iTunes kopierer sangene mine!!!!

Diskuter iTunes for Windows

iTunes kopierer sangene mine!!!!

Innleggav tg » søn 01.01.2006 23:37

hei! jeg har et svært irriterende problem på itunes...når jeg legger sangene mine inn i iTunes så blir ganske mange av sangene mine kopiert fra 1-3 ganger!! det er svært irriterende!!!og jeg har ingen anelse hvorfor dette skjer..jeg har skjekket at det ikke er kopier rundt omkring på pcn,så begynner lure på om det er iTunes som gjør dette jækelskapet.
er det noen som har no forslag på hva som er feil?? og det er en løsning på det?...
det er noe som har skjedd plutselig. for 1 uke siden var det ikke sånn,og alt funket helt fint :-/
takker for svar O:-)
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Daniel » søn 01.01.2006 23:41

Hos meg kopierer musikken seg fra orginal mappa til iTunes Music mappa, slik at jeg har musikken på f eks "CD Rip" og i "iTunes Music". Er dette fordi jeg har bedt iTunes om å finne all musikk på disken min?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav martin » søn 01.01.2006 23:55

Inne i iTunes preferences, under Advanced, kan du styre om iTunes skal organisere musikken for deg + velge om iTunes skal kopiere musikken til iTunes Music folder når du legger inn ny musikk.

Anbefaler også å lete etter hjelp i Mac Help (epletast + ?). Ofte finner man gode svar der. ;)

Jeg har valgt å la iTunes styre plassering og organisering av musikken min. Så er det bare å slette filene jeg la inn i iTunes, fordi de er kopiert til iTunes Music folder 8-)

Velg selv det som passer deg ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav TheX » søn 01.01.2006 23:57

Vel, når du sier "Kopierer", mener du at det dukker opp flere eksemplarer av musikkfilene i iTunes? Foreks. to stykk av en sang?
Hvilke sanger skjer dette med? Skjer det helt random, eller skjer det når du legger til en sang? Eller begge to?

Prøv å gå, i iTunes, til Verktøy (preferences) -> Avansert, og tikke av på "Kopier sangene til iTunes musikk folder, når du legger til i biblioteket" (eller noe sånt)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Daniel » søn 01.01.2006 23:57

martin skrev:Inne i iTunes preferences, under Advanced, kan du styre om iTunes skal organisere musikken for deg + velge om iTunes skal kopiere musikken til iTunes Music folder når du legger inn ny musikk.

Anbefaler også å lete etter hjelp i Mac Help (epletast + ?). Ofte finner man gode svar der. ;)

Jeg har valgt å la iTunes styre plassering og organisering av musikken min. Så er det bare å slette filene jeg la inn i iTunes, fordi de er kopiert til iTunes Music folder 8-)

Velg selv det som passer deg ;)


Så da kan jeg altså bare slette "CD Rips" mappa mi da?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav martin » man 02.01.2006 0:04

Ville dobbeltsjekket at den faktisk ligger i iTunes Music mappen.

Trykk EPLE + R på en markert sang i iTunes og se hvor den ligger, så skjønner du sikkert tegninga. Tok tid før jeg forstod hvordan iTunes kunne brukes, men nå vil jeg helst at iTunes gjør plassering og organiseringsjobben. Uansett lønner det seg vel å bestemme seg når man starter å bruke iTunes. (Les "Read Me!-filer" og manualer. :-P)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav ameneon » man 02.01.2006 0:08

bare et lite tips: det er alltid en god idé å sette seg inn i innholdet i "preferences" i programmene man bruker. Da sparer man mye tid og grubling over måten programmene fungerer. når jeg innstallerer et nytt program sjekker jeg alltid dette.

Dette gjelder generelt og er ikke ment som kritikk, men bare som et lite tips. "Preferences" (eller "Valg" på norsk) finner man som regel under programmenyen eller ved å trykke eple+komma.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav tg » man 02.01.2006 0:12

det er ikke no system i det..som eks.2 av hver....men det er mange filer det er 2 av og noen 3 og noen 4 mens mange ikke er kopiert i det hele tatt...jeg slettet itunes mappa som blir laget når man legger inn musikken og la inn alt på nytt fordi jeg ville ha "en fresh start" og legge alt inn på nytt....
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Schultz » man 02.01.2006 0:35

?, >> Advanced >> Copy Files to iTunes-Music
slå av den... vet ikke om det funker, men du kan prøve

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav tg » man 02.01.2006 0:40

det er skrudd av fra før av.... :-(
medlem i 222 måneder
 

Innleggav jp_tix » man 02.01.2006 0:52

Trykk Eple+i på de forskjellige dupliserte filene og se hvor de befinner seg.
Peker alle til samme fila?

Viktig å huske at når du ser en sang i iTunes, så ser du ikke selve lydfila, men en referanse til lydfila. Altså vil ikke sangen bli borte i iTunes selv om du sletter fila fra harddisken.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav tg » man 02.01.2006 1:25

det er DESVERRE snakk om en windows maskin her....som dere sikkert kan se så ligger topicen under itunes for windows...
medlem i 222 måneder
 

Innleggav jp_tix » man 02.01.2006 1:36

Tipsene blir vel stort sett de samme? Høyreklikk og velg Vis Info, for å finne ut om de dupliserte sangen peker til samme lydfil, eller til forskjellige utgaver av samme sang.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav tg » man 02.01.2006 2:04

en merkelig ting jeg fant ut var at det ligger sanger fra ei mappe som jeg slettet fra harddisken i går,men likevell så ble de lagt inn i bibloteket u dag da jeg la inn sangene mine!!!de sangene skulle engang finnes på maskinen....huff windows suger ass....
medlem i 222 måneder
 

Innleggav chreriksen » man 02.01.2006 5:00

Det samme har jeg erfart tidligere... Sangene la seg inn i flere eksemplarer, hetende .....1, .....2, ......3 osv. Har absolutt ikke litt peiling på hva som skjedde, men jeg snakket fint til powerbook'en, da sluttet den O:-)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Neste

Returner til iTunes Windows



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]