Snodig album-feil i iTunes 12.0.1

Diskuter iTunes for Mac

Snodig album-feil i iTunes 12.0.1

Innleggav panopaul » søn 26.10.2014 12:06

Et merkelig problem har oppstått etter at jeg oppdaterte til siste versjon. Når jeg legger inn hele album, som jeg stadig gjør, luker iTunes ut spor nr 1 på hvert album, og karakteriserer det som et eget album, mens øvrige spor fra samme plate, karakteriseres som et annet album. Når jeg går inn og forsøker justere dette manuelt, blir resultatet det samme. Lagrer seg altså som to forskjellige album, selv om tittel og artist og alt annet indikerer at det er samme utgivelse. Litt irriterende ved avspilling når jeg ønsker spille hele album.

Har et digert arkiv med nærmere 100.000 låter, men dette snodige fenomenet skjer bare med nye titler som legges inn, virker det som (etter oppdatering).

Vet heller ikke helt om jeg liker den nye versjonen av iTunes, som ikke lar meg operere og organisere filene mine som før, da det var mer oversiktlig i det systemet jeg har bygget opp gjennom mange år. Jeg foretrekker å liste opp arkivet på skjermen der jeg kan se mest mulig i samme skjermbilde, gjerne uten platecover, som nå vises automatisk selv om jeg ikke ønsker det i visningsbildet (vil dog ha cover med ved overføring til mobil etc).

Kjører iTunes 12.0.1 på OS X Yosemite (v. 10.10)

Noen som har råd her?
medlem i 250 måneder
 

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]