Gjennopprette bibliotek - harddiskplassen fylles opp

Diskuter iTunes for Mac

Gjennopprette bibliotek - harddiskplassen fylles opp

Innleggav riotgrrrl » tir 18.06.2013 20:23

Jeg flyttet nylig all musikken min fra musikkfolderen til dropbox-folderen min. Da jeg åpnet itunes var alt innhold borte, så jeg prøvde å gjennopprette biblioteket. Problemet er nå at harddiskplassen min fylles opp. Jeg hadde ca 10gb ledig da jeg begynte å gjennopprette, men måtte bare stoppe prosessen da det nærmet seg 2gig ledig. Hvorfor skjer dette? Jeg vil jo ikke at musikken min skal lagres dobbelt, eller ta opp dobbelt så stor plass på macen min bare fordi jeg la alt inn i itunes igjen!
medlem i 137 måneder
 

Re: Gjennopprette bibliotek - harddiskplassen fylles opp

Innleggav petrus764 » tir 18.06.2013 20:45

Det er vel bare å holde inn alt under oppstart av itunes for å velge manuelt hvor itunes skal finne biblioteket. Altså må du gjøre det hvis du flytter på filene.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Gjennopprette bibliotek - harddiskplassen fylles opp

Innleggav riotgrrrl » tir 18.06.2013 21:01

Takk for svar. Skal prøve det.

Men hvorfor fylles harddisken min opp av at itunes henter inn musikken på nytt? Det var ikke sånn at det var noe der når jeg åpnet itunes sist, så kan ikke forstå at musikken skal lagres "dobbelt opp" eller hva det nå enn er som skjer.

Er det beste å gjøre nå å tømme biblioteket mitt for å frigjøre plassen og starte itunes på nytt hvor jeg holder inn alt og velger den nye lokasjonen for filene?
medlem i 137 måneder
 

Re: Gjennopprette bibliotek - harddiskplassen fylles opp

Innleggav gvalstad » tir 18.06.2013 21:48

Pass på at du ikke lar iTunes kopiere sangene du legger til. Eget valg å la iTunes organisere/kopiere musikken til en mappe.
medlem i 190 måneder
 

Re: Gjennopprette bibliotek - harddiskplassen fylles opp

Innleggav riotgrrrl » man 24.06.2013 22:29

"Pass på at du ikke lar iTunes kopiere sangene du legger til. Eget valg å la iTunes organisere/kopiere musikken til en mappe."

Det var nok det jeg gjorde, litt uoppmerksom, dessverre.

Vet du hvor jeg finner det valget, eller kommer det bare opp når man åpner iTunes?
medlem i 137 måneder
 

Re: Gjennopprette bibliotek - harddiskplassen fylles opp

Innleggav ddybing » man 24.06.2013 22:44

Hei
Det ligger under iTunes>Valg>Avansert>Kopier filer til iTunes-media mappen når du legger til musikk i biblioteket

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Gjennopprette bibliotek - harddiskplassen fylles opp

Innleggav riotgrrrl » man 24.06.2013 23:43

Den var huket av, ja! Takk for hjelpen alle sammen, livet ble litt lettere nå :-)
medlem i 137 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]