iTunes, autorisering??

Diskuter iTunes for Mac

iTunes, autorisering??

Innleggav nosey » lør 27.10.2012 0:00

Hei

Øverst i menyen i iTunes, under butikk, så har man bl.a. disse valgene:
"autoriser denne maskinen" og
"fjern autorisering av denne maskinen"

hva er det/å autorisere?

på en gammel windoew-pc jeg hadde så fikk jeg ikke tilgang til sangene og innholdet mitt fordi det stod at jeg måtte ha den pc-en hvor jeg hadde registert iPoden først. er det det det betyr, at man ved å autorisere maskinen er bundet til å måtte bruke akkurat den maskinen, slik at når jeg kjøper ny Mac så kan jeg ikke bruke innholdet?

isåfall så trykker jeg fjern uatorisering av denne maskinen, men det skjer ingenting med innhold eller noe som helst bortsett fra at jeg gjør meg "uavhengig" fra den for å si det sånn da, hvis jeg nå har forstått rett?? :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: iTunes, autorisering??

Innleggav HEFJELLS » lør 27.10.2012 0:51

Det du kjøper i iTunes kan du bruke på inntill 5 maskiner. Fjerner du autorisasjonen på en maskin vil den ikke kunne spille av det du har kjøpt i iTunes. Dette gjelder så vidt eg vet ikke når det er lagt inn fra andre kilder. Testet nettopp selv. Fjernet autorisasjonen på min iMac og kunne ikke spille av sanger kjøpt i iTunes. La inn autorisasjonen og allt er ok. Selger du en Mac kan det være lurt å fjerne autorisasjonen før salget.
medlem i 164 måneder
 


Re: iTunes, autorisering??

Innleggav nosey » lør 27.10.2012 19:00

takk. nå er jeg på min første maskin/Mac, men vil det si at når jeg kjøper min 6 maskin, så må jeg kjøpe alt innholdet på nytt, alt av sanger, apper osv??? det høres isåfall rart ut

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: iTunes, autorisering??

Innleggav gvalstad » lør 27.10.2012 19:51

Du fjerner autoriseringen på de maskinene du ikke bruker. Du kan ha 5 samtidige maskiner autorisert.
medlem i 190 måneder
 

Re: iTunes, autorisering??

Innleggav nosey » lør 27.10.2012 20:02

åja, det er bare at jeg kan ha max 5 samtidig ja, men daså. forrsten, når jeg skal slelge Macen min, om noen år selvfølgelig, er det en måte å nullstille hele maskina på da, etter at jeg har sikkerhetskopiert den for siste gang, slik at jeg er sikker på at ingen får tilgang til mine kontoer osv. som kanskje er innlogget?

hvis det ikke finnes en enkel måte kan jeg sikkert få hjelp på eplehuset :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: iTunes, autorisering??

Innleggav HEFJELLS » lør 27.10.2012 21:28

Ta en clean install. Når du er kommet så langt i prosessen at du skal konfigurere Macen slår du av. Da kan den nye eieren starte Macen på ny og legge inn sine opplysninger.
medlem i 164 måneder
 

Re: iTunes, autorisering??

Innleggav nosey » lør 27.10.2012 21:30

okei takk. jeg finner vel info om clean install på apple.no når den tid kommer :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]