iTunes hjelp! Trenger svar ganske fort : )

Diskuter iTunes for Windows

iTunes hjelp! Trenger svar ganske fort : )

Innleggav Simfo » fre 04.06.2010 17:18

For det første må jeg si at jeg lagde en artikkel for det emnet her, og det var ikke meninga ! Er ny her, og ja, er litt korttenkt noen ganger :rolls eyes:
Men dette lurer jeg på:

1. iTunes sletter noen sanger av seg selv, og jeg vet ikke hvorfor.
Men jeg tror jeg fortsatt har original filene på pc'en, så derfor, tok jeg hele musikk-mappa mi inn på iTunes igjen, men det gjorde bare at jeg fikk to av noen av sangene, hva skal jeg gjøre ?

2. Er det en knapp, eller en innstilling man kan gjøre på iTunes, slik at det bare er mulig å ha EN av hver sang? Denne er ganske viktig ! Sliter med den. -.-

3. De fleste kjenner nok til :" iTunes kunne ikke spilel av sangen, fordi original filen ikke ble funnet. Vil du finne den ?".
Er det en knapp eller innstilling som gjør at iTunes biblioteket søker gjennom pc'en gjevnlig, og henter musikken som ikke er i iTunes biblioteket til iTunes biblioteket?
Dette er viktig, fordi jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det : O

Mvh,
Simfo

obs: jeg er ny her, så vet ikke så mye om Apple's genialiteter.
medlem i 166 måneder
 

Re: iTunes hjelp! Trenger svar ganske fort : )

Innleggav Gaute43 » fre 04.06.2010 19:56

Hei! Det eneste jeg vet svaret på er hvordan du kan slette duplikatene dine (to av en sang). Når du er i Musikk-delen av iTunes, velger du "Arkiv" -> "Vis duplikater". Da for du opp en oversikt over sanger som har samme navn, som kan gjøre slette-jobben enklere.

Grunnen til at iTunes viser meldingen "iTunes kunne ikke spille av sangen, fordi originalfilen ikke ble funnet" kan være at musikkfilene blir flyttet på. Noe som er viktig med Mac er å la programmene organisere filene for deg, og ikke røre dem selv hvis du ikke vet hva du gjør. Nå vet jeg jo ikke om det er du som har flyttet på filene, så det blir litt vanskelig å svare på det spørsmålet.

Håper dette var til hjelp, lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iTunes hjelp! Trenger svar ganske fort : )

Innleggav Scandinav » fre 04.06.2010 22:23

Gå til iTunes -> Valg -> Avansert
Der bestemmer du hvor all musikk du kopierer inn skal ligge.
Husk at om du drar en mappe fra et eller annet sted inn i iTunes kan du risikere at filene blir liggende både i iTunes-mappa og den originale mappa.


Her er en nyttig link.
Spandér 10 minutter på den, og du vil spare deg mange timers arbeid.

http://www.apple.com/itunes/how-to/
medlem i 230 måneder
 

Re: iTunes hjelp! Trenger svar ganske fort : )

Innleggav Simfo » man 07.06.2010 18:19

Takk for svar folkens !
Har ikke svart før nå, for har vært på et dårlig nettverk hele helga : )

Spørsmål nr. 1 gikk fint, fordi det var en dum feil av meg.
Spørsmål 2. er OK, jeg klarte å få det til, og det var løst ! :D
Spørsmål 3. Den vet jeg ikke ennå, og er det noen som har svar på dette ?
Den er uhyre viktig, fordi jeg klarer ikke å sammenligne hver og en sang i hele biblioteket mitt, med noen fra mappene.
Takker for svar : )
Men skulle gjerne hatt svar på 3'ern ! : ))

Ahh, gleder meg godt til WWDC messa ikveld, satser på ny iPhone ! : D
medlem i 166 måneder
 

Re: iTunes hjelp! Trenger svar ganske fort : )

Innleggav Gaute43 » man 07.06.2010 18:42

Bra at du fikk til spørsmål 1 og 2. Spørsmål 3 vet jeg ikke svaret på, men kanskje dette kan hjelpe deg med å få fjernet sanger merket med "!" ? Tenkte det kanskje kunne gjøre det enklere for deg hvis du ofte må gå gjennom musikksamlingen din for å slette sanger med "!".

Lykke til med resten, du finner kanskje noe ved å søke på Apple Discussions-forumene?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]