Apple music famile abonnement med to apple-id

Diskuter iTunes for Mac

Apple music famile abonnement med to apple-id

Innleggav Espensen » lør 24.10.2015 21:39

Jeg har kjøpt Apple Music familie abonnement. Datteren min har en egen apple-id. Telefonen hennes er med i abonnementet. Men hun får ikke brukt Apple music som er registrert på min apple id .
Er det noen som vet hvordan dette kan løses?
=-O
medlem i 195 måneder
 

Re: Apple music famile abonnement med to apple-id

Innleggav hansk_e » søn 25.10.2015 5:33

Har ikke noe løsning, men har selv slitt mye med det samme.
Tror det har blitt spesielt ille etter iTunes ver 12.3.1.23.

Family sharing virker ikke, eller litt sporadisk.
Familie abonnementet min kone satt opp kommer jeg overhodet ikke inn på. Eller dvs av og til på iPhone, men ikke på Mac.

Noen ganger har det løst seg midlertidig med å logge av alle iTunes kontoene. Men har hatt best resultat så lenge med å slette familie deling, og sette opp på nytt.

Seneste problemstilling jeg fikk var:
"You must be connected to the Internet in order to play Apple Music songs"
Dette er bare på Mac, mens iPad/iPhone fungerer fint.

Dette på to forskjellig Macer, med to foskjellige apple-ider. Løsningen var igjen å logge ut av iTunes med begge kontoene, og på igjen. Med det resultat at Apple Music virker, men ikke family share. Tilbake til start og slette familie medlem, og legge inn igjen....

Espensen, beklager om jeg kaprer tråden din, og har som sagt ingen løsning. Men begynner å bli rimelig frustrert nå :)
Eneste som har virket for meg er utallige logout av iTunes konto
medlem i 146 måneder
 

Re: Apple music famile abonnement med to apple-id

Innleggav Espensen » søn 25.10.2015 18:47

Helt i orden at du tar det opp her. Dette er et problem som Apple må løse! Vil tro vi ikke er de eneste familien der flere familiemedlemmer har sin egen apple-id og samtidig skal benytte seg av familiedelt apple music?! :bitchin:
medlem i 195 måneder
 

Re: Apple music famile abonnement med to apple-id

Innleggav jerry.c.bush » man 26.10.2015 0:17

Not at all alone... Vi er i samme bås. Må faktisk ha Spotify i backup... Sykt irriterende. Har heller ingen svar til trådstarter.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Apple music famile abonnement med to apple-id

Innleggav hansk_e » man 26.10.2015 0:46

Jeg lurer på om det har noe med familie deling. Som nevnt tidligere faller dette ut hele tiden, sporadisk. Jeg kan ikke se min kones konto på iTunes under purchased.

Men har oppdaget om jeg går på settings, iCloud og under familie deling. Om jeg velger å skjule delte kjøp, for å så skru det påigjen ser det ut til å virke for en liten stund.

En annen ting. Oppdaget nettopp att nesten all min kjøpte musikk gjennom årene har blitt omgjort til iCloud status "matched" i stedet for kjøpt. De vil derfor oppta endel av de 25.000 grensen. Har nå brukt søndagen på å laste ned alle mine album på nytt. Gøy! :-)

Ellers, i frustrasjon trykket jeg på 3 måneders prøve abonnent. Jeg gir opp å komme inn på det felles. Håper de har en løsning om tre måneder....
medlem i 146 måneder
 

Re: Apple music famile abonnement med to apple-id

Innleggav hansk_e » tir 27.10.2015 8:07

Har akkurat hatt en lang chat med apple support, egentlig uten at det har kommet noe særlig nyttig ut av det.
Men god kundeservice, det har de iallefall.

De skal ringe meg opp i morgen, så får håpe jeg komme noe nærmere hvorfor jeg ikke for tilgang til apple music
medlem i 146 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]