hvordan virker egentlig Apple Music ?

Diskuter iTunes for Mac

hvordan virker egentlig Apple Music ?

Innleggav abamilen » man 30.10.2017 23:41

Jeg betaler for Apple Music . Kan finne sanger på min iPhone og laste ned. Veldig greit.
Men hvorfor kan jeg ikke gjøre det samme på min Mac ? Gjør jeg det her må jeg betale ekstra ...Jeg betaler jo for dette pr mnd.....

Irriterende.....
medlem i 177 måneder
 

Re: hvordan virker egentlig Apple Music ?

Innleggav kajac2 » tir 31.10.2017 10:50

Apple Music er vel en streaming-tjeneste, så du laster ikke ned musikk, men streamer den. At du kan "laste ned" på iPhone er vel fordi du skal kunne bruke Apple Music uten å bruke opp mobildataene dine. Mens på mac er du som regel tilknyttet bredbånd med ubegrenset datamengde. Tror Spotify er likt satt opp.
medlem i 197 måneder
 

Re: hvordan virker egentlig Apple Music ?

Innleggav abamilen » tir 31.10.2017 14:09

Takk for svar. Men dette hjalp ikke så mye.Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan gjøre det samme på min Mac som på iPhone. Vil jo gjerne ha denne musikken hjemme også
medlem i 177 måneder
 

Re: hvordan virker egentlig Apple Music ?

Innleggav vikingbear » tir 31.10.2017 14:26

Ja, her gjør du et eller annet feil. Jeg abbonerer på AppleMusic og kan laste ned filer til både iPad, iPhone og iMac.

Du er pålogget ApppleMusic på Macen?

Jeg har aktivert iCloud musikkbibliotek, men trodde ikke dette var en forutsetning for å kunne laste ned sangene til macen
medlem i 175 måneder
 

Re: hvordan virker egentlig Apple Music ?

Innleggav abamilen » tir 31.10.2017 16:23

aha, jeg må logge inn på en nettside,...
ok, er inne på applemusic.com nå,
det skal finnes et sted der hvor man kan synke alle apple devices. men finner ikke dette dessverre. skal hete turn on iCloud music library
medlem i 177 måneder
 

Re: hvordan virker egentlig Apple Music ?

Innleggav dflyer » søn 05.11.2017 12:45

du bruker iTunes på macen for å få tilgang til Applemusic abonnementet ditt. Da vil du få musikk din synkronisert, så har du feks en spilleliste og legger til sang på macen så vil den automatisk legges til på din i-dings.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: hvordan virker egentlig Apple Music ?

Innleggav vikingbear » man 06.11.2017 11:25

Som nevnt i innlegget over, skal du bruke iTunes på Macen når du bruker AppleMusic. På iPhone/ iPad bruker du apples musikk app.

Du logger deg inn med din appleID disse stedene, og da kan du bruke AppleMusic overalt inkl det å laste ned filer til enhetene.

Hvis du vil, kan du ta i bruk iCloud musikk bibliotek. Men jeg tror ikke det er noe du MÅ gjøre for å bruke AppleMusic på enhetene
medlem i 175 måneder
 

Re: hvordan virker egentlig Apple Music ?

Innleggav Coswordo » man 06.11.2017 13:23

iCloud musikkbibilotek må ikke være aktivert hvis du ikke ønsker å synce alle spillelister mellom enhetene.

Skal du derimot ha samme spillelister på i-dingsene dine og macen må icloud musikkbibilotek være aktivert på i dingser og mac.
medlem i 180 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]