Problemer som gjentar seg ved streaming til Apple TV

Diskuter iTunes for Mac

Problemer som gjentar seg ved streaming til Apple TV

Innleggav panopaul » lør 31.10.2015 12:12

Prøvde å søke, men fant ikke igjen tema, som jeg antar er diskutert i forumet før. I alle fall; jeg sliter relativt ofte når jeg strømmer musikkfiler fra eget bibliotek - spesielt til Apple TV som i stuen er koblet opp mot lydanlegg og tv-skjerm. Fordelen er at jeg da kan se cover, plate- og låttittel, uten å måtte gå inn på Macen eller på mobilen for å se hva jeg spiller av. Kjører ofte miks av filer fra spillelisten som automatisk legger til nytt i "nylig lagt til", fordi det er en fin måte å sile ut musikk på som jeg ønsker sjekke ut nærmere. (Det jeg virkelig liker, kjøper jeg ofte på vinyl, mens andre ting er "skapt" for å lukes ut - men det er en helt annen historie ;)

Får en del musikk fra plateselskapene, som oftest i god tid før release, så det er en foretrukket metode sammenlignet med å spille fra Apple Musics eget arkiv fordi filene som oftest ikke er tilgjengelige der ennå. Jeg bruker ikke andre strømmetjenester som Spotify eller Tidal da jeg ikke har behov for det.

Nok om det. Problemet mitt er at Apple TV relativt ofte stopper opp på bildet som vises på TV-skjermen, så jeg får ofte et annet bilde vist enn musikken som spilles av. Det "henger" liksom igjen fra tidliger avspilt låt. Dette sjer relativt ofte, hender at det ordner seg ved restart av Apple TV, men prosedyren gjentar seg gjerne etter noen låter.

En annen ting er at lyden ofte kobler seg fra på denne enheten når brukt som høyttalerkilde. Har også en annen Apple TV som er koblet til tv på soverom, samt to Airport Express som er koblet opp i andre rom. Skjer nesten kun på den som er koblet mot stue-enheten.

Noen som vet hvorfor, og som evt har et forslag til hva som kan gjøres for å utbedre dette?
medlem i 249 måneder
 

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron