Synkronisere til ny maskin og likevel beholde alt?

Diskuter iTunes for Mac

Synkronisere til ny maskin og likevel beholde alt?

Innleggav Guro » man 14.10.2013 13:08

Jeg reinstallerte nylig macbooken min, og etter dette ville jo såklart ikke iphonen min synkronisere seg meg itunes-biblioteket, fordi det er en "ny maskin". Jeg prøvde så å sikkerhetskopiere mobilen, for deretter å synkronisere mobilen med biblioteket, og tilslutt gjenopprette mobilen fra sikkerhetskopien. Dette fungerte jo ikke, fordi i sikkerhetskopien av mobilen så "hører den til" den "gamle" dataen min. Altså står jeg igjen med to alternativ: Beholde kontakter, meldinger, innstillinger osv., men ikke kunne legge til musikk, eller starte fra scratch. Er det noen måte å komme seg rundt dette?

Hvis jeg uansett må starte fra scartch, så er bilder og programmer okei å fikse, men hva med kontakter? Hvordan kan jeg overføre de uten å måtte skrive de over manuelt en for en?
medlem i 214 måneder
 

Synkronisere til ny maskin og likevel beholde alt?

Innleggav meridian1979 » tir 15.10.2013 6:54

Hei

Dersom du tar en iCloud-sikkerhetskopi kan du beholde kontakter. Jeg tror også du kan beholde sms og andre innstillinger dersom du huker av for dette.

Innstillinger - icloud - lagring og kopiering - sikkerhetskopier nå

Ved neste formatering av macen, anbefaler jeg å manuelt kopiere iTunesbibliotek og/eller sikkerhetskopi til aktuelle iDivicer. Det kan spare deg for mye tid og ergelser.
medlem i 175 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]