iTunes i Windoze

Diskuter iTunes for Windows

iTunes i Windoze

Innleggav macwerner » man 30.01.2006 14:10

Kan noen forklare meg hvorfor en del mennesker er så negative til iTunes, særlig i Windoze ? Hørt e på den siste podcasten til ITavisen og der var det de vanlige slengkommentarene á la ´...man kan si hva man vil om iTunes, men det er noe liknende Zen VisionM mangler´ . Dette er en typisk kommentar, underforstått er iTunes dårlig, men mange bruker det. Er det noen her på forumet som har dårlige erfaringer med iTunes ? Særlig i windoze, og hvilke programmer er i så fall bedre ? <_<

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: iTunes i Windoze

Innleggav BareTom » man 30.01.2006 14:15

macwerner skrev:Kan noen forklare meg hvorfor en del mennesker er så negative til iTunes, særlig i Windoze ? Hørt e på den siste podcasten til ITavisen og der var det de vanlige slengkommentarene á la ´...man kan si hva man vil om iTunes, men det er noe liknende Zen VisionM mangler´ . Dette er en typisk kommentar, underforstått er iTunes dårlig, men mange bruker det. Er det noen her på forumet som har dårlige erfaringer med iTunes ? Særlig i windoze, og hvilke programmer er i så fall bedre ? <_<


Fordi iTunes rett og slett suger i windows. Det er noe av den største driten jeg innstalerte på pcen min. F**n så ressurskrevende iTunes for windows skal være!

Selv syns jeg at Winamp var et mye bedre allternativ på Windows. Winamp har mindre praktiske fyngsjoner, men det var ihvertfall lite resurskrevende.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav skyfex » man 30.01.2006 14:28

Tror det har mye med at tradisjonelle Windows geeks har ofte organisert MP3 samlingen sin med hjelp av mapper, og brukt Winamp til å spille av deler av musikksamlingen sin om gangen. Har hørt om folk som har blitt rasende fordi iTunes har omorganisert mappene etter ID3 tags, som ofte ikke var tilstedeværende. iTunes var designet for at folk skulle skaffe all musikken sin via eksisterende CD samling eller via iTMS (altså bare lovlige kilder). iTunes er klart overlegen organiseringsmessig, men det er uvant for mange. Tar kanskje litt ressurser, men det var aldri noe problem for meg, og jeg hadde på den tiden en maskin med CPU på 1.4Ghz og 512MB RAM.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav svar » man 30.01.2006 14:54

Jeg har nå excel, itunes, opera, outlook og word oppe sammtidig.

Opera bruker 103636kb av minne, iTunes 21876kb.
Cpu bruk varierer fra 0-11%

Synes ikke det er noe problem med iTunes i windows, og jeg synes det er det beste programmet til musikk. Har prøvd mye annet også wmp og winamp, men i winamp må jeg sortere musikken manuelt og det tar jo tid.
iTunes er kjempe greit når man blir vant til det :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav macwerner » man 30.01.2006 15:06

takk så langt... min svoger har nettopp installert iTunes å sin XP boks ( etter at han fikk iPod i 40 årsgave ) og er såre fornøyd - faktisk imponert.
Flere ?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: iTunes i Windoze

Innleggav smacmac » man 30.01.2006 15:25

BareTom skrev:
macwerner skrev:Kan noen forklare meg hvorfor en del mennesker er så negative til iTunes, særlig i Windoze ? Hørt e på den siste podcasten til ITavisen og der var det de vanlige slengkommentarene á la ´...man kan si hva man vil om iTunes, men det er noe liknende Zen VisionM mangler´ . Dette er en typisk kommentar, underforstått er iTunes dårlig, men mange bruker det. Er det noen her på forumet som har dårlige erfaringer med iTunes ? Særlig i windoze, og hvilke programmer er i så fall bedre ? <_<


Fordi iTunes rett og slett suger i windows. Det er noe av den største driten jeg innstalerte på pcen min. F**n så ressurskrevende iTunes for windows skal være!

Selv syns jeg at Winamp var et mye bedre allternativ på Windows. Winamp har mindre praktiske fyngsjoner, men det var ihvertfall lite resurskrevende.


Vet. har en venn som må ha iTunes til iPoden. Han digger programmet, men når det skal starte opp skjer det alltid noe tull og det går ufattelig lang tid.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav owik » man 30.01.2006 15:33

Jeg er ikke spesielt glad i iTunes akkurat. Hater omorganisering. Vil mye heller ha et lite program ala winamp til Mac'en min for avspilling.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Eriksson » man 30.01.2006 15:47

Jeg synes iTunes funka utrolig bra på Windows maskina mi.
Har venner som sitter å blar gjennom en mappe de har på skrivebordet de kaller "musikk". I denne mappen har de 4000 sanger, 3000 av dem har ingen artistinformasjon, alt sammen ligger i tittelen.
Når de skal høre på en sang går de til denne mappen, velger sorter etter navn, leter seg ned til bokstaven, trykker på den og får den åpnet i Winamp.
I Winamp står det da som tittel: "megetdårligTRAnCeSang - ROFelCopter"

