Lås iTunes bibliotek til ekstern HD

Diskuter iTunes for Mac

Lås iTunes bibliotek til ekstern HD

Innleggav Skogsguden » lør 08.09.2012 16:25

Jeg har et så stort musikkbibliotek at det ikke får plass på SSD-discen på min MBP. Derfor har jeg en kopi av itunes-biblioteket på en ekstern USB-HD og en trådløs NAS.

Det fungerer i grunnen bra, men så fort iTunes ikke ser det eksterne biblioteket, settes adressen til musikkbiblioteket automatisk tilbake til standard, altså musikkmappen lokalt på min MAC. Det tar lang tid å få tilbake tilgangen, da maskinen insisterer på å gjennom føre en langtekkelig "Oppdater iTunes-bibliotek"-prosess.

Finnes det noen måte å låse iTunes bibliotekadresse slik at jeg unngår dette?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Lås iTunes bibliotek til ekstern HD

Innleggav ml635487 » man 26.11.2012 9:52

Har samme opplegget , har ikke funnet en løsning på dette , håper at det er noen som har et stalltips å komme med.

Har satt opp en NAS disk på 4tb, musikksamlingen tar 120gb og holder på å legge inn org. dvd/blueray filmer som jeg har konvertert til "m4v" , alt skal spilles av med appleTV 3.gen.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Lås iTunes bibliotek til ekstern HD

Innleggav Lars A. Gundersen » man 26.11.2012 10:26

Easy peacy. Du gir nesten svaret selv, stikkordet er 'låse'.

Først sett iTines-biblioteket dit du ønsker, på den eksterne disken, og avslutt iTunes.
Gå så til det iTunes biblioteket som iTunes lager når det eksterne ikke er tilgjengelig, altså ~/Music/iTunes/ Markér filen iTunes Library.itl og CMD-I (Vis Info). Klikk låse-boksen slik at filen låses.

Hvis du nå åpner iTunes, og den eksterne disken ikke er tilgjengelig, vil iTunes ikke kunne bruke biblioteket i ~/Music, og kan heller ikke lage et nytt der, så du vil få en advarsel umiddelbart om dette, med valg om å lage nytt bibliotek, velge et bibliotek, eller avslutte.

Det burde vel gjør susen. Hvis du bare avslutter, og så kobler på den eksterne disken igjen, og så starter iTunes, vil den uten å mukke bruke biblioteket på den eksterne disken som før.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]