Kjøpt film legger seg ikke inn på alle enheter

Diskuter iTunes for Mac

Kjøpt film legger seg ikke inn på alle enheter

Innleggav tifure » lør 15.12.2012 12:49

Jeg har kjøpt noen filmer i itunes (som selvfølgelig ikke er kommet til Netflix enda..). Disse har nå lagt seg inn på iMacen, men jeg sliter med å få de inn på iPad og iPhone og MacBookPro.

Når jeg har gjort et kjøp, så prøver jeg da i desperasjonen å gå inn på itunes store igjen å laste ned ved å trykke på kjøp, da får jeg beskjed om at jeg allerede har kjøpt denne - om jeg vil kjøpe den på nytt. Trykker selvfølgelig på avbryt.

Men finner ikke et eneste sted i Itunes som noe logisk måte forklarer meg hvordan jeg skal få de ned på enheten jeg da sitter med. Syns det er veldig tilfeldig hva som dukker opp under "film" her og der. Jeg har samme apple-id på alle enheter.

Syns den melding som kommer opp nå når jeg prøver å laste ned ved å trykke på kjøp, tidligere viste noe annet, en forklaring jeg ikke husker - som at gå til osv for å laste ned kjøpet ditt. Føler det er gjort endringer i iTunes til det verre.

Oppskriften anyone?
medlem i 192 måneder
 

Re: Kjøpt film legger seg ikke inn på alle enheter

Innleggav HEFJELLS » lør 15.12.2012 16:03

Når du har lastet filmen(e) ned i iTunes kobler du til enhetene og synker. Eksempel: Koble til iPad i iTunes og klikk på den når den dukker opp i margen til venstre. Så klikker du på Film. Sjekk at det er kryss i ruten merket Synkroniser Filmer. Hvis du i ruten Inkluder automatisk (rute med valg) ikke setter noe kryss vil det dukke opp en oversikt over alle dine filmer. Du kan da krysse av hvilke filmer du vil overføre til padden. Trykk deretter på Bruk nede til høyre. Gjør det samme med iPhone.
Tror det bare er Apper og Bøker som automatisk blir lagt inn på alle idingser.
medlem i 163 måneder
 

Re: Kjøpt film legger seg ikke inn på alle enheter

Innleggav User » søn 16.12.2012 0:47

Du kan også bruke drag and drop for ånoverføre filmer til ios enhet når du er tilkoblet ituens (wifi eller USB)

Men opplegget du snakker om: å kunne laste ned filmer omigjen når det passer deg og med hvilken som helst enhet, er foreløpig bare en drøm her til lands. Det kalles iTunes Match og er noe idiotiske rettighetshavere i Norge (og mange andre land) ikke tillater enda...

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron