Ett bibliotek - spille av to ulike steder

Diskuter iTunes for Windows

Ett bibliotek - spille av to ulike steder

Innleggav elax » lør 31.07.2010 3:00

Heihei!

CD-veksleren skal pensjoneres, og erstattes av en PC med iTunes koblet til anlegget. Skal bruke Remote-appen til iPod/iPad til å styre musikken.

So far, so good.

Men jeg har behov for å kunne dille og dalle med biblioteket - kjøpe musikk, lage playlists og prøvelytte på PC-høyttalerne, samtidig som musikk fra samme bibliotek spiller ufortrødent på anlegget.

Her står jeg fast.

Så for meg en PC til administrasjon (kontoret), og en PC til avspilling (ved anlegget). Hele iTunes-mappen ligger allerede på en NAS-server. Men jeg har forstått det slik at biblioteket ikke automatisk oppdateres på avspiller-PC-en når jeg endrer biblioteket fra en annen PC? Da blir det ikke særlig smooth likevel.

Har også tenkt på home sharing med administrasjons-PCen som master, men jeg vil vel neppe kunne spille gjennom den andre PCen via iPad da? Dessuten er det litt dumt å gjøre seg avhengig av den av PC-ene som ikke alltid står på.

Håper jeg har forklart behovene mine bra nok - og håper noen har smarte tips eller erfaringer!
medlem i 190 måneder
 

Re: Ett bibliotek - spille av to ulike steder

Innleggav anboro » lør 31.07.2010 5:27

Hva med spotify og spotify remote ?
Kan du høre hele låtene i steden for 10 sek.
medlem i 181 måneder
 

Re: Ett bibliotek - spille av to ulike steder

Innleggav elax » lør 31.07.2010 12:34

Dette er et prosjekt hos en venn, og han vil bruke iTunes, og ikke Spotify.

Med Spotify ville jeg vel også fått problemer med å spille av musikk fra begge PC-er samtidig, selv med premium.
medlem i 190 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron