Trøbbel med Apple IDer

Diskuter iTunes for Mac

Trøbbel med Apple IDer

Innleggav philla » tir 12.01.2016 10:54

Hei,

Jeg har litt trøbbel med ulike Apple IDer, og håper noen kan rettlede meg i hva jeg skal gjøre:

******@me.com - dette er min alminnelige iCloud-konto (backup, iMessage osv).
******@losmail.no - min iTunes-konto (kjøp og nedlasting av musikk, app osv.)

******@me.com kan jeg fint logge inn på.
******@losmail.no har jeg også klart å logge inn på på iTunes. Jeg får imidlertid ikke logget inn på appleid.apple.com fordi den ber om at jeg verifiserer e-postadressen. Dette er imidlertid en nedlagt e-postservice, så jeg får ikke verifisert den. Ettersom det er en nedlagt e-postservice så ønsker jeg samtidig å endre til min @gmail-konto.

Jeg tror imidlertid @gmail-kontoen en gang i tiden ble koblet til @losmail-kontoen fordi jeg får kvitteringer fra kjøp osv. sendt til @gmail.com-kontoen. I disse kvitteringene står det også “Apple ID:******@gmail.com”. Når jeg logger inn på kontoen bruker jeg imidlertid ******@losmail.no, og det er dette jeg ønsker å endre.

Det som likevel er veldig rart er at jeg i iTunes/App Store kan logge inn med ******@gmail.com. Dette er imidlertid ikke samme konto som @losmail.no, og tidligere kjøp/vurderinger osv. er ikke tilgjengelig.

Noe annet som imidlertid indikerer at AppleIDen ******@losmail.no er koblet til ******@gmail.com, er at når jeg forsøker å logge inn med ******@gmail.com hos appleid.apple.com, så får jeg beskjed om at e-posten må verifiseres. Jeg skriver så inn koden jeg sender til eposten, men får da opp at denne epost-adressen allerede er brukt av en annen Apple ID.

Så spørsmålet er altså hvordan jeg enklest kan endre ******@losmail.no til ******@gmail.com.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron