iTunes bibliotek vs iTunes Match

Diskuter iTunes for Mac

iTunes bibliotek vs iTunes Match

Innleggav MSg » tor 06.09.2012 8:40

Hei godtfolk!

Et raskt spørsmål:

Jeg har iTunes Match på min konto. Når musikken er synkronisert med iTunes Match, kan man da i teorien (og gjerne også i praksis) fjerne musikken lokalt på maskinen og kun streame musikken fra iTunes Match og på den måten spare diskplass? Har en Macbook Pro retina med 512 GB lagring og synes det er litt synd å bruke bort så mye plass på å lagre musikken min.

Videre, hvis det går, hvordan gjør man det videre med musikk man legger til siden? Kan man da legge denne til, synkronisere den og så fjerne den igjen?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: iTunes bibliotek vs iTunes Match

Innleggav martin.alvaer » tor 06.09.2012 14:30

Now that I've uploaded and matched everything, I want to trust in the cloud. Can I delete everything off my computer and just use my stored Match collection from iCloud?

Sure. Apple doesn't require you to have a local copy of your files, so you can theoretically match and upload everything to the cloud, then delete all those files from your computer. We will say, however, that while it's likely that the iTunes Match servers are ironclad, and there's little risk of losing your data, flying without any backup is never something we recommend. (If you want to save space on your main computer, you should make a copy of your iTunes Media folder and stick it on an external drive, at the very least.)

mer info på lenken under:
http://news.idg.no/cw/art.cfm?id=C0E98C65-0D00-936E-3460F301EFB07EAD

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: iTunes bibliotek vs iTunes Match

Innleggav MSg » tor 06.09.2012 14:32

Genna - da gønner jeg på og sletter alt, etter å ha laget en full lokal backup av mappen.

Takk for svar!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: iTunes bibliotek vs iTunes Match

Innleggav Taylor-James » tir 13.11.2012 16:35

hvordan er erfaringene dine med itunes match? kjører det bra? Noen feil/mangler?

Sitter selv og overveier Spotify vs iTunes Match. Vet at de ikke helt er det samme, men det eneste jeg egentlig trenger er muligheten for å streame musikk til iphone, og helst lagre som det passer :)
medlem i 138 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron