Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Diskuter iTunes for Windows

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav m4rius » tor 07.10.2010 12:23

DADDY skrev:
m4rius skrev:Det finner mange forskjellige verktøy der ute som lar deg gjøre den jobben mye enklere.


kan du nevne noen for pc?


Nei, helst ikke... Holder meg langt borte fra PC software, men har mange gode alternativ til Mac OSX hvis du er intressert ? :)

For å ikke være helt drittsekk så kan du gjøre et søk etter "itunes cleanup windows" på google, jeg så det kom mange gode treff der :)

@oldstone,

Slike poster som dette, trenger du virkelig ikke poste i fremtiden hvis du allerde har gjort deg opp en mening om å kutte ( i dette tilfelle ) iTunes uansett!
medlem i 186 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav EsspeN » tor 07.10.2010 13:04

Jeg er faktisk enig med trådstarter at itunes er et møkkaprogram.

Programmet har irritert meg grenseløst helt til det kom på windows for første gang for mange mange mange år siden..

Det verste er at jeg synes programmet har blitt dårligere med tiden og man er tvunget til å oppgradere. Er et rent helvete å håndtere flere ipods, nanos osv uten å synce alt.

Jeg har ved to anledninger prøvd andre merker enn apple på mp3 pga dette men må tilbake til ipod igjen. Synes hardwaren er topp mens itunes opplever jeg som det mest skadelig og hissige "viruset" jeg har installert på pcen min.
SØPPELPROGRAM!

Er selv eier av ipods, iphone og kjøper nå snart ipad.
Det er ingen software jeg hater mer enn itunes. Til og med WINDOWS ME var konge ift itunes.

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav m4rius » tor 07.10.2010 13:43

Selv har jeg 2 ipod, iphone og ipad, jeg opplever ikke noe av det du sier er et rent helvete. Hadde du virkelig lært deg å bruke iTunes tror jeg heller ikke du hadde hatt det problemet.
medlem i 186 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav askare » tor 07.10.2010 14:01

Jeg er helt enig med trådstarter angående itunes. Jeg har selv savnet dette med å bruke mapper, istedet for metatags. Jeg skal om noen uker starte i ny jobb og skal da ta et valg om telefon. Jeg trives godt med min jailbreakede 3gs, men jeg må si at jeg vurderer en Android-telefon, grunnet de irriterende itunes-greiene.
Men, dere som er fan-boys av av itunes, kan ikke dere gi noen små tips? kanskje jeg blir med i menigheten igjen....

askare
medlem i 175 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav HenrikWL » tor 07.10.2010 14:49

Man velger ikke mellom mapper eller metatags. Bruker du metatags får du mapper på kjøpet, da alle mediesentre med respekt for seg selv speiler metatagsene i mappestrukturen.

Ikke alle mediesentere, derimot, bryr seg om mappestruktur når de skal vise ting som låtnavn, album, artist, osv., så hvis du bare bruker mappestruktur uten metatags så får du en fattig opplevelse.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav remekboy » tor 07.10.2010 15:15

Selv om du går over til android så blir alt bare feil så lenge sangene har feil tags!! Du må rydde opp i biblioteket ditt. Og hva mener du med å dra og slippe? Lag et spille liste som du sycer med iphone så drar du over de sangene du vil ha. Du må skjønne at hvis du har et album, men noen av sangene mangler eller har feil albumnavn så blir det kaos uansett om du bruker itunes, wmp, wimap eller andre spillere.
medlem i 191 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav slogmo » tor 07.10.2010 21:28

Vil bare henge meg med flere andre her.
Hvis man tar seg bryet med å få rette tags på sangene så blir iTunes en drøm å bruke.
Jeg hatet iTunes i Windows.
Og jeg brukte OSX i over 1 år før jeg begynte å ta i bruk iTunes i OSX, og det var kun fordi jeg kjøpte med en iPod Touch.
Tok meg en god del arbeid å rydde i musikken min, men resultatet er absolutt verdt det.
Nå kan jeg nyte Smarte spillerlister basert på sjanger eller rating, hvor mange ganger sangene er spilt osv.

