En iTuneskonto brukes på mac og windows

Diskuter iTunes for Mac

En iTuneskonto brukes på mac og windows

Innleggav Sunroad » søn 10.11.2013 11:50

Får ikke synkronisert iTunes fra en windowsmaskin og over på nyinnkjøpt Macbook Air. Logger inn med samme apple-id, men får ikke opp bibliotek eller kjøpt musikk.

Samtidig er det fortsatt vanskelig å få musikk fra iPhone 4 over på iTunes. Får beskjed om at innhold på telefon blir slettet når den blir synkronisert med iTunes. Problemet er at biblioteket på iTunes er tomt, siden jeg ikke får synkronisert iTunes fra min gamle windowsmaskin.

Hva skal jeg gjøre? Noen som kan hjelpe en småfrustrert nybegynt macbruker?

Edit: Begge har nyeste iTunes.
medlem i 125 måneder
 

Re: En iTuneskonto brukes på mac og windows

Innleggav HEFJELLS » søn 10.11.2013 18:40

Det du kan gjøre er følgende: Denne måten overfører bare musikk, video ,filmer ol. Spillelister blir slettet! Koble til en ekstern hdd på Pcen. Gå inn i iTunes Media mappen (på Pcen) og overfør de mappene du skal overføre hdden. (Musikk, video, podcast osv). Når overføring er ferdig koble eksterne hhden fra og koble den til din nye Mac. Åpne iTunesm på Macen. (Mulig du må krype størrelsen på iTunesvinduet litt for å "finne" hdden.) Åpne hdden og trekk mappene inn i iTunesbiblioteket og slipp. Vent til overføring er ferdig. Dette kan ta litt tid avhengig av hvor mye som skal overføres. Når all overføring er ferdig kobler du til din iPhone. Du må sette opp din tlf på nytt, da den kan bare være synkronisert med et iTunesbibliotek om gangen. Dessuten har du forskjellen mellom Mac/Pc.
NB!! Har du sanger på din tlf som ikke er i iTunes (på PCen) må disse overføres før prosessen over settes i gang.
Du kan også gå inn i Finder-->Programmer-->Verktøy. Klikk deretter på Overføringsassistenten. Da skal du kunne overføre det du vil fra Pc til Mac. Mulig du da kan få med deg spillelister ol. Uansett vil eg tro du må sette opp tlfen din på nytt.
medlem i 163 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]