Konvertere filer fra MPEG til MP3

Diskuter iTunes for Mac

Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Ronnie » søn 09.06.2013 11:13

Klarte jo det store å ikke følge godt nok med når jeg begynte å rippe cder til iTunes for en del år tilbake når mac var ferskt i mitt hjem. Dette førte da til at alle sanger la seg automatisk inn med MPEG formatet. Har nå problemer med å få overført musikk til hele familiens iphoner og ipader.
Har selvsagt endret på innstillingene nå så dette ikke blir et problem i fremtiden. Det jeg lurer på er om det finnes en enkel måte og få konvertert hele bibliotektet mitt til MP3 uten at alt blir lagt som duplikater? Jeg ønsker da å forandre hele bibliotektet til MP3. Vet det forringer kvaliteten og at det helst skulle vært et annet format uten komprimeringer, men jeg bruker uansett CD og LP når jeg skal lytte til musikk så dette er kun for å fylle opp hos kone og barn når ferietiden har ramlet over oss :)
For ordens skyld kan jeg nevne at jeg prøvde med en sang og høyreklikket på denne for å lage MP3-kopi. Det eneste som skjedde da var at den lagde en kopi i samme format som den allerede var i. Ble ikke helt klok på dette. Noen eksperter her inne som ikke har tatt ferie enda? :)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Dr.Pepper » søn 09.06.2013 16:29

MPEG 4 mener du, er ikke det aac? Det er i såfall bedre enn MPEG 3, eller mp3 som den kalles for. Og alle apple enheter spiller fint av aac.

Hvis du allikevel føler at du må konvertere til mp3, ville jeg personlig bare ha konvertert hele biblioteket i iTunes. Deretter gått til Duplicates, og fjerna alle duplikater.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Ronnie » søn 09.06.2013 21:59

Nå ble jeg plutselig litt usikker her. Mener det stod bare MPEG når jeg høyreklikket på en låt og valgte "vis info". Hovedproblemet er ihvertfall det at når jeg velger en del album for å overføre til iPhone så ser det tilsynelatende ut til at de blir overført, men når jeg da ser under fanen "musikk" på "min iPhone" i iTunes så er de gråe og ikke sorte. Det går altså ikke an å spille de av og jeg finner de heller ikke på telefonen.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Dr.Pepper » søn 09.06.2013 22:02

Har ikke iTunes en funksjon som gjør at valgte sanger konverteres i det man sykroniserer, og ikke ellers i biblioteket? Har du forsøkt den?

Bilde
Sist endret av Dr.Pepper den man 10.06.2013 18:35, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Ronnie » man 10.06.2013 15:46

Den funksjonen har jeg ikke prøvd og ikke funnet. Kan du fortelle litt mer om den? Det hørtes jo genialt ut!! :)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 10.06.2013 19:57

Dr.Pepper skrev:Har ikke iTunes en funksjon som gjør at valgte sanger konverteres i det man sykroniserer, og ikke ellers i biblioteket? Har du forsøkt den?

Bilde

Den funksjonen virker vel bare for å konvertere "ned" musikk som allerede er i AAC, men som har høyere bitrate. For å spare plass på f.eks iPod/iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Ronnie » man 10.06.2013 20:49

Ja da blir det liksom litt poengløst. Noen flere forslag?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Dr.Pepper » man 10.06.2013 21:06

Har ikke iTunes en funksjon som gjør at valgte sanger konverteres i det man sykroniserer, og ikke ellers i biblioteket? Har du forsøkt den?
Hva trodde du jeg mente med dette?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 10.06.2013 21:18

Gudene må vite hva du mente, var nokså uklart forklart. Virker som du mente det bare var å hake av, så konverterte den uansett eksisterende filtype.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Konvertere filer fra MPEG til MP3

Innleggav Dr.Pepper » man 10.06.2013 21:22

Hehe…men det virket genialt for det? :-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]