Match: Noen vits å bytte fra US til norsk konto?

Diskuter iTunes for Mac

Match: Noen vits å bytte fra US til norsk konto?

Innleggav bjorna66 » lør 11.01.2014 10:22

Hei, har vært litt sløv opp først nå oppdaget at Match er lansert i Norge...

Jeg har hatt Match via min amerikanske iTunes-konto i 2 år (og er strålende fornøyd), så jeg lurer om det har noen hensikt å gå over til Match på min norske konto?

Vil f.eks. flere norske sanger gjenkjennes? Og må jeg da gjennom hele prosessen med opplasting av sanger som ikke gjenkjennes?

Noen som vet?
medlem i 187 måneder
 

Re: Match: Noen vits å bytte fra US til norsk konto?

Innleggav kovacs » lør 11.01.2014 11:55

Tror du må gjennom alt på nytt, Apple vet jo ikke at du er samme person når du bytter konto.

Men er det ikke sånn at iTunes Match fungerer på all musikken du har, også den som er kjøpt med annen konto? Sånn at det ikke er noen reell grunn til å bytte.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Match: Noen vits å bytte fra US til norsk konto?

Innleggav bjorna66 » lør 11.01.2014 16:06

Joda, Match prosesserer all musikken, jeg bare lurte på om det er skiller mellom hvilken "nasjonal" musikk som gjenkjennes, slik at i Norge vil mer av den norske musikken matches...
medlem i 187 måneder
 

Re: Match: Noen vits å bytte fra US til norsk konto?

Innleggav kovacs » lør 11.01.2014 18:39

Den eneste måten å finne ut det på må vel være å legge ut informasjon om hvilke norske plater du ikke får matchet med den kontoen du har, så kan vi jo se om andre har fått match med norsk konto.

Det hadde overrasket meg om det var forskjeller, i grunnen.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Match: Noen vits å bytte fra US til norsk konto?

Innleggav bjorna66 » søn 12.01.2014 10:15

Jo, det vil kanskje overraske meg også, siden noe norsk musikk matches. Men, man kan jo undersøke... Her er hvertfall noen album som lastes opp fordi min US Match-konto ikke gjenkjente dem:

Reidar Larsen - You don't have to be black to be blue
Remme Brothers Band - Remme Brothers Band
deLillos - Suser avgårde
Jørn Hoel - Varme ut av is og Det ingen andre får
One 2 Many - Mirror
Sway - Red
Dance With A Stranger - alle album
Marius Müller - Boom Boom
September When - alle album
Stage Dolls - alle album

Nå er kanskje ikke treffprosenten på norsk musikk mye dårligere enn internasjonal (Match laster lystig opp både Adele, Prince og Pink Floyd) så dette må man kanskje bare forvente...

Men interessant å høre om noen som har tegnet norsk Match-abonnement har fått treff på noe av det nevnt over.
medlem i 187 måneder
 

Re: Match: Noen vits å bytte fra US til norsk konto?

Innleggav kovacs » søn 12.01.2014 16:30

Interessant.

Når du sier at du ikke fikk treff, hva mener du egentlig? Ville ikke Match laste dem opp, eller mangler albumcover?

Edit: Ah, jeg ser at du sier at de blir lastet opp. Det har jeg ikke tenkt på. Svært mye av det jeg har ble lastet opp, selv om jeg har "norsk" Match.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Match: Noen vits å bytte fra US til norsk konto?

Innleggav vintris » søn 12.01.2014 23:50

Hvordan ser man hvilke sanger som ikke ble matchet, men som i stedet ble lastet opp?
medlem i 189 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]