Selv om det har blitt diskutert i en annen tråd, åpner jeg en ny her.
Jeg har vært i kontakt med apple support, både på chat og telefon. Også blitt satt over til en av supervisor. Alle er hyggelig, og behjelpelige. Men problemet mitt er fremdeles ikke løst. Og i følge Apple Support har de aldri sett noe lignende.
Så har ikke så mye håp om å få fikset mitt problem snart. Men lurer på om andre har vært borti lignende.
Saken er .....
Jeg har to kontoer. En @me.com for iCloud og en @gmail.com for kjøp i iTunes.
Min kone har også en @me.com for hennes iCloud, og en @hotmail.com for hennes kjøp. I tillegg har vi en @icloud.com for en liten guttunge.
Jeg satte opp familie deling for lenge side. Og alt virket fint. Kontoen er satt med meg som organisator under @me.com. Familie kjøp er satt opp med @gmail.com, som også iTunes er logget inn med.
For min kones del er det satt opp tilsvarende, med @hotmail.com som familie delte kjøp.
Min kone abbonerte på 3 måneders prøve for Apple Music, familie abonnement, med hennes @hotmail.com konto, og jeg meldte men inn og.
Så langt har alt virket fint.
Jeg er ikke sikkert, men jeg tror problemene begynte når prøvetiden på apple music gikk ut, og hun begynte å betale. Jeg begynte å ha problemer å bruke Apple music på mine ting (Mac, iPhone, iPad), og ble bedte om å melde meg på 3 måneders gratis. For så å virke fint for noen dager, til jeg igjen ble bedt om prøve..
Nå er ting godt helt i stå. Om jeg går på iTunes -> store -> View account (
********@gmail.com) står det ingenting om familie deling. Gjør jeg tilsvarande på min kones mac står det at hun er medlem av en familie deling.
Under Purchased får jeg bare opp mine kjøp, mens jeg på min kones konto får family purchased.
I tillegg kunne jeg nå overhodet ikke bruke apple music tjenesten som vi betaler for. I ren frustrasjon meldte jeg meg opp på 3 måneders prøve på Apple Music, selv om dette ikke skulle være mulig, da min konto allerede var registrert. Han på apple support mente at dette kunne være problemet, og ting ville virke igjen etter 3 måneder. Men hadde som sagt problem før dette.
Så for å oppsummere.....
Apple music virker nå fint, sikkert fordi jeg er på prøve medlemskap.
Min kone kan se alle mine kjøp.
Jeg kan ikke se noen av hennes (de er ikke skjult heller), Ikke på enheter, inkludert Apple TV.
Interessant nok, går jeg på system preferanses -> iCloud -> manage family -> og trykker av "share my purchases" og på igjen, Kommer min kones kjøp opp igjen. Dette bare for kanskje en time, før de forsvinner.
Dette er også bare iTunes. Apple store virker fint...
Både jeg og min kone kan kjøpe i iTunes, og mitt kredittkort blir belastet. Så familie deling virker. Det ser bare ut til at iTunes nekter å legge til min egen konto.
Apple supervisor (med svært bred Texas dialekt, og vanskelig å forså
) sa jeg måtte logge med av iCloud, og logge meg på med @gmail.com som iCloud og legge denne inn på nytt under kjøp. Jeg så ikke mye mening i dette, men gjorde det likevel. Eneste jeg oppnådde med det er at nå er det 4 medlemmer av min gruppe, ikke 3 som før. Min konto kommer opp 2 ganger...
Beklager ett langt innlegg, og at noen av referansene mine er på engelsk. Bruker selv engelsk på mine ting så usikker på hva det blir på norsk.
Kan ellers nevne vi er alle på siste versjon av el Capitan og iOS 9.