For å si det enkelt så kan man bruke et godt, gammelt uttrykk. Crap in = crap out.
Har man masse sanger som ikke har tag'er eller er tagget feil, så blir det feil i biblioteket også når man importerer dette.
Jeg har helt sluttet med å organisere musikken min i mapper osv.
iTunes fikser alt, og musikken er lett søkbar både i iTunes og på iPoden + iPhonen.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav CiTore » tor 07.10.2010 21:40

Det beste programmet for å legge inn musikk og video er garantert SharePod.

Du kan enkelt legge inn musikk(drag&drop), ta backup av musikken,video og bilder av ipoden/iphonen med et tastetrykk osv.

Simpelten GENIALT program! Legg det inn på ipoden på "harddisken" så er det bare å plugge i ipoden i datamaskinen så går du inn på min datamaskin--> Ola's ipod-->SharePod. Det er ikkje install fil, bare å trykke på fila så starter programmet. Så er du på en venn sinn datamaskin så trenger han ikkje legge inn noen program for at du skal "stjele"eller gi han musikken din =)


Lastes ned på:
http://www.getsharepod.com/
medlem i 164 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav Inkness » søn 10.10.2010 17:14

Samma om det er iPhone eller Android. Meta tags eller informasjonen om sangene må være i orden for at de skal vises og kategoriseres riktig i telefonen. Jeg har (hatt) Android og det er samma greia der.
medlem i 174 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav Kjelleff » fre 15.03.2013 11:48

Dette problemet er det samme som jeg har (CD'er splittes). Rydd opp i Biblioteket .... Meta Tags ... Lær deg å bruke iPhone ... Javel, men hvordan? Og hvordan overføre musikk som allerede finnes på PC'ens harddisk (brent fra kjøpte CD'er før jeg fikk iPhone og iTunes) til iTunes og videre til iPhone? Finnes det en bruksanvisning noe sted?
medlem i 132 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav Dr.Pepper » fre 15.03.2013 13:21

Gå inn på Hjelp i iTunes, det er bruksanvisningen din. Alt står der.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav Bridgemaster » lør 16.03.2013 10:13

DADDY skrev:
m4rius skrev:Det finner mange forskjellige verktøy der ute som lar deg gjøre den jobben mye enklere.


kan du nevne noen for pc?



Har brukt Tag&Rename på PC i årevis. Er det beste tags-programmet jeg har vært borti.
Venter bare på at de skal lage en MAC versjon også :rolls eyes:
Noen som vet om et tilsvarende godt program til Mac?

BM

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav paaanda » lør 16.03.2013 17:27

Tidenes morsomste tråd!

La oss nå sammen vende teppene mot Cupertino å be.

I stedet for å svare på det trådstarter lurer på så får han en formaning om at han er dum som ikke bruker timer på å rydde opp i biblioteket i stedet for å forhøre seg om det er noen som kjenner til ett alternativ, å at det ikke er iTunes som er problemet men brukeren, å om han ikke lærer seg å bruke iTunes så kan han værsegod kjøpe seg android!

Til trådstarter: prøv ett annet diskusjonsforum som kan svare på noe annet en hvor fantastisk Apple er, å man diskuterer noe annet enn leveringstider på produkter.

Til alle andre: idioter!

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav Oldie » søn 14.04.2013 15:09

Hei

Kunne noen være så snill å fortelle en uinvidd hva metatags er - samt hvordan man rydder i disse.

Personlig har jeg problemer med at i noen album har dobbelt opp med spor - dvs hver engelt sang ligger av en eller annen grunn dobbelt. Hvordan kan jeg løse dette i praksis ( fint om jeg ikke bare får som svar at jeg sletter .... jeg er ute etter hvordan jeg gjør det )

På forhånd takk

Oldie
medlem i 177 måneder
 

Re: Alternativ til iTunes? Rot i musikken!

Innleggav m4rius » man 06.05.2013 12:44

Metatags er informasjon lagret i filen. F.eks kan den inneholde artist, album, sang nummer osv. Selv om filen heter fil1.mp3 og inneholder metatags vil iTunes gjenkjenne dette og du slipper et bibliotek som bare inneholder masse filer du ikke vet hvilket artist dette er osv.

Du kan gå opp i menyen og velge "vis duplikater" på denne måten kan du sile ut og slette det som ligger dobbelt opp.
medlem i 186 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron