Hjelp! Musikkbiblioteket på iPhone lever sitt eget liv

Diskuter iTunes for Mac

Hjelp! Musikkbiblioteket på iPhone lever sitt eget liv

Innleggav LordGreystoke » fre 25.12.2015 12:50

På grunn av plassmangel på iPhone har jeg begrenset hva jeg skal synkronisere fra iTunes. Men nå har det skjedd et eller annet som gjør at spillelistene på iPhone ikke lar seg kontrollere gjennom synkronisering via iTunes, men i stedet lever sitt eget liv. Når jeg sjekker spillelistene på iPhone, har hele musikkbiblioteket plutselig sneket seg på plass, og det synkroniseres og lastes ned uten at jeg kan gjøre noe med det. I hvert fall tilsynelatende. For noe kan vel gjøres? Noen gode råd der ute?? LG

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Hjelp! Musikkbiblioteket på iPhone lever sitt eget liv

Innleggav vikingbear » fre 25.12.2015 14:59

Høres ut som du har aktivert iCloud musikkbibliotek
medlem i 175 måneder
 

Re: Hjelp! Musikkbiblioteket på iPhone lever sitt eget liv

Innleggav LordGreystoke » man 28.12.2015 13:10

Det stemmer. Jeg fant ut av det. Løsningen var å deaktivere iCloud i iTunes. Men hvordan kan jeg kontrollere spillelistene på iCloud, i stedet for at iCloud kontrollerer spillelistene mine?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Hjelp! Musikkbiblioteket på iPhone lever sitt eget liv

Innleggav vikingbear » fre 01.01.2016 19:55

Du må bestemme selv hvordan du ønsker å organisere dette.

Du kan drite i hele iCloud musikkbibliotek, og skru dette av i iTunes og på telefonen. Da blir det som tidligere, du synkroniserer de spillelistene du ønsker over fra iTunes til telefonen enten trådløst eller via å koble iPhonen til datamaskinen.

Du kan også velge å ha iCloud musikkbibliotek slått på i iTunes, men ikke på telefonen, men kanskje feks på en iPad eller annen enhet der du ønsker å ha tilgang til musikkbiblioteket ditt. Du vil da kunne synkronisere spillelister til telefonen som tidligere.

Eller du kan velge også å skru på iTunes musikkbibliotek på telefonen. Du vil da se all musikk som finnes i ditt iTunes bibliotek på telefonen, men du velger selv hva som skal lastes ned til telefonen ved å huke av for "gjør tilgjengelig i frakoblet modus". På telefonen kan du velge om du vil vise all musikk i ditt bibliotek, eller kun det som er lastet ned til telefonen.
medlem i 175 måneder
 

Re: Hjelp! Musikkbiblioteket på iPhone lever sitt eget liv

Innleggav panopaul » ons 10.02.2016 18:37

Vet du hvordan man skrur av iCloud-bibliotek kun på mobilen? Klarte ikke finne ut av det i første forsøk i alle fall.

For øvrig registrerer jeg at iTunes til stadighet endrer på låtstrukturen på låter jeg har lagt inn i arkivet mitt. Plateselskapene har en tendens til å tagge mye feil, og i tillegg kan jeg ikke fordra at låter med gjesteartister (featuring...) legger seg inn i feltet der låttittelen skal stå. Pleier å endre dette, så feat.-artister havner sammen med hovedartisten på låt, mens albumartisten alltid oppføres med hovedartisten alene. Dette, med mer, endrer seg stadig vekk, noe det ikke gjorde tidligere. Samme gjelder sjangerdefinisjonen, der det også forekommer mye taggefeil fra plateselskapenes side (nei, Johnny Cash er ingen blues-artist, for eksempel). Usikker på om dette har noe med iCloud-arkivering å gjøre, men har en mistanke om at det er dette som kludrer ting til.
medlem i 249 måneder
 

Re: Hjelp! Musikkbiblioteket på iPhone lever sitt eget liv

Innleggav jerry.c.bush » ons 10.02.2016 22:11

For å slå av iCloud musikk på telefonen så må du gå til innstillinger - musikk. Der skal iCloud biblioteket kunne slås av. Det er i alle fall mulig hos meg.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]