Brenning av musikk: iTunes finner ikke cd-brenner...

Diskuter iTunes for Windows

Brenning av musikk: iTunes finner ikke cd-brenner...

Innleggav Larsak » tir 24.07.2007 18:00

Hei!

Har nettopp kjøpt musikk på iTunes og tenkt at jeg skulle brenne albumet til en plate, men når jeg skal brenne cd begynner 'Fant ikke brenner eller programvare' å blinke oppe i avspillingsfeltet (Print Screen).
Nå jeg kikker inn i innstillingen (Rediger->Innstillinger->Avansert->Brenning) vises dette.

Brenner er forresten "Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE Black". Det funker å hente musikk fra kjøpt cd, men altså ikke å skrive til.

Noen som kan hjelpe meg med dette? :-!
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Gaijin » tir 24.07.2007 18:02

Etter omstart er fortsatt ikke brenneren der? Jeg vet ikke om det er Windows eller iTunes som rett og slett ikke støtter brenneren din.

Har du brent med denne brenneren før i iTunes eller andre program?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Larsak » tir 24.07.2007 18:08

Har brukt denne brenneren før ja, men det var ikke i iTunes...

Har forresten både prøvd omstart og reinstallasjon av iTunes.
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Fat_Board » tir 24.07.2007 18:39

Hvis du har brukt brenneren i XP og så innstalert Vista må du nok lete etter en driver til brenneren din. http://www.google.no

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav Larsak » tir 24.07.2007 19:00

had the same problem with both my CD and DVD burner after upgrading from WinXP x86 to Vista x64... none of my drives were being detected by iTunes, even though everything else on my computer detected them just fine

was able to get it fixed as follows:
1) close iTunes
2) go to http://www.gearsoftware.com/
3) click on "Support"
4) click on "Drivers"
5) download x86 or x64 drivers as appropriate
6) run driver install
7) start iTunes and burn away



I had this problem with iTunes and Vista. I tried reinstalling the GEAR drivers but it didn't help. I contacted GEAR support who said it was actually a problem because I had DAEMON tools installed:

"The problem with Daemon tools, is that it installs a filter that corresponds between Windows interacted with the recorders on your Machine. This filter conflicts with GEAR’s drivers. We have discussed this matter with Daemon tools directly, and a fix has been implemented for this. Here is a link to our Wiki article: http://www.gearsoftware.com/wiki/ind...e=SPTD_Drivers "

This worked for me..


Har funnet en løsning på det nå. Legger denne her hvis noen har samme problemet. :-D
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Gaijin » tir 24.07.2007 19:03

Kjempebra at du deler løsningen med andre som kan oppleve samme problem!!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Brenning av musikk: iTunes finner ikke cd-brenner...

Innleggav KjerstiBri » ons 11.05.2011 17:59

Hvis dette skjer på mac da? Bruker brenneren som er på dataen, og jeg har skrevet ut utallige CDer før fra iTunes, men den 'fant ikke brenner eller programvare' kommer fortsatt opp? :(
medlem i 164 måneder
 


Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]