Jeg liker det ikke, og har ikke fått noe bilde av at iTunes krevde mer resurser.
Har aldri opplevd at iTunes har gjort det faktisk.
Tvunget avslutning av programmer har blitt en av mine Windows-hobbyer, men jeg aldri gjort dette spesielt mye med iTunes.
iTunes er et knakandes godt program, både til Windows og Mac.
Og - Du trenger da ikke å la iTunes omorganisere mappene dine.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Jostifer » man 30.01.2006 15:50

Har winamp på winboksen hjemme, lasta inn en plugin som gjør at du kan søke etter sanger via ett søkefelt, ganske kjekt hvis du har endel musikk, men personlig foretrekker jeg iTunes :-D

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav krimac » man 30.01.2006 16:35

dårlig erfaring med itunes i windoze;
kun én bruker kan ha itunes åpen ad gangen!

følger:
-ikke mulig å dele musikk med andre brukere på samme maskin
-nokså dumt om en bruker glemmer å lukke itunes, og en annen har lyst til å høre musikk :-/

forøvrig synes jeg itunes har blitt for stort og tungt og innholdsrikt - både på mac og win (*lengte tilbake til 4.9*).

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Eriksson » man 30.01.2006 16:41

krimac skrev:dårlig erfaring med itunes i windoze;
kun én bruker kan ha itunes åpen ad gangen!

følger:
-ikke mulig å dele musikk med andre brukere på samme maskin
-nokså dumt om en bruker glemmer å lukke itunes, og en annen har lyst til å høre musikk :-/

forøvrig synes jeg itunes har blitt for stort og tungt og innholdsrikt - både på mac og win (*lengte tilbake til 4.9*).


At ikke to brukere kan bruke programmet samtidig er jo egentlig en liten kjedelig feil da. Men hvis folk her klager på ressursbruk så bør de jo hvertfall ikke ha kjørendes 2 brukere i Windows samtidig!

Har iTunes blitt stort, tungt og innholdsrikt?
Jeg synes iTunes blir bare bedre og bedre, flere funksjoner men fortsatt like brukervennelig, enkelt og pent.
Ser jo MSN Messenger.. De pøser på meg håpløse funksjoner, det blir bare mindre og mindre brukervennelig, styggere og mer rotete.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav smacmac » man 30.01.2006 16:43

krimac skrev:forøvrig synes jeg itunes har blitt for stort og tungt og innholdsrikt - både på mac og win (*lengte tilbake til 4.9*).


Må personlig si at iTunes har blitt bare bedre og bedre siden versjon 1 (for de av oss som husker den!). Men til quoten. - Hvorfor synes du det? Du er klar over at du kan skru av både genere-, videos-, party-shufflevisning. Hvis du vil fjerne iTMS (om du ikke bruker den) og/eller podcast kan det skrus av i parental-taben.

På den måten kan jeg ikke se at det blir noe særlig større og tyngre enn 4.9! Om det er ram-bruk/prosessorbruk du mente så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, men jeg stiller meg helt uforstående til det problemet om du ikke har en pre-2000 mac med lite ram.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav krimac » man 30.01.2006 17:27

smacmac skrev:
krimac skrev:forøvrig synes jeg itunes har blitt for stort og tungt og innholdsrikt - både på mac og win (*lengte tilbake til 4.9*).


Må personlig si at iTunes har blitt bare bedre og bedre siden versjon 1 (for de av oss som husker den!). Men til quoten. - Hvorfor synes du det? Du er klar over at du kan skru av både genere-, videos-, party-shufflevisning. Hvis du vil fjerne iTMS (om du ikke bruker den) og/eller podcast kan det skrus av i parental-taben.

På den måten kan jeg ikke se at det blir noe særlig større og tyngre enn 4.9! Om det er ram-bruk/prosessorbruk du mente så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, men jeg stiller meg helt uforstående til det problemet om du ikke har en pre-2000 mac med lite ram.


gode poenger. visste ikke at jeg kunne fjerne videoer, så takk!
jeg mente heller ikke dette med 4.9 særlig hardt...

det jeg mener hardt er umuligheten av flere samtidige brukere av iTunes i windoze!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav segrov » man 30.01.2006 17:32

owik skrev:Jeg er ikke spesielt glad i iTunes akkurat. Hater omorganisering. Vil mye heller ha et lite program ala winamp til Mac'en min for avspilling.


Det kan du skru av. Gå inn i preferences/instillinger, og se under avansert.
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Heipådu » man 30.01.2006 18:06

Kan huske jeg blei litt grinete da iTunes omorganiserte musikken min.
Visste ikke da at jeg kunne be iTunes la være å "rote det til".

Så jeg tok ganske enkelt å endra id3 tagsene etterhvert som jeg lytta.
Nå, cirka et halvt år etter er det aller meste av musikken min organisert, og nye filer er jo kjapt å ordne opp i.

Om det skulle være tvil: Jeg liker iTunes
medlem i 226 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]