, og prøv igjen."

For å si det sånn, nå har jeg prøvd igjen et ti talls ganger...
medlem i 157 måneder
 

Re: Får ikke autorisert PC i forbindelse med synkronisering

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » søn 13.03.2011 0:56

For å svare enkelt på spørsmålet ditt: Ja.

Du har sikkert nok mikset med 2 ID'er her og det går ikke.
Om du har Apple ID 1 på maskinen og Apple ID 2 på iPhonen så vil den Apple ID'en du har i iTunes bestemme. Altså alt som er på telefonen vil dermed bli slettet fordi du her har brukt en annen Apple ID.... eller noe deromkring. Regner med du skjønte hva jeg mente her.
medlem i 164 måneder
 

Re: Får ikke autorisert PC i forbindelse med synkronisering

Innleggav Roon » søn 13.03.2011 2:00

Instillinger -> Butikk
Der står hvilken Apple ID din iPhone bruker.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Får ikke autorisert PC i forbindelse med synkronisering

Innleggav Penelope » søn 13.03.2011 15:08

Tusen takk. Dette var bittelitt ergerlig. Får laste ned applikasjonene med apple-id nr 1, da..
Jeg trodde begge enheter kunne bruke flere IDer, siden jeg fikk logget meg på med begge ID-er på begge enheter...
medlem i 157 måneder
 

Re: Får ikke autorisert PC i forbindelse med synkronisering

Innleggav sveintore78 » ons 16.03.2011 8:53

Meg bekjent så kan du bruke flere ID'er.
Etter det jeg har skjønt så er det flere som har amerikansk og norsk ID og laster ned programmer som kun er tilgjengelige i USA og tilgjengelig kun her.. uten problemer.

Men ser ikke poenget med å ha to id'er bare fordi du har to enheter. For programmer du har kjøpt med en ID får du jo brukt på alle enhetene dine.
medlem i 168 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]