Kjøpe film på itunes store

Diskuter iTunes for Mac

Kjøpe film på itunes store

Innleggav arildsd » ons 05.06.2013 14:36

Et enkelt spørsmål sikkert men om jeg kjøper filmer på iTunes, finnes det noen grense på antall ganger denne filmen/serien kan lastes ned? eller er det begrenset til antall klienter?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Kjøpe film på itunes store

Innleggav HEFJELLS » tor 06.06.2013 0:43

Nå skal eg være litt forsiktig med hva eg sier, men mener at å laste ned film (fra iTunes) blir som å laste ned musikk. Du kjøper det kun en gang og må selv sørge for en eventuel sikkerhetskopi. Du kan spille av musikk/filmer på 5 enheter om gangen. Eksempel: Er dere 5 i familien kan alle spille av film/musikk på hver sin enhet samtidig. Skal "bestemor" gjøre det samme må en av dere gi slipp på sin tillatelse. Musikk/filmer som er lagt inn i iTunes fra dine egne cd/dvder er det ikke noe begrensning på.
Et godt råd: Alt du kjøper av musikk/filmer i iTunes, ha det i iTunes på Mac/Pc og overfør det til diverse idingser derfra. Og musikk/filmer som du kjøper på dine idingser, overfør dem til iTunes på Mac/Pc. Da har du en kopi hvis idingsen din skulle svikte/bli stjålet. Kan også være lurt å benytte f.eks http://www.jottacloud.com/nb/ eller lignende til backup.
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjøpe film på itunes store

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 06.06.2013 10:57

Film er i samme kategori som apps og bøker, ikke som musikk. I informasjonen i iTunes står det bare "alle enhetene dine", ikke et visst antall.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Kjøpe film på itunes store

Innleggav arildsd » tor 06.06.2013 14:00

Det vil med andre ord si at jeg kan laste de ed så mange ganger jeg ønsker fra iClouden min men det teller ikke på mine 5GB. Det tror jeg stemmer for har kjøpt en serier før som jeg ikke har på maskinen lenger og jeg ser at de ligger der klare for å lastes ned om jeg ønsker.

Så uansett hvor mange filmer man har så spiller det ingen rolle og man har den safe i nettskyen :D vet at Apple noen ganger fjerner filmer/serier pga. rettigheter fra filmselskapene men det er nå bare slik det er og forekommer heldigvis ikke så ofte.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron