Hvorfor er iTunes Store med kun 256kbps?

Diskuter iTunes for Mac

Hvorfor er iTunes Store med kun 256kbps?

Innleggav rattata12 » fre 21.12.2012 0:59

Mye diskutert rundtom på nettet, ikke fult så mye her men jeg har hatt noen diskusjoner oppe under bla. lansering av iTunes 11 artikkelen.

Hvorfor er iTunes Store 256kbps? Hvorfor ikke tilby 192kHz 24bit (Eller tilsvarende, 16bit 44.1 kHz f.eks) i ALAC?

Hva er argumentene FOR 256kbps i et stasjonært iTunes biblotek (har en stasjonær maskin med over 20 000 sanger i lossless)? Jeg har huket av slik at låter med høyere bitrate blir konvertert ned til 256kbps til min iPhone.

Ønsker flere sider av samme sak evt. se hvor mange som er enig med meg etc. Personlig hadde jeg kjøpt musikk all fra iTunes om den kom slik:

- iTunes LP
- 24bit 96kHz eller bedre (det de var remastered i)
- Ingen kopibeskyttelse
- iTunes Store lagrer kjøpene mine, så jeg slipper backup av musikk disk
medlem i 174 måneder
 

Re: Hvorfor er iTunes Store med kun 256kbps?

Innleggav rattata12 » søn 30.12.2012 0:59

Er det ingen som har noen peiling evt. synspunkter rundt dette? Snart 500 views og ingen svar :(
medlem i 174 måneder
 

Re: Hvorfor er iTunes Store med kun 256kbps?

Innleggav Dykkeren » søn 30.12.2012 10:10

Når det gjelder kbps så er det vel flere meninger om hva som er best. Personlig synes jeg dette er ok.

-Kopibeskyttelse sier seg selv, det er beregnet for den som kjøper og ikke distribusjon og var vel en av årsakene til at iTunes fikk med seg mange musikkselskaper i starten.

-Itunes Match løser dette, men er ikke tilgjengelig i Norge enda (avtaler med musikkselskaper er ikke på plass enda)
medlem i 206 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]