TV-programmer

Diskuter iTunes for Mac

TV-programmer

Innleggav Isa » søn 07.10.2012 13:10

Oppdaget at det er noe som heter TV-programmer i iTunes.
Aldri tenkt over hva det var for noe før i går.
Såvidt jeg skjønner er det for å laste ned TV serier, så da har jeg noen spørsmål:
- Fungerer det?
- Er det godt utvalg av TV serier?
- Kan man få TV seriene med norsk tekst?
- Når man har kjøpt en TV serie, kan man da laste den ned flere ganger?
- God kvalitet?
medlem i 203 måneder
 

Re: TV-programmer

Innleggav arildsd » søn 07.10.2012 13:45

Isa skrev:Oppdaget at det er noe som heter TV-programmer i iTunes.
Aldri tenkt over hva det var for noe før i går.
Såvidt jeg skjønner er det for å laste ned TV serier, så da har jeg noen spørsmål:
- Fungerer det?
- Er det godt utvalg av TV serier?
- Kan man få TV seriene med norsk tekst?
- Når man har kjøpt en TV serie, kan man da laste den ned flere ganger?
- God kvalitet?


1. Det forutsetter at du skaffer deg en amerikansk applekonto. Gratis.
(for å betale må du skaffe amerikanske gavekort som ikke er falske ellers kan du bli utestengt fra applestore, disse er det mange som selger men det koster en del) Her er et bra sted som selger slike: http://jerrycards.com (har selv brukt denne)

2. Bra utvalg av de beste seriene og legges ut samme dag som de sendes i USA som regel. Kan anbefale noen gode serier som jeg liker: Grimm, Fringe, Supernatural, Criminal Minds.

3. Er kun med engelsk tekst ettersom dette er en tjeneste som kun er for amerikanske brukere, men hvem vet kanskje får vi det til Norge i fremtiden... kanskje...

4. Den kan lastes ned flere ganger men på et visst antall enheter bare. Men episodene har du vel evig tror jeg, ikke helt sikker på dette.

5. Kvaliteten er det ikke noe å si på. Bedre enn TV-encodene og Du slipper reklame og logoeene og reklame. Så kvaliteten er helt super vil jeg påstå! 720p (HD)

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: TV-programmer

Innleggav Isa » søn 07.10.2012 14:13

Takk for svar!

Hvor mye koster en slik TV-serie da?
medlem i 203 måneder
 

Re: TV-programmer

Innleggav TheRealChristoffer » søn 07.10.2012 14:16

Rndt 40 dollar vanligvis. Du får da episodene dagen etter den er airet på tv

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: TV-programmer

Innleggav arildsd » søn 07.10.2012 18:06

Isa skrev:Takk for svar!

Hvor mye koster en slik TV-serie da?


Eksempler fra iTunes (US)

FRINGE (FOX):
enkeltepisoder: $2,99 (16,98 NOK)
sesongpass: $32,99 (187,39 NOK)

SUPERNATURAL (The CW):
enkeltepisoder: $2,99 (16,98 NOK)
sesongpass: $49,99 (283,96 NOK)

GRIMM (NBC):
enkeltepisoder: $2,99 (16,98 NOK)
sesongpass: $39,99 (227,15 NOK)

Eksemplene er hentet fra de nyeste sesongene som går nå. Noen av de eldre sesongene er billigere og noen koster det samme. Fringe er jo faktisk billigere nå, men tror det er fordi det er mindre episoder i denne siste sesongen.

Men om du skal ha eldre sesonger så anbefaler jeg deg heller å kjøpe de på FULL bluray på PLAY.com. Det er nesten samme pris og i enkelte tilfeller det samme, men husk at om du overskrider 200 kr,- må du betale moms i tillegg. Men frakten er GRATIS på alt :)

Korrekt i at episodene kommer ut dagen etter de er sendt i USA på itunes. Og du kan sette de til å lastes ned automatisk så fort episoden er tilgjengelig i itunes :)
Jeg drev med dette en stund, men fant ut at det var like greit å kjøpe de på bluray fra play for de koster ikke så mye mer der + at da får jeg de fysisk og trenger ikke bruke harddiskplass og det er tross alt bedre kvalitet enn de encodene fra itunesstore.

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]