Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Diskuter iTunes for Windows

Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav neitakk » søn 15.08.2010 17:19

Hei, jeg er ny på forumet her. Har et problem jeg håper noen kan hjelpe meg med. Ringetonene legger seg i mappen "musikk", og ikke mappen "ringetoner". Har kjøpt to pakker, men alle sangene har lagt seg i "musikk". Finner ingen måte å få disse over i "ringetoner", og dermed får jeg heller ikke synkronisert dem med iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav dflyer » søn 15.08.2010 18:10

Har du kjøpt disse på iTunes eller en annen plass? Høyreklikk på fila i iTunes og velg vis i Finder eller vis fil eller noe hvis det er Windows. Ta å døp filendelsen om til m4r, da skal den legges seg automatisk inn i ringetoner når du starter iTunes på nytt. Hvis det er en mp3 fil, må du nok konvertere den først.

Edit: las ikke overskriften nøye før jeg skrev. Ser nå at de er kjøpt på iTunes store.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav neitakk » søn 15.08.2010 19:13

Hei, og takk for svar. Har forsøkt det også, men funket ikke. Det som er betenkelig er at iTunes Store selger ringetoner, også må man gjøre masse plunder for å få disse over på telefonen. Er dette et kjent problem, og er ikke dette på kanten med kjøpsloven?

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav dflyer » søn 15.08.2010 19:47

Ikke noe kjent problem meg bekjent. Tror heller det ikke er på kant med kjøpsloven med mindre du henviser til en paragraf som viser til problemet. Har du valgt slik at ringetoner skal vises i menyen til venstre? Og hva når du kobler iphonen til iTunes og under fanearket ringetoner så er det ikke noen ringetoner der?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav neitakk » søn 15.08.2010 23:01

Ringetoner viser i menyen til venstre ja, både på iPhone og Biblioteket. Filene ligger også under "Kjøpt", men kategori og mappen de legger seg i er "Musikk". I sync-menyen for iPhone er det ingen ringetoner i lista. Med kjøpsloven mener jeg at det selges en vare hvis beskrivelse ikke står i tråd med produktet man får. Kan se ut som iTunes har en bug i forhold til at jeg som kunde ikke er fra USA.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav dflyer » søn 15.08.2010 23:35

Ok. Rart. Da anbefaler jeg at du under info fanen når iPhone er koblet til krysser av for manuell håndering av musikk og video. Da kan du dra og slippe ringetonene filene direkte fra ringetoner menyen til venstre og på din iPhone. Vil da legge seg forhåpenligvis på riktig sted på din iPhone. Merk at du vil få en advarsel om at all musikk vil bli slettet før det, så hvis du har kjøpt noe musikk på din iPhone overfør det først.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav neitakk » man 16.08.2010 8:09

Takk for tipset :-) Jeg har forsøkt det også, men får ikke velge mappe. Alt legger seg i musikk-mappa. Det jeg nå lurer på er om noen har klart å kjøpe ringetoner via iTunes og fått brukt dem på iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav cosmogs » man 16.08.2010 8:55

Har aldri forsøkt å kjøpe ringetoner via iTunes, men har lahget endel egne med audiko.net. Enkelt å opploade fra sang eller filmklipp, evt url, og redigere. Når filen er ferdig legger den seg automatisk i Itunes som ringetone. Genialt. ;)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav neitakk » man 16.08.2010 9:30

Da har du døpt den m4r? Fatter ikke at mine ikke legger seg i ringetoner. Ringetonepakkene inneholder m4a-filer, men selv om jeg døper dem om så legger dem seg ikke på riktig sted. Så nå sitter jeg med 460 ringetoner jeg ikke kan bruke.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav Dykkeren » man 16.08.2010 9:48

Har kjøpt ringetoner, men de er kjøpt fra iPhonen via iTunes og de har lagt seg på riktig sted på mobilen og i iTunes.
medlem i 206 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav norhawk » man 16.08.2010 10:21

neitakk skrev:Takk for tipset :-) Jeg har forsøkt det også, men får ikke velge mappe. Alt legger seg i musikk-mappa. Det jeg nå lurer på er om noen har klart å kjøpe ringetoner via iTunes og fått brukt dem på iPhone.


Jeg skal teste dette når jeg kommer hjem, men jeg bruker Garageband til å lage ringetoner fra sangene i iTunes og det fungerer perfekt på min iPhone. Ringetonene legger seg riktig både i iTunes og på iPhonen

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav HenrikWL » man 16.08.2010 10:36

Hvor har du kjøpt disse pakkene hen? Jeg finner ingen slike i min iTunes. :-/

Sjekk for øvrig om de er mer enn 30 sekunder lange.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav hostebo » man 16.08.2010 10:52

prøv å dra ringetonene til skrivebordet, sjekk at de har .m4r og legg de så tilbake i iTunes. Havner de da på riktig sted?
Og de må ikke være mer enn 40 sek på lengden.
medlem i 177 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav neitakk » man 16.08.2010 10:57

Dem er under 30 sek. lange, og jeg fant dem via iTunes Store direkte i iTunes. Søkte på "ringtones", og da kommer pakkene opp. Som sagt så kan jo dette være en bug, og at det kun er meningen at kunder i USA skal få kjøpe disse. Har sendt en mail til Apple, så blir det spennende å se hva dem svarer.
Det som uansett er rart, er at jeg ikke får tatt dem i bruk med hjemmesnekringsmetoden. Har døpt om alle filene til m4r, og importert dem inn på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Ringetoner kjøpt i iTunes Store legger seg i feil mappe

Innleggav iFon » man 16.08.2010 11:29

Har samme problem med noen ringetoner kjøpt fra iTunes på pc. Heldigvis bare ett par ringetoner, men irriterendes uansett.
Ringetoner som jeg har kjøpt fra iTunes på telefonen virker som de skal.
medlem i 179 